Wybór platformy oprogramowania do handlu elektronicznego

W przypadku wszystkich tych dostawców, jak wybrać właściwego? Ocena tych narzędzi i dokonanie wyboru to jedna z najważniejszych i najbardziej niepewnych decyzji, jakie podejmiesz podczas budowania witryny e-commerce. Prawdziwe koszty są ukryte – wiążą się ze szkoleniem oprogramowania open source, które jest opracowywane przez społeczność programistów i projektantów i które można swobodnie używać i modyfikować personel w celu korzystania z narzędzi i integracji narzędzi z procesami biznesowymi i kulturą organizacyjną. Oto niektóre z kluczowych czynników, które należy wziąć pod uwagę:

  • Funkcjonalność, w tym dostępność na zasadzie SaaS
  • Wsparcie dla różnych modeli biznesowych, w tym m-commerce
  • Narzędzia do modelowania procesów biznesowych
  • Narzędzia do wizualnego zarządzania witryną i raportowania
  • Wydajność i skalowalność
  • Łączność z istniejącymi systemami biznesowymi
  • Zgodność z normami
  • Zdolność globalna i wielokulturowa
  • Lokalny podatek od sprzedaży i zasady wysyłki

Na przykład, chociaż platformy oprogramowania do handlu elektronicznego obiecują zrobić wszystko, Twoja firma może wymagać specjalnych funkcji – takich jak strumieniowe przesyłanie dźwięku i obrazu. Będziesz potrzebować listy wymagań dotyczących funkcji biznesowych. Twoja firma może obejmować kilka różnych modeli biznesowych – na przykład detaliczną i biznesową; możesz prowadzić aukcje na nadwyżki zapasów, a także sprzedaż po stałej cenie. Upewnij się, że pakiet może obsługiwać wszystkie Twoje modele biznesowe. Możesz chcieć zmienić swoje procesy biznesowe, takie jak przyjmowanie i realizacja zamówień. Czy platforma zawiera narzędzia do modelowania procesów biznesowych i przepływów pracy? Zrozumienie, jak działa Twoja witryna, będzie wymagało wizualnych narzędzi raportowania, które umożliwiają jej działanie , przejrzyste dla wielu różnych osób w Twojej firmie. Źle zaprojektowany pakiet oprogramowania znacznie spadnie, gdy liczba odwiedzających i transakcji wzrośnie do tysięcy na godzinę lub minutę. Sprawdź wydajność i skalowalność, testując wersję pilotażową w warunkach skrajnych lub uzyskując od dostawcy dane dotyczące wydajności pod obciążeniem. Będziesz musiał połączyć platformę e-commerce z tradycyjnymi systemami biznesowymi. W jaki sposób zostanie nawiązane połączenie z istniejącymi systemami i czy Twój personel ma odpowiednie umiejętności? Ze względu na zmieniające się środowisko techniczne – w szczególności zmiany na platformach m-commerce – ważne jest, aby dokładnie udokumentować, jakie standardy obsługuje obecnie platforma i jaka będzie ścieżka migracji w przyszłości. Wreszcie, Twoja witryna e-commerce może działać zarówno globalnie, jak i lokalnie. Możesz potrzebować wydania w obcym języku z denominacjami w obcej walucie. Będziesz musiał pobierać podatki od sprzedaży w wielu lokalnych, regionalnych i krajowych systemach podatkowych. Czy platforma handlu elektronicznego obsługuje ten poziom globalizacji i lokalizacji?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *