Biorąc pod uwagę rozpowszechnienie reklam graficznych typu „kliknij tutaj”, można by pomyśleć, że klienci są „kierowani” do sprzedawców internetowych pod wpływem decyzji podejmowanych pod wpływem chwili. W rzeczywistości tylko niewielki procent kupujących klika reklamy graficzne, aby znaleźć sprzedawców. Klienci e-commerce są bardzo celowi. Zazwyczaj są to skoncentrowane przeglądarki szukające określonych produktów, firm i usług. Większość konsumentów po przejściu do trybu online korzysta z wyszukiwarki jako preferowanej metody wyszukiwania produktów. Wiele z nich przejdzie bezpośrednio do sklepów internetowych, takich jak Amazon lub eBay, a niektórzy przejdą bezpośrednio do określonej witryny detalicznej. Sprzedawcy mogą przekształcić tych „zorientowanych na cel”, świadomych kupujących w kupujących, jeśli mogą skierować swoją komunikację do kupujących i zaprojektować swoje witryny w taki sposób, aby zapewniać łatwo dostępne i przydatne informacje o produktach, pełny wybór i klient service i zrób to w tej chwili kiedy klient szuka produktu. To niemałe zadanie.