DECYZJA O ZAKUPACH ONLINE

zachowanie strumienia kliknięć: dziennik transakcji, który konsumenci ustalają poruszają się po sieci.

Dlaczego konsumenci w internecie kupują produkt lub usługę w określonej witrynie? Wśród najważniejszych powodów są cena i dostępność bezpłatnej wysyłki. To, że sprzedającym jest ktoś, komu ufa kupujący, jest również bardzo ważnym czynnikiem. Możliwość zakupu bez płacenia podatku i dostępność online  są również istotnymi czynnikami. Należy również wziąć pod uwagę proces, który kierują się kupujący przy podejmowaniu decyzji o zakupie, oraz wpływ środowiska internetowego na decyzje konsumentów. Proces decyzyjny konsumenta składa się z pięciu etapów: świadomość potrzeby, poszukiwanie dodatkowych informacji, ocena alternatyw, faktyczna decyzja o zakupie i kontakt z firmą po zakupie. Rysunek 6.2 przedstawia proces podejmowania decyzji przez konsumenta oraz rodzaje komunikacji marketingowej offline i online, które wspierają ten proces i starają się wpłynąć na konsumenta przed, w trakcie i po decyzji o zakupie. Etapy procesu decyzyjnego konsumenta są zasadniczo takie same, niezależnie od tego, czy konsument jest offline, czy online. Z drugiej strony, ogólny model zachowań konsumenckich wymaga modyfikacji w celu uwzględnienia nowych czynników, a także należy wziąć pod uwagę unikalne cechy handlu elektronicznego, które pozwalają na nowe możliwości interakcji z klientem online. Na rysunku 6.3 zmodyfikowaliśmy ogólny model zachowań konsumenckich, aby skupić się na cechach użytkownika, cechach produktu oraz cechach strony internetowej i platformy mobilnej, wraz z tradycyjnymi czynnikami, takimi jak siła marki i specyficzna komunikacja rynkowa (reklama) oraz wpływ obu W modelu online na pierwszy plan wysuwają się funkcje strony internetowej i platformy mobilnej, a także umiejętności konsumentów, cechy produktów, podejście do zakupów online i postrzeganie kontroli nad środowiskiem online.

Witryna internetowa i mobilna.

Funkcje platformy obejmują opóźnienia (opóźnienia w pobieraniu), łatwość nawigacji i zaufanie do bezpieczeństwa online. Istnieją podobieństwa w świecie analogowym. Na przykład, dobrze wiadomo, że na zachowanie konsumentów może wpływać konstrukcja sklepu, a zrozumienie dokładnych ruchów konsumentów w sklepie fizycznym może zwiększyć sprzedaż, jeśli towary i promocje są rozmieszczone wzdłuż najbardziej prawdopodobnych ścieżek konsumenckich. Umiejętności konsumenckie odnoszą się do wiedzy, jaką posiadają konsumenci na temat przeprowadzania transakcji online (która wzrasta wraz z doświadczeniem). Charakterystyka produktu odnosi się do faktu, że niektóre produkty można łatwo opisać, zapakować i wysłać online, a innych nie. W połączeniu z tradycyjnymi czynnikami, takimi jak marka, reklama i możliwości firmy, czynniki te prowadzą do określonych postaw dotyczących zakupów od firmy e-commerce (zaufanie do firmy i korzystne doświadczenia klienta) oraz poczucia, że ​​konsument może kontrolować swoje środowisko online.

Zachowanie strumienia kliknięć odnosi się do dziennika transakcji, który konsumenci tworzą podczas poruszania się po Internecie, od wyszukiwarki do różnych witryn, następnie do jednej witryny, następnie do pojedynczej strony, a na końcu do decyzji o zakupie. Te cenne momenty są podobne do momentów w tradycyjnym handlu detalicznym. Badanie ponad 10 000 wizyt w internetowym sklepie z winami wykazało, że szczegółowe i ogólne zachowanie użytkowników przy kliknięciach było tak samo ważne, jak dane demograficzne klientów i wcześniejsze zachowania zakupowe w przewidywaniu aktualnego zakupu (Van den Poel i Buckinx, 2005). Marketing typu Clickstream maksymalnie wykorzystuje środowisko internetowe. Zakłada brak wcześniejszej „głębokiej” wiedzy o kliencie (iw tym sensie jest to „ochrona prywatności”) i może być rozwijane dynamicznie w miarę korzystania przez klientów z Internetu. Na przykład sukces marketingu w wyszukiwarkach (wyświetlanie płatnych reklam w wyszukiwarkach) opiera się w dużej mierze na tym, czego konsument w danej chwili szuka i jak sobie radzi (szczegółowe dane o strumieniu kliknięć) .Po zbadaniu szczegółowych danych wykorzystywane są ogólne dane dotyczące kliknięć (dni od ostatniej wizyty, poprzednie zakupy Jeśli są dostępne, używane są dane demograficzne (region, miasto i płeć).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *