FIRMOWE SIECI WARTOŚCI

Sieć wartości: sieciowy ekosystem biznesowy, który koordynuje łańcuchy wartości kilku firm.

Chociaż firmy wytwarzają wartość poprzez swoje łańcuchy wartości, opierają się również na łańcuchach wartości swoich partnerów – dostawców, dystrybutorów i firm dostawczych. Handel elektroniczny stwarza firmom nowe możliwości współpracy i tworzenia wartościowej sieci. Sieć wartości to sieciowy ekosystem biznesowy, który wykorzystuje technologię handlu elektronicznego do koordynowania łańcuchów wartości partnerów biznesowych w danej branży lub na pierwszym poziomie w celu koordynowania łańcuchów wartości grupy firm. Sieć wartości koordynuje dostawców firmy z jej własnymi potrzebami produkcyjnymi przy użyciu internetowego systemu zarządzania łańcuchem dostaw. Omawiamy te systemy B2B w rozdziale 12. Firmy wykorzystują również Internet do rozwijania bliskich relacji ze swoimi partnerami logistycznymi. Na przykład Amazon polega na systemach śledzenia UPS, aby zapewnić swoim klientom śledzenie przesyłek online, i polega na systemach poczty amerykańskiej w celu wstawiania paczek bezpośrednio do strumienia poczty. Amazon współpracuje z setkami firm w celu pozyskiwania klientów i zarządzania relacjami z klientami. W rzeczywistości, gdy dokładnie przyjrzysz się Amazon, zdasz sobie sprawę, że wartość, jaką zapewnia on klientom, jest w dużej mierze wynikiem koordynacji z innymi firmami, a nie tylko wynikiem działań wewnętrznych Amazon. Wartość firmy Amazon to w dużej mierze wartość dostarczana przez jej wartościowych partnerów internetowych. Innym firmom trudno to naśladować na krótką metę

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *