Model przychodów

model przychodów: opisuje, w jaki sposób firma będzie zarabiać, produkować zyski i zapewniają wyższy zwrot z zinwestowanego kapitału

model przychodów z reklam: firma zapewnia forum dla reklam i otrzymuje opłaty od reklamodawców

model przychodów z subskrypcji: firma oferuje swoim użytkownikom treści lub usługi i pobiera opłatę abonamentową za dostęp do części lub całości jego oferty

Strategia freemium: firmy udostępniają określony poziom produktów lub usług za darmo, ale następnie pobierają opłatę abonamentową za poziomy premium produktu lub usługi

model przychodów z opłat transakcyjnych: firma otrzymuje opłatę za umożliwienie lub wykonanie transakcji

model przychodów ze sprzedaży: firma uzyskuje przychody ze sprzedaży towarów, informacji lub usług

model przychodów stowarzyszonych: firma kieruje działalność do podmiotu stowarzyszonego i otrzymuje opłatę za polecenie lub procent przychodów z każdej wynikającej ze sprzedaży.

Model przychodów firmy opisuje, w jaki sposób firma będzie zarabiać, generować zyski i zapewniać wyższy zwrot z zainwestowanego kapitału. Używamy zamiennie terminów model przychodów i model finansowy. Zadaniem organizacji biznesowych jest zarówno generowanie zysków, jak i generowanie zwrotów z zainwestowanego kapitału, które przewyższają inwestycje alternatywne. Same zyski nie wystarczą, aby firma „odniosła sukces”. Aby firma odniosła sukces, musi przynosić większe zyski niż inwestycje alternatywne. Firmy, które nie przejdą tego testu, znikają. Chociaż opracowano wiele różnych modeli przychodów z handlu elektronicznego, większość firm polega na jednym lub kilku z następujących głównych modeli przychodów: reklama, subskrypcja, opłata transakcyjna, sprzedaż i podmiot stowarzyszony. W modelu przychodów z reklam firma oferująca treści, usługi i / lub produkty zapewnia również forum reklamowe i otrzymuje opłaty od reklamodawców. Firmy, które są w stanie przyciągnąć największą oglądalność lub które mają wysoce wyspecjalizowaną, zróżnicowaną oglądalność i są w stanie utrzymać uwagę użytkowników („lepkość”), mogą pobierać wyższe stawki za reklamy. Na przykład Yahoo uzyskuje znaczną część przychodów z reklam graficznych i wideo. W modelu przychodów z subskrypcji firma oferująca treści lub usługi pobiera opłatę abonamentową za dostęp do niektórych lub wszystkich swoich ofert. Na przykład cyfrowa wersja Consumer Reports zapewnia internetowy i mobilny dostęp do treści premium, takich jak szczegółowe oceny, recenzje i rekomendacje, tylko dla subskrybentów, którzy mają do wyboru 6,95 USD miesięcznej opłaty abonamentowej lub 30,00 USD opłaty rocznej. Doświadczenie z modelem przychodów z subskrypcji wskazuje, że aby skutecznie przezwyciężyć niechęć użytkowników do płacenia za treści, oferowane treści muszą być postrzegane jako oferta premium o wysokiej wartości dodanej, która nie jest łatwo dostępna gdzie indziej ani łatwa do skopiowania. Firmy z powodzeniem oferujące treści lub usługi online na zasadzie subskrypcji obejmują eHarmony (usługi randkowe), Ancestry (badania genealogiczne), Microsoft Xbox Live (gry wideo), Pandora, Spotify i Apple Music (muzyka), Scribd i Amazon’s Kindle Unlimited ( e-booki) oraz Netflix i Hulu (telewizja i filmy). Ostatnio wiele firm łączy model przychodów z subskrypcji ze strategią freemium. W ramach strategii freemium firmy udostępniają określony poziom produktów lub usług za darmo, a następnie pobierają opłatę abonamentową za poziomy premium produktu lub usługi. W modelu przychodów z opłat transakcyjnych firma otrzymuje opłatę za umożliwienie lub wykonanie transakcji. Na przykład eBay udostępnia rynek aukcyjny i otrzymuje niewielką opłatę transakcyjną od sprzedającego, jeśli sprzedający pomyślnie sprzedaje przedmiot. E * Trade, dostawca usług finansowych, pobiera opłaty transakcyjne za każdym razem, gdy wykonuje transakcję giełdową w imieniu klienta. W modelu przychodów ze sprzedaży firmy uzyskują przychody ze sprzedaży towarów, treści lub usług klientom. Firmy takie jak Amazon, L.L. Bean i Gap mają modele przychodów ze sprzedaży. Wiele firm korzysta również z modelu przychodów ze sprzedaży opartego na subskrypcji. Przykładem może być Birchbox, który oferuje dostawę do domu produktów kosmetycznych za 10 USD miesięcznie lub 100 USD rocznej subskrypcji. Kolejnym jest Dollar Shave Club, który sprzedaje żyletki w ramach subskrypcji i został niedawno przejęty przez Unilever za 1 miliard dolarów. W modelu przychodów stowarzyszonych firmy, które kierują biznes do „podmiotu stowarzyszonego”, otrzymują opłatę za polecenie lub odsetek przychodów z jakiejkolwiek wynikającej z tego sprzedaży. Na przykład MyPoints zarabia, łącząc firmy z potencjalnymi klientami, oferując swoim członkom specjalne oferty. Kiedy korzystają z oferty i dokonują zakupu, członkowie zbierają „punkty”, które mogą wymienić na gratisy, a MyPoints otrzymuje opłatę. Firmy zajmujące się opiniami społecznościowymi zazwyczaj uzyskują część swoich dochodów z kierowania potencjalnych klientów na strony internetowe, na których dokonują zakupu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *