Doświadczenia w aplikacji i reklamy w aplikacji

Możesz pomyśleć, że korzystanie z przeglądarki w celu uzyskania dostępu do sieci na smartfonie lub tablecie jest typową czynnością mobilną. W rzeczywistości jednak użytkownicy mobilni spędzają prawie 60% swojego całkowitego czasu cyfrowego na korzystaniu z aplikacji. W szczególności aplikacje na smartfony były największym motorem wzrostu wykorzystania mediów cyfrowych i stanowią prawie połowę całkowitego czasu cyfrowego, a także prawie 75% czasu spędzanego na urządzeniach mobilnych i 85% czasu spędzanego na aplikacje mobilne. Z kolei czas spędzany na aplikacjach na tablety skraca się, ponieważ ekrany smartfonów zwiększają się zarówno pod względem rozmiaru, jak i rozdzielczości. Średnio użytkownicy używają na swoich smartfonach tylko około 27 aplikacji miesięcznie. Prawie 75% całego czasu spędza się na trzech najlepszych aplikacjach użytkownika. Na serwerach chmurowych iOS i Android mogą znajdować się miliony aplikacji, ale tylko kilka z nich generuje wystarczający ruch użytkowników, aby zainteresować wszystkich reklamodawców. Facebook jest najlepszą aplikacją zarówno pod względem liczby odbiorców, jak i udziału spędzonego czasu, a na drugim miejscu plasuje się Facebook Messenger. Google ma cztery z siedmiu najlepszych aplikacji (Mapy Google, Wyszukiwarka Google, Google Play i Gmail). Większość innych aplikacji w pierwszej 25 to sieci społecznościowe (Instagram, Snapchat, Pinterest i Twitter), rozrywkowe (Pandora Radio, Apple Music, Netflix i Spotify) lub narzędzia (Apple Maps, Google Drive, Yahoo Akcje, The Weather Channel, Yahoo Mail). W pierwszej 25 są tylko cztery aplikacje zorientowane na handel detaliczny: Amazon Mobile (10.), Groupon (22.), Walmart (23.) i eBay (24.). Jednak wiele najszybciej rozwijających się aplikacji pod względem liczby unikalnych użytkowników to aplikacje od dostawców usług na żądanie, takich jak Uber i Lyft. Konsekwencje dla marketerów są dość jasne: jeśli konsumenci używają głównie aplikacji, a nie przeglądają sieci na swoich urządzeniach mobilnych, marketerzy muszą umieszczać reklamy w aplikacjach, w których większość działań ma na celu przyciągnięcie konsumentów, a to oznacza aplikacje społecznościowe i aplikacje rozrywkowe. Po drugie, jeśli konsumenci mobilni używają średnio tylko 27 aplikacji, marketerzy muszą skoncentrować swój marketing na tych popularnych aplikacjach, powiedzmy, 100 najlepszych. Z drugiej strony marketerzy niszowi mogą skoncentrować swoje reklamy w aplikacjach obsługujących tę niszę. Na przykład dystrybutor sprzętu do nurkowania mógłby umieszczać reklamy w aplikacjach poświęconych społeczności nurkowej. Może nie być wielu użytkowników aplikacji, ale ci, którzy z niej korzystają, są bardzo zmotywowani na ten temat. Inną konsekwencją dla marketerów jest to, że zamiast skupiać się na mobilnych reklamach graficznych, które są trudne do odczytania, najlepszą reklamą może być zabawna reklama wideo, która przyciąga uwagę widza lub reklama w aplikacji, która jest precyzyjnie ukierunkowana na bieżące działania i zainteresowania konsumenta .

Jak ludzie faktycznie używają urządzeń mobilnych

Planując kampanię marketingu mobilnego, ważne jest, aby zrozumieć, w jaki sposób ludzie faktycznie używają swoich urządzeń mobilnych (co może różnić się od tego, co robisz lub sądzisz, że robią inni). Na przykład większość z nas uważa, że ​​ludzie używają swoich urządzeń mobilnych w podróży, ale w rzeczywistości, według jednego z nielicznych badań dotyczących rzeczywistego zachowania mobilnego, prawie 70% wszystkich minut korzystania z telefonu komórkowego faktycznie odbywa się w domu. Wiemy, że ludzie spędzają średnio około 5 godzin i 45 minut z mediami cyfrowymi dziennie, a ponad trzy z tych godzin spędzają na urządzeniach mobilnych – smartfonach i tabletach. Co robią w ciągu tych trzech godzin i na jakim urządzeniu? Najnowsze dane pokazują, że głównym celem (przynajmniej pod względem czasu) jest rozrywka, a nie zakupy czy kupowanie. Z trzech godzin (180 minut) dziennie, które ludzie spędzają przy użyciu urządzeń mobilnych, 29 minut (16%) spędza się w sieciach społecznościowych. Oglądanie wideo również trwa 29 minut (16%). Aż 47 minut (26%) spędza się na słuchaniu muzyki, głównie strumieniowych usług muzycznych. W związku z tym 42% korzystania z urządzeń mobilnych służy rozrywce (muzyka i wideo), a sieci społecznościowe konsumuje kolejne 16% (eMarketer, Inc., 2016n). Gdzie jeszcze czas płynie? Badanie przeprowadzone przez Pew Research Center opisało szeroki zakres czynności, które użytkownicy mobilni wykonują na swoich urządzeniach mobilnych, gdy nie bawią się ani nie spotykają. Ludzie używają urządzeń mobilnych do prawie tych samych czynności, co komputery stacjonarne, od uzyskiwania informacji po bankowość i szukanie miejsc do życia. Niestety, badanie to nie zawierało danych dotyczących zakupów i zachowań zakupowych oraz nie zawierało informacji o czasie spędzonym na aktywności. Jednak badanie National Federation of Retailers zapewnia wgląd w to, w jaki sposób konsumenci planowali używać swoich urządzeń mobilnych, a które z nich – tablety lub smartfony – w świątecznym sezonie zakupowym 2015. Na szczycie listy znalazło się badanie produktów i porównywanie cen, z tabletami (47%) w czołówce smartfonów (37%) jako pojazdem do zakupu. Jednak bardzo duży odsetek (35–40%) nie planował używać ani tabletu, ani smartfona do robienia zakupów lub w ogóle. Tylko około jedna trzecia użytkowników tabletów i mniej niż 25% użytkowników smartfonów planowała dokonać zakupu za pomocą swoich tabletów lub smartfonów. Z tych badań możemy wywnioskować, że urządzenia mobilne są nadal używane głównie do rozrywki, spotkań towarzyskich i komunikacji, a mniej czasu spędza się na robieniu z nimi zakupów lub robieniu zakupów. Żaden z tych wzorów nie jest jednak trwały. M-commerce rośnie. Początkowo oczekiwano, że tablety będą stanowić główną platformę m-commerce, ale tak się nie stało. Wraz ze wzrostem rozmiarów ekranów smartfonów i poprawą ich rozdzielczości, w połączeniu z lepszym wyszukiwaniem mobilnym, lepszym wykrywaniem w oparciu o lokalizację i kontekst oraz lepszymi systemami płatności mobilnych, zakupy smartfonów poprawiły się, co spowodowało gwałtowny wzrost sprzedaży smartfonów w m-commerce.

PRZEGLĄD: M-COMMERCE DZIŚ

Wystarczy kilka kroków od posiadania smartfona lub tabletu do wyszukiwania produktów i usług, przeglądania, a następnie kupowania. Tempo wzrostu m-commerce gwałtownie wzrosło w ciągu ostatnich kilku lat, rosnąc o ponad 30% rocznie, ale oczekuje się, że do 2020 r. Nieznacznie zmniejszy się do około 20% rocznego wzrostu. Analitycy szacują, że do 2020 r. M-commerce będzie stanowić prawie 50% całego handlu elektronicznego w branży detalicznej i turystycznej. Początkowo m-commerce koncentrował się głównie na towarach cyfrowych, takich jak muzyka, filmy, gry i e-booki. Obecnie jednak tradycyjne produkty detaliczne i usługi turystyczne są źródłem znacznej części wzrostu w m-commerce. Nic dziwnego, że gigantem w Stanach Zjednoczonych jest Amazon, z ponad 17 miliardami dolarów sprzedaży za pośrednictwem swojej mobilnej strony internetowej i aplikacji Amazon. Według niedawnego badania około 45% wyjazdów na zakupy obejmuje również zakupy mobilne (eMarketer, Inc., 2016m). Coraz częściej konsumenci używają urządzeń mobilnych do wyszukiwania osób, miejsc i rzeczy, takich jak restauracje i oferty produktów, które widzieli w sklepie. Szybkie przejście konsumentów z platform stacjonarnych na urządzenia mobilne powoduje wzrost wydatków na marketing mobilny. Ponieważ wyszukiwanie jest tak ważne, aby kierować konsumentów do sytuacji zakupowych, rynek reklam w wyszukiwarkach mobilnych jest bardzo ważny dla wyszukiwarek, takich jak Google i Bing. Przychody z wyszukiwania na komputerach spadają w obu przypadkach. Działalność reklamowa Google na telefon komórkowy szybko się rozwija, ale ceny, jakie może pobierać za reklamy na telefon komórkowy, są znacznie niższe niż w przypadku reklam na komputery stacjonarne. Wyzwanie, przed którym stoi Google i inne firmy zajmujące się marketingiem mobilnym, polega na tym, jak skłonić więcej konsumentów do klikania reklam na telefon komórkowy i jak obciążać marketerów wyższymi opłatami za każde kliknięcie. A odpowiedź leży w  konsumencie, który decyduje, co i kiedy kliknąć.

MOBILNY MARKETING

Marketing mobilny obejmuje wykorzystanie urządzeń mobilnych, takich jak smartfony i tablety, do wyświetlania banerów reklamowych, multimediów, wideo, gier, poczty elektronicznej, wiadomości tekstowych, wiadomości w sklepie, kodów QuickResponse (QR) i kuponów. Urządzenia mobilne są teraz wymaganą częścią standardowego budżetu marketingowego. Urządzenia mobilne stanowią radykalne odejście od poprzednich technologii marketingowych po prostu dlatego, że integrują w sobie tak wiele działań ludzkich i konsumenckich, od telefonowania lub wysyłania wiadomości tekstowych do znajomych, po słuchanie muzyki, oglądanie filmów, śledzenie lokalizacji i robienie zakupów. Im więcej potrafią urządzenia mobilne, tym bardziej ludzie polegają na nich na co dzień. Ponad 262 miliony Amerykanów korzysta obecnie z telefonów komórkowych, a 207 milionów z nich korzysta ze smartfonów. Ponad 168 milionów Amerykanów korzysta również z tabletów (eMarketer, Inc., 2016f, 2016g, 2016h). Jeden z raportów wykazał, że ludzie patrzą na swoje urządzenia mobilne co najmniej 40 razy dziennie. Większość użytkowników telefonów komórkowych trzyma swój telefon w zasięgu ręki przez 24 godziny na dobę. Dla wielu jest to pierwsza rzecz, którą sprawdzają rano, ostatnia rzecz, którą sprawdzają wieczorem, i pierwsze narzędzie, którego używają, gdy pojawia się pytanie, gdzie się udać, co robić i gdzie się spotkać.

WADY SPOŁECZNEGO MARKETINGU

Marketing społeczny nie jest pozbawiony wad. Czasami kampanie w mediach społecznościowych przynoszą odwrotny skutek. Jednym z problemów jest to, że marki tracą znaczną kontrolę nad tym, co ludzie mówią o swoich markach, a także tracą kontrolę nad tym, gdzie pojawiają się ich reklamy. pod względem innych treści w serwisach społecznościowych. Reklamy umieszczane na Facebooku według algorytmu mogą być umieszczane w pobliżu treści, które nie reprezentują wartości marki. Nie jest to charakterystyczne dla marketingu społecznościowego, ponieważ reklamy za pomocą platformy reklamowej Google napotykają ten sam problem. Różni się to jednak bardzo od reklam telewizyjnych, w których marki zachowują prawie całkowitą kontrolę. Witryny społecznościowe są wyjątkowe, ponieważ niezadowoleni konsumenci lub po prostu złośliwi ludzie mogą publikować materiały, które są niedokładne i / lub zawstydzające

MARKETING W INNYCH SIECIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH

Istnieje wiele sieci społecznościowych, w których można sprzedawać produkty i usługi, z których największe obejmują Instagram, LinkedIn i Snapchat. Instagram to wizualna sieć społecznościowa: użytkownicy i reklamodawcy publikują zdjęcia i filmy swoim znajomym, potencjalnym klientom i ogółowi społeczeństwa. W 2016 roku Instagram (należący do Facebooka) ma ponad 500 milionów użytkowników na całym świecie i ponad 200 000 aktywnych reklamodawców. Instagram to pierwsza mobilna platforma, która szczególnie przemawia do Millenialsów. W 2016 r. 90% odbiorców Instagrama ma mniej niż 35 lat, a do końca 2016 r. Oczekuje się, że około 50 milionów milenialsów z USA będzie aktywnych użytkowników. W 2016 roku analitycy szacują, że Instagram wygeneruje około 3,2 miliarda dolarów przychodów z reklam. Podobnie jak w przypadku innych sieci społecznościowych, użytkownicy tworzą profil. Istnieje kanał, który zawiera listę zdjęć i filmów (do 15 sekund) opublikowanych przez znajomych lub reklamodawców. Korzystając z funkcji o nazwie Direct, użytkownicy mogą wysyłać zdjęcia i filmy do określonych osób. Korzystając z funkcji Eksploruj, użytkownicy mogą wyszukiwać publiczne profile i zdjęcia. Instagram ma również potężny pakiet do edycji zdjęć o nazwie Layout. Podobnie jak w przypadku Facebooka, reklamodawcy mają profile marek i prowadzą kampanie marketingowe, wysyłając posty do kanałów użytkowników. Kampanie reklamowe na Instagramie składają się z reklam displayowych i reklam wideo o wyjątkowej jakości, przypominającej drukowany magazyn. Reklamy karuzelowe mogą zawierać wiele nieruchomych zdjęć lub filmów w jednej reklamie. Reklamy mogą prowadzić do witryn reklamodawców, a teraz mogą zawierać przycisk Kup. Dla marek, które chcą zwiększyć świadomość masową wokół premier, premier produktów i kluczowych momentów, Instagram opracował coś, co nazywa reklamą Marquee, która dociera do milionów ludzi. Reklamy typu Marquee trwają zwykle jeden dzień, obiecują zapewnić gwarantowaną liczbę wyświetleń i mogą być publikowane kilka razy w ciągu dnia, aby przyciągnąć różnych odbiorców. W sierpniu 2016 r. Instagram dodał również funkcję „Historie”, aby konkurować z podobną funkcją oferowaną przez Snapchat. Historie zazwyczaj obejmują montaż obrazów i / lub filmów, czasem opatrzone adnotacjami graficznymi i emotikonami, i znikają po 24 godzinach. Chociaż nie jest to jeszcze oferowany jako płatny produkt reklamowy, wiele głównych marek już chętnie przyjęło ten format i zaczęło regularnie włączać Stories do swoich działań marketingowych na Instagramie. LinkedIn, choć generuje znacznie mniejsze zaangażowanie, przyciąga jednak wysoko wykształconych, profesjonalnych i menedżerskich odbiorców, którzy są intensywnie zaangażowani w karierę i zatrudnienie. LinkedIn to sieć społecznościowa skupiona na profesjonalnych sieciach, w której użytkownicy publikują swoje CV, a potencjalni pracodawcy szukają nowych pracowników. Podobnie jak w przypadku innych sieci społecznościowych, użytkownicy tworzą profil, ale w tym przypadku dzielą się swoim doświadczeniem zawodowym, stopniami, zatrudnieniem i zestawem umiejętności. Firmy mogą utworzyć bezpłatną stronę profilu firmy, która zawiera logo, obraz nagłówka, sekcję Informacje i różne posty. Firmy mogą również stworzyć stronę prezentacyjną, aby wyróżnić określony produkt lub usługę, a także stronę Kariera (która wymaga płatności) skierowaną do rekrutacji. Istnieje kanał, który zawiera listę postów od kolegów i przyjaciół oraz postów sponsorowanych (reklam) od firm. Reklamy graficzne pojawiają się również w prawej i dolnej części strony. Reklamodawcy mogą korzystać z samoobsługowej platformy reklamowej LinkedIn lub umieszczać reklamy za pomocą rozwiązań LinkedIn Advertising Partner Solutions, które zapewniają większą różnorodność i opcje reklam niż reklamy samoobsługowe, w tym reklamy graficzne premium, sponsorowane wiadomości w wiadomościach e-mail oraz reklamy zachęcające użytkowników do śledzenia określonej firmy lub dołączyć do określonej grupy. LinkedIn niedawno zaczął także dostarczać platformę wydawniczą o nazwie LinkedIn Pulse, która umożliwia użytkownikom publikowanie artykułów w celu poszerzenia ich marki i przywództwa. Głównym wkładem LinkedIn jest rozwój marek osobistych dla profesjonalnych menedżerów i stworzenie rynku, na którym pracodawcy mogą kontaktować się z odpowiednimi kandydatami. Reklamodawcy zwykle używają LinkedIn do celów budowania marki i zazwyczaj nie zabiegają o sprzedaż. Snapchat to mobilna aplikacja do przesyłania wiadomości / sieć społecznościowa, która umożliwia swoim użytkownikom czatowanie i wysyłanie zdjęć i filmów (snapów), które znikają po stosunkowo krótkim czasie od obejrzenia. Snapchat uważa się za metodę wizualnego uchwycenia ważnych chwil i kreatywnego komunikowania ich za pomocą różnych narzędzi, takich jak geofiltry (które dostosowują obraz do lokalizacji użytkownika) i soczewki (rodzaj rzeczywistości rozszerzonej, która pozwala użytkownikom zmieniać ich twarz na różne sposoby sposobów). Snapchat był początkowo skierowany do osób poniżej 25 roku życia, aw 2016 roku milenialsi reprezentowali 70% z prawie 60 milionów aktywnych użytkowników Snapchata miesięcznie w USA. Jednak Snapchat zaczął odnotowywać znaczny wzrost w grupie wiekowej od 25 do 34 lat, a także w wieku powyżej 35 lat.

Oprócz kierowania na pożądaną grupę demograficzną Snapchat jest również atrakcyjny dla reklamodawców, ponieważ badania wskazują, że jest on również bardzo przylepny w tej grupie demograficznej, przy czym trzech na czterech amerykańskich użytkowników w wieku szkolnym wskazuje, że korzysta z aplikacji codziennie, a ponad 50% mówiąc, że używali go wiele razy dziennie, a nawet stale. Sam Snapchat zgłasza, że ​​użytkownicy na całym świecie spędzają od 25 do 30 minut dziennie, korzystając z aplikacji. Od momentu premiery Snapchat wprowadził szereg funkcji, które oferują możliwości reklamowe, w tym Snapchat Stories (sposób, w jaki użytkownicy mogą jednocześnie udostępniać snapy, które pozostają na żywo przez 24 godziny, wszystkim lub tylko niektórym znajomym), Live Stories (kompilacja snapów od różnych użytkowników z wydarzeń i miejsc na całym świecie, które są zestawiane przez redaktorów Snapchata w Live Story, która zwykle trwa 24 godziny) i Discover (unikalne treści marek wybranych przez Snapchat). Snapchat oferuje reklamodawcom trzy rodzaje „natywnych” reklam: reklamy Snap (krótkie 10-sekundowe lub mniej pełnoekranowe pionowe reklamy wideo z domyślnie włączonym dźwiękiem), sponsorowane geofiltry (geofiltry wykorzystujące obrazy i komunikaty marki) oraz sponsorowane soczewki (obiektywy ze zdjęciami marki). Dostępne są również interaktywne wersje reklam Snap (znane jako reklamy Snap z załącznikami), które umożliwiają użytkownikowi przesunięcie palcem w celu rozszerzenia reklamy w celu wyświetlenia dodatkowego filmu, artykułu, strony internetowej lub oferty instalacji aplikacji. Reklamy można kupić za stałą opłatą lub koszt tysiąca wyświetleń (CPM). Możliwości kierowania Snapchata są obecnie mniej rozwinięte niż większość konkurentów z sieci społecznościowych, ale trwają prace nad ulepszonymi opcjami kierowania. Oczekuje się, że Snapchat wygeneruje około 367 mln USD przychodów z reklam w 2016 r., A liczba ta wzrośnie do prawie 1 mld USD w 2017 r. Obecnie funkcja Discover na Snapchacie jest głównym motorem przychodów z reklam w USA.

SPOŁECZNY PROCES MARKETINGOWY: POMIAR

Pozyskiwanie fanów (wyświetlenia): liczba osób, które miały kontakt z Twoimi pinami, liczba obserwujących i tempo wzrostu. Liczba osób, które przypięły Twoje zdjęcia produktów. Odsetek osób, które miały kontakt z Twoimi pinami, które również przypinają je do własnych lub innych tablic.

Zaangażowanie (współczynnik konwersacji): liczba postów, komentarzy i odpowiedzi na Twoją markę lub pinezki na Pinterest. Liczba użytkowników, którzy odpowiadają na gry, konkursy i uczestnictwo w kuponach). Średnia liczba minut, przez które fani pozostają na stronach Twojej marki lub produktów (czas trwania). Liczba pinezek za post lub inne treści (wskaźnik oklasków).

Wzmocnienie: szybkość, z jaką fani udostępniają Twoje przypięte zdjęcia, udostępniając je lub odpinając na tablicach własnych lub innych.

Społeczność: miesięczny współczynnik interakcji z twoimi treściami (tj. Miesięczna suma pinów, komentarzy i działań na stronie Twojej marki na Pinterest). Średnie miesięczne minuty spędzone w witrynie dla wszystkich fanów. Stosunek komentarzy pozytywnych do negatywnych.

Siła marki / sprzedaż: odsetek sprzedaży online generowanej przez linki Pinterest (skierowania) w porównaniu z innymi platformami, takimi jak poczta e-mail, wyszukiwarki i reklamy graficzne. Odsetek zakupów klientów pochodzących z Pinteresta w porównaniu z innymi źródłami klientów (współczynnik konwersji). Współczynnik konwersji dla użytkowników otrzymujących repinowane zdjęcia (znajomi obserwujących).

Mierzenie wyników marketingowych na Pinterest

Podobnie jak w przypadku każdej platformy marketingu społecznościowego, kluczowymi wymiarami, które należy zmierzyć w przypadku działań marketingowych na Pinterest, są pozyskiwanie fanów (obserwujących), zaangażowanie, wzmocnienie, społeczność i sprzedaż. Tabela 7.12 zawiera opis podstawowych sposobów mierzenia wyników kampanii marketingowej na Pinterest. Pinterest zapewnia wbudowaną usługę analityki internetowej, która oferuje wgląd w to, jak ludzie wchodzą w interakcje z pinami, które pochodzą z ich witryn internetowych. Istnieje kilka firm, które pomogą w opracowaniu wskaźników, o których mowa w tabeli 7.12. Na przykład Curalate to usługa online do pomiaru wpływu Pinteresta i innych wizualnych mediów społecznościowych. Słucha i mierzy rozmowy wizualne, sprawdzając, jakie obrazy przypinają i przypinają użytkownicy, a także analizuje kolory na obrazie. Obecnie Curalate posiada ponad 450 marek korzystających ze swojej platformy.

Rozpoczęcie kampanii marketingowej na Pinterest

Zanim przejdziesz do kampanii na Pintereście, zadaj sobie kilka pytań na temat swoich produktów i usług, a następnie określ strategiczne cele związane z Twoją obecnością na Pinterest. Najpierw nakreśl wizję tego, co masz nadzieję osiągnąć dzięki obecności na Pintereście. Czy jesteś firmą o ugruntowanej pozycji, która próbuje wzmocnić swoją markę? Jesteś nowym dzieckiem na bloku, którego nikt nie zna i chcesz rozpocząć kampanię marketingową? Czy Twoje produkty są wizualne i czy Twoja marka może być wyrażona w zestawie zdjęć? Większość produktów zawiera element wizualny, niektóre bardziej atrakcyjne niż inne. Czy konsument jest przyzwyczajony do tego, że produkty z Twojej branży są przedstawiane na zdjęciach? Na przykład jedzenie staje się coraz bardziej wizualnym doświadczeniem wraz z rozwojem magazynów i stron internetowych poświęconych jedzeniu.

Następnie rozważ docelową grupę demograficzną dla swoich produktów i usług i porównaj ją z danymi demograficznymi Pinterest. Obecnie około 75% użytkowników Pinteresta to kobiety i chociaż z czasem może się to zmienić, Twoje oferty będą musiały być atrakcyjne dla kobiet. Czy Twoje produkty lub usługi są atrakcyjne dla tej grupy demograficznej? Pomyśl o strategii na swoim rynku. Co robią twoi konkurenci? Czy są na Pinterest? Czy mają skuteczną obecność? Jakie typy ludzi podążają za twoją konkurencją i co przypinają użytkownicy? Ilu jest obserwatorów, przypinaczy, stron marek i pinezek produktów? Ponieważ zdjęcia są kluczowe dla obecności na Pintereście, skąd będą pochodzić zdjęcia na strony Twojej marki? Czy jesteś wykwalifikowanym fotografem lub członkiem swojego zespołu? Możesz przypinać zdjęcia z całej sieci i innych tablic Pinterest, ale wtedy po prostu udostępniasz treści, a nie tworzysz unikalne i niezwykłe treści. Pinterest jest dodatkiem do w pełni opracowanego planu marketingowego, zarówno online, jak i offline. Będziesz chciał zintegrować swoje działania marketingowe w mediach społecznościowych i online z obecnością na Facebooku i Twitterze. Możesz udostępniać zdjęcia ze swojej witryny i wysyłać zdjęcia internetowe do stron marki. Te same zdjęcia można wykorzystać na swojej stronie na Facebooku i na Twitterze. Twoi klienci będą korzystać ze wszystkich tych platform i będziesz musiał za nimi podążać, aby nadążyć. Gdy już wyobrazisz sobie kampanię na Pinterest i opracujesz plan marketingowy, możesz zacząć wdrażać swój plan. Aby zrealizować swój plan na Pinterest, powinieneś mieć tradycyjną stronę internetową, na której wyświetlane są Twoje produkty (katalog) i można je kupić. Po drugie, powinieneś mieć również stronę marki na Facebooku, aby rozwijać obserwujących i metodę informowania obserwujących o nowych Pinach. Po ich utworzeniu możesz rozpocząć kampanię na Pintereście:

  • Utwórz stronę marki na Pinterest i zacznij przypinać zdjęcia swoich produktów. Dodawaj więcej pinezek i regularnie je zmieniaj. Upewnij się, że Twoje zdjęcia mają ten sam lub wyższy poziom jakości niż zdjęcia konkurencji. W razie potrzeby zatrudnij wykwalifikowanego fotografa. Strony marek na ogół nie pozwalają obserwującym na przypinanie zdjęć, a jedynie na obserwowanie i komentowanie. Chodzi o to, aby kontrolować zawartość strony marki i tworzyć inne tablice, na których obserwujący mogą przypinać zdjęcia.
  • Tworzenie wielu tematycznych tablic dotyczących stylu życia. Opracuj kilka tablic tematycznych, które podkreślają styl życia lub modę. Pinterest to nie tylko, a nawet przede wszystkim, witryna do sprzedaży. To także witryna rozrywkowa i brandingowa. Chcesz, aby obserwujący uwielbiali Twoje zdjęcia. Na tablicach tematycznych chcesz, aby inni oprócz Ciebie mogli przypinać.
  • Używaj linków URL i słów kluczowych. Upewnij się, że szpilki mają link URL do Twojego sklepu lub do sklepów dostawców, aby obserwujący mogli łatwo kupować, a także „oglądać”. Pamiętaj, aby sklasyfikować każde zdjęcie za pomocą słów kluczowych i hashtagów, aby pojawiały się w wyszukiwaniach na Pintereście. Pamiętaj, Pinterest nie może „zobaczyć” zdjęcia ani zrozumieć jego treści. Tylko „zna” zawartość na podstawie Twoich tagów.
  • Używaj bogatych pinów Pinterest. Jeśli zajmujesz się dystrybucją żywności, handlu detalicznego lub filmów, warto wypróbować Piny produktowe, jeśli masz popularny produkt w atrakcyjnej cenie lub jeśli chcesz wykorzystać określony produkt jako lidera strat, aby zmotywować ludzi do przyjścia na swojej stronie internetowej (gdzie możesz pokazać im cały katalog produktów). Gdy zdobędziesz już trochę doświadczenia z Rich Pins, możesz także eksperymentować z różnymi rodzajami płatnych reklam oferowanych przez Pinterest, takimi jak Promowane Piny, Kinowe Piny i Reklamy Wideo.
  • Użyj przycisków Pin It. Dodaj przycisk Przypnij do swojej witryny i strony na Facebooku, aby zachęcić fanów i obserwujących do przypinania Twoich zdjęć na swoich tablicach i polecania ich znajomym.
  • Korzystaj z sieci Facebook i Twitter. Zacznij korzystać z sieci Facebook i Twitter, dodając przycisk Przypnij do Facebooka (nazywany również kartą Pinterest) i zacznij udostępniać przypięte zdjęcia swoim obserwatorom.
  • Integracja z Facebookiem i Twitterem. Twórz loginy na Facebooku i Twitterze, aby użytkownicy mogli przechodzić do Twoich pinezek i tablic bez opuszczania witryn Facebook i Twitter.
  • Bądź społeczny. Dołącz do rozmowy. Obserwuj innych pinerów i tablice i poproś o otrzymywanie wiadomości e-mail i aktualizacji na Facebooku.

Narzędzia marketingowe Pinterest

Pierwszym krokiem Pinteresta na arenę marketingową było zaoferowanie kont firmowych, które zapewniły dodatkowe zasoby dla marek. W 2013 roku wprowadził Rich Pins, które umożliwiały firmom osadzanie informacji, takich jak aktualne ceny i dostępność, a także bezpośrednie łącze do strony produktu. W 2014 roku Pinterest wykonał oficjalny krok w kierunku płatnej reklamy. Wprowadziła promowane szpilki z wybraną grupą krajowych marek, a także ogłosiła wersję próbną zrób to sam zrób to sam dla małych i średnich firm, płatnych na zasadzie kosztu kliknięcia, podobnie jak w przypadku platformy Google AdWords. Promowane Piny pojawiają się w wynikach wyszukiwania i kanałach kategorii. W 2015 roku Pinterest udostępnił Piny promowane wszystkim swoim partnerom w USA i dodał Piny kinowe. Dodał również Piny do kupienia dla kwalifikujących się sprzedawców na wybranych platformach handlu elektronicznego, takich jak Shopify, BigCommerce, Magento i Demandware, a także funkcję Kupuj nasze wybory, umożliwiając użytkownikom kupowanie produktów bezpośrednio na stronie Pinterest i płacenie za pomocą Apple Pay. W funkcji Kupuj nasze wybory wyróżnia się ręcznie wybrane produkty, które użytkownicy mogą rozważyć przy zakupie. Wprowadziła także nowe opcje kierowania reklam i cen. W 2016 r. Dodała dodatkowe opcje kierowania reklam, po raz pierwszy zaczęła oferować swoje zasoby wyszukiwania reklamodawcom i wprowadziła promowane filmy wideo. Na przykład Lands ’End ma kilka stron marek na Pintereście, z których jedna to Lands’ End Canvas. Wyszukaj Lands ’End Canvas i przeniesie Cię do strony utworzonej przez Lands’ End Canvas i gdzie Lands ’End przypiął niektóre zdjęcia z katalogu. Na tej stronie marki przypięte są tylko produkty Lands ‘End Canvas, a firma jest identyfikowana. Możesz zobaczyć liczbę osób, które przypięły te zdjęcia w innym miejscu, oraz całkowitą liczbę innych osób, które śledzą tę linię ubrań i opublikowały własne zdjęcia. Klikając na zdjęcie, uzyskujesz większą wersję zdjęcia (czasami nazywaną stroną docelową zdjęcia) i szansę na link do strony internetowej (canvas.landsend.com), na której możesz kupić produkt i znaleźć podobne. Na tej stronie docelowej zdjęcia zobaczysz również zdjęcie osoby, która przypięła zdjęcie, inne tablice, na których zostało przypięte, oraz rekomendacje dotyczące powiązanych zdjęć i produktów w sekcji zatytułowanej „Osoby, które przypięły to zdjęcie, również przypięły …”