Im bardziej interaktywna jest witryna, tym skuteczniejsza będzie generowanie sprzedaży i zachęcanie do powrotu. Chociaż funkcjonalność i łatwość użytkowania są nadrzędnymi celami w projektowaniu serwisu, będziesz chciał także wchodzić w interakcje z użytkownikami i prezentować im żywe, „aktywne” doświadczenie. Będziesz chciał spersonalizować doświadczenie dla klientów, odpowiadając na ich indywidualne potrzeby i dostosować zawartość swojej oferty w oparciu o ich zachowanie lub wyrażane pragnienia. Aby osiągnąć te cele biznesowe, należy dokładnie rozważyć narzędzia niezbędne do zbudowania tych możliwości. Proste interakcje, takie jak podanie nazwiska klienta, a także bardziej złożone interakcje dotyczące kart kredytowych, preferencji użytkownika i odpowiedzi użytkowników na monity, wymagają specjalnych programów. Poniższe sekcje zawierają krótki opis niektórych powszechnie używanych narzędzi programowych do osiągania wysokiego poziomu interaktywności witryny.