Rodzaj połączenia internetowego: skutki szerokopasmowe i mobilne

Chociaż poczyniono znaczne postępy w zmniejszaniu rażących luk w dostępie do Internetu, nadal istnieją nierówności w dostępie do usług szerokopasmowych. W 2016 r. Około 92 mln gospodarstw domowych miało w swoich domach usługę szerokopasmową – ponad 75% wszystkich gospodarstw domowych (eMarketer, Inc., 2016c). Badania przeprowadzone przez Pew Research Center wskazują, że poziom adopcji łączy szerokopasmowych jest niższy w przypadku osób starszych, osób z niskim poziomem wykształcenia i osób o niskich dochodach gospodarstw domowych. Mieszkańcy wsi, Afroamerykanie i Latynosi również rzadziej mają domowe połączenie szerokopasmowe (Pew Research Center, 2013). Dla marketerów szerokopasmowa publiczność stwarza wyjątkowe możliwości wykorzystania multimedialnych kampanii marketingowych oraz pozycjonowania produktów specjalnie dostosowanych do bardziej wykształconych i zamożnych odbiorców. Należy również zauważyć, że tylko dlatego, że gospodarstwo domowe nie ma dostępu szerokopasmowego, nie oznacza, że ​​domownicy nie korzystają z Internetu. Około 50% użytkowników, którzy nie korzystają z łączy szerokopasmowych, korzysta z Internetu z innego miejsca lub za pośrednictwem smartfona. Niektóre grupy są szczególnie zależne od smartfonów w celu uzyskania dostępu do internetu: młodsi dorośli w wieku 18-29 lat, osoby o niskich dochodach gospodarstwa domowego i niskim poziomie wykształcenia oraz osoby niebiałe. Gwałtowny wzrost liczby smartfonów i tabletów podłączonych do szerokopasmowych sieci komórkowych i Wi-Fi jest podstawą prawdziwie mobilnej platformy e-commerce i marketingu, która nie istniała kilka lat temu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *