ASP.NET: następca ASP

Active Server Pages (ASP) i ASP.NET

Active Server Pages (ASP) to oryginalna wersja oprogramowania firmy Microsoft po stronie serwera dla systemu Windows. Platforma ASP, wynaleziona przez Microsoft pod koniec 1996 roku, szybko się rozrosła i stała się główną techniką programowania stron WWW po stronie serwera w środowisku Windows. ASP umożliwia programistom łatwe tworzenie i otwieranie rekordów z bazy danych oraz uruchamianie programów na stronie HTML, a także obsługę wszystkich różnych form interaktywności występujących w witrynach handlu elektronicznego. Podobnie jak CGI, ASP umożliwia interakcję między przeglądarką a serwerem. ASP używa tych samych standardów co CGI do komunikacji z przeglądarką. Programy ASP są ograniczone do używania na serwerach Windows, na których działa oprogramowanie serwera internetowego IIS firmy Microsoft. ASP.NET, wydany po raz pierwszy w styczniu 2002 r. I będący częścią platformy .NET firmy Microsoft, jest następcą ASP. Od września 2015 r. ASP.NET 4.6 jest najbardziej aktualną wersją programu ASP.NET. Obecnie trwają prace nad ASP.NET 5, głównym przepisem mającym na celu zapewnienie ulepszonej, nowoczesnej, wieloplatformowej platformy internetowej dla chmury i zwykłych serwerów aplikacji.

Interfejs Common Gateway (CGI)

Common Gateway Interface (CGI) to zestaw standardów komunikacji między przeglądarką a programem działającym na serwerze, który umożliwia interakcję między użytkownikiem a serwerem. CGI umożliwia programowi wykonywalnemu dostęp do wszystkich informacji w żądaniach przychodzących od klientów. Program może następnie wygenerować wszystkie dane wyjściowe wymagane do utworzenia strony zwrotnej (kod HTML, kod skryptu, tekst itp.) I wysłać je z powrotem do klienta za pośrednictwem serwera WWW. Na przykład, jeśli użytkownik kliknie przycisk Mój koszyk, serwer odbierze to żądanie i wykona program CGI. Program CGI pobiera zawartość koszyka z bazy danych i zwraca ją na serwer. Serwer wysyła stronę HTML, która wyświetla zawartość koszyka na zakupy na ekranie użytkownika. Zwróć uwagę, że całe przetwarzanie odbywa się po stronie serwera (dlatego programy CGI i inne podobne nazywane są programami „po stronie serwera”).

Programy CGI można pisać w prawie każdym języku programowania, o ile są one zgodne ze standardami CGI. Obecnie Perl jest jednym z najpopularniejszych języków do tworzenia skryptów CGI. Ogólnie rzecz biorąc, programy CGI są używane z serwerami Unix. Podstawową wadą CGI jest to, że nie jest wysoce skalowalny, ponieważ dla każdego żądania musi być utworzony nowy proces, co ogranicza liczbę współbieżnych żądań, które można obsłużyć. Skrypty CGI najlepiej sprawdzają się w małych i średnich aplikacjach, które nie wymagają dużego ruchu użytkowników. Dostępne są również rozszerzenia serwera WWW, takie jak FastCGI, które poprawiają skalowalność CGI oraz SCGI, który jest prostszą wersją FastCGI (Doyle i Lopes, 2005). Skrypty CGI również mają problemy z bezpieczeństwem. W 2014 roku odkryto poważną lukę w zabezpieczeniach powłoki wiersza poleceń używanej przez wiele systemów operacyjnych Linux i Unix. Dziura ta, nazwana Shellshock, umożliwiła hakerom atakowanie podatnych na ataki skryptów CGI na serwerach WWW Apache. Tego typu problemy z bezpieczeństwem spowodowały, że niektóre usługi hostingowe, takie jak Rackspace, wymagały od swoich klientów korzystania z alternatyw dla CGI

NARZĘDZIA INTERAKTYWNOŚCI I AKTYWNEJ TREŚCI

Im bardziej interaktywna jest witryna, tym skuteczniejsza będzie generowanie sprzedaży i zachęcanie do powrotu. Chociaż funkcjonalność i łatwość użytkowania są nadrzędnymi celami w projektowaniu serwisu, będziesz chciał także wchodzić w interakcje z użytkownikami i prezentować im żywe, „aktywne” doświadczenie. Będziesz chciał spersonalizować doświadczenie dla klientów, odpowiadając na ich indywidualne potrzeby i dostosować zawartość swojej oferty w oparciu o ich zachowanie lub wyrażane pragnienia. Aby osiągnąć te cele biznesowe, należy dokładnie rozważyć narzędzia niezbędne do zbudowania tych możliwości. Proste interakcje, takie jak podanie nazwiska klienta, a także bardziej złożone interakcje dotyczące kart kredytowych, preferencji użytkownika i odpowiedzi użytkowników na monity, wymagają specjalnych programów. Poniższe sekcje zawierają krótki opis niektórych powszechnie używanych narzędzi programowych do osiągania wysokiego poziomu interaktywności witryny.

NARZĘDZIA DO OPTYMALIZACJI WYSZUKIWAREK

Strona internetowa jest tak cenna z biznesowego punktu widzenia, jak liczba osób, które ją odwiedzają. Pierwszym przystankiem dla większości klientów szukających produktu lub usługi jest rozpoczęcie od wyszukiwarki i śledzenie ofert na stronie, zwykle zaczynając od trzech do pięciu ofert, a następnie zerkając na sponsorowane reklamy po prawej stronie. Im wyżej jesteś na stronach wyszukiwarki, tym większy ruch otrzymasz. Strona 1 jest znacznie lepsza niż strona 2. Jak więc dostać się do strony 1 w naturalnych (bezpłatnych) listach wyszukiwania? Chociaż każda wyszukiwarka jest inna i żadna z nich nie publikuje swoich algorytmów do rankingu stron, istnieje kilka podstawowych pomysłów, które dobrze się sprawdzają:

  • Metatagi, tytuły, zawartość stron: Wyszukiwarki „indeksują” Twoją witrynę i identyfikują słowa kluczowe oraz strony tytułowe, a następnie indeksują je w celu wykorzystania w argumentach wyszukiwania. Dopraw swoje strony słowami kluczowymi, które dokładnie opisują to, co robisz, w sekcjach „opis” i „słowa kluczowe” kodu źródłowego witryny z metatagiem. Eksperyment: użyj różnych słów kluczowych, aby zobaczyć, które działają. „Samochody zabytkowe” mogą przyciągać więcej odwiedzających niż „samochody zabytkowe” czy „samochody odrestaurowane”.
  • Zidentyfikuj nisze rynkowe: Zamiast sprzedawać „biżuterię”, bądź bardziej konkretny, na przykład „biżuteria wiktoriańska” lub „biżuteria z lat 50. XX wieku”, aby przyciągnąć małe, konkretne grupy, które są intensywnie zainteresowane biżuterią z epoki i są bliżej zakupu.
  • Oferuj wiedzę specjalistyczną: białe księgi, analizy branżowe, strony z często zadawanymi pytaniami, przewodniki i historie to doskonałe sposoby na budowanie zaufania ze strony użytkowników i zachęcanie ich do postrzegania Twojej witryny jako miejsca, w którym można uzyskać pomoc i wskazówki.
  • Uzyskaj linki: zachęcaj inne witryny do umieszczania linków do Twojej witryny; zbuduj bloga, który przyciągnie ludzi i który będzie udostępniać Twój adres URL innym osobom i umieszczać linki w tym procesie. Zbuduj stronę na Facebooku dla swojej firmy i zastanów się nad wykorzystaniem Instagrama lub Pinteresta, aby rozwinąć grupę obserwujących lub fanów Twoich produktów.
  • Kup reklamy: uzupełnij swoje wysiłki optymalizacji bezpłatnych wyników wyszukiwania płatnymi słowami kluczowymi i reklamami w wyszukiwarkach. Wybierz słowa kluczowe i kup bezpośrednią ekspozycję na stronach internetowych. Możesz ustawić swój budżet i ustalić jego pułap, aby zapobiec dużym stratom. Zobacz, co działa, i obserwuj liczbę wizyt w witrynie wygenerowaną przez każdy ciąg słów kluczowych.
  • Lokalny handel elektroniczny: Rozwój rynku krajowego może zająć dużo czasu. Jeśli Twoja witryna jest szczególnie atrakcyjna dla mieszkańców lub zawiera produkty sprzedawane lokalnie, użyj słów kluczowych, które kojarzą się z Twoją lokalizacją, aby ludzie mogli Cię znaleźć w pobliżu. Nazwy miast, miast i regionów w słowach kluczowych mogą być pomocne, np. „Ser Vermont” lub „San Francisco blues”.

INNE NARZĘDZIA WITRYNY E-COMMERCE

Teraz, gdy rozumiesz kluczowe czynniki wpływające na szybkość, pojemność i skalowalność Twojej witryny, możemy rozważyć kilka innych ważnych wymagań. Będziesz potrzebować spójnego projektu strony internetowej, który ma sens biznesowy – niekoniecznie witryny, która zachwyci lub podnieci odwiedzających, ale aby coś im sprzedać. Musisz również wiedzieć, jak budować aktywną zawartość i interaktywność w swojej witrynie – a nie tylko wyświetlać statyczne strony HTML. Musisz mieć możliwość śledzenia klientów, którzy przychodzą, wychodzą i wracają do Twojej witryny, aby móc witać powracających użytkowników („Cześć Sarah, witaj ponownie!”). Będziesz także chciał śledzić klientów w całej witrynie, aby móc personalizować i dostosowywać ich doświadczenie. Na pewno chcesz, aby klienci mieli możliwość generowania treści i opinii w Twojej witrynie, aby zwiększyć ich zaangażowanie w Twoją markę. Wreszcie, będziesz musiał ustanowić zestaw zasad dotyczących informacji dla swojej witryny – polityki prywatności, dostępności i dostępu do informacji. Aby osiągnąć te możliwości biznesowe, należy zapoznać się z pewnymi wytycznymi projektowymi i dodatkowymi narzędziami programowymi, które mogą efektywnie kosztowo osiągnąć wymagane funkcje biznesowe.

PROJEKT STRONY INTERNETOWEJ: PODSTAWOWE ROZWAŻANIA BIZNESOWE

To nie jest tekst o tym, jak projektować strony internetowe. (W rozdziale 6 omawiamy kwestie projektowania witryn internetowych z punktu widzenia marketingu). Niemniej jednak z punktu widzenia menedżera biznesowego istnieją pewne cele projektowe, które należy przekazać projektantom witryn internetowych, aby poinformować ich, jak oceniasz ich pracę. Twoi klienci będą musieli przynajmniej znaleźć to, czego potrzebują w Twojej witrynie, dokonać zakupu i odejść. Witryna internetowa, która denerwuje klientów, narażona jest na ryzyko utraty klienta na zawsze. Niektórzy krytycy uważają, że zły projekt jest bardziej powszechny niż dobry projekt. Łatwiej jest opisać, co irytuje ludzi w witrynach internetowych, niż opisać, jak zaprojektować dobrą witrynę. Najgorsze witryny e-commerce utrudniają znalezienie informacji o ich produktach i utrudniają zakup towarów; mają brakujące strony i uszkodzone linki, mylącą strukturę nawigacji i irytującą grafikę lub dźwięki których nie możesz wyłączyć.

WYBÓR SPRZĘTU

platforma sprzętowa: odnosi się do całego podstawowego sprzętu komputerowego, którego system używa do realizacji swoich funkcji handlu elektronicznego

bezstanowe: odnosi się do faktu, że serwer nie musi utrzymywać stałej, dedykowanej interakcji z klientem

Intensywne operacje we / wy: wymaga raczej operacji wejścia / wyjścia niż dużej mocy obliczeniowej

Niezależnie od tego, czy hostujesz własną witrynę, czy zlecasz jej hosting i obsługę na zewnątrz, musisz zrozumieć pewne aspekty platformy sprzętu komputerowego. Platforma sprzętowa odnosi się do całego podstawowego sprzętu komputerowego, którego system używa do realizacji swoich funkcji handlu elektronicznego. Twoim celem jest posiadanie wystarczającej pojemności latform, aby sprostać szczytowemu zapotrzebowaniu (uniknięcie stanu przeciążenia), ale nie tyle platformy, aby marnować pieniądze. Niespełnienie szczytowego zapotrzebowania może oznaczać, że nasza witryna działa wolno lub w rzeczywistości ulega awarii. Ile mocy obliczeniowej i telekomunikacyjnej jest wystarczające, aby sprostać szczytowemu zapotrzebowaniu? Ile odwiedzin dziennie może wytrzymać Twoja witryna? Aby odpowiedzieć na te pytania, musisz zrozumieć różne czynniki, które wpływają na szybkość, pojemność i skalowalność witryny e-commerce.

ODPOWIEDNI WYMIAR PLATFORMY SPRZĘTOWEJ: PO STRONIE POPYTU

Najważniejszym czynnikiem wpływającym na szybkość Twojej witryny jest zapotrzebowanie, które klienci stawiają na stronie.

Popyt na witrynę internetową jest dość złożony i zależy przede wszystkim od typu witryny, którą prowadzisz. Liczba jednoczesnych użytkowników w okresach szczytu, charakter żądań klientów, rodzaj treści, wymagane zabezpieczenia, liczba pozycji w magazynie, liczba żądań stron i szybkość starszych aplikacji, które mogą być potrzebne do dostarczania danych na strony internetowe są ważnymi czynnikami wpływającymi na ogólny popyt na system strony internetowej. Z pewnością ważnym czynnikiem do rozważenia jest liczba jednoczesnych użytkowników, którzy prawdopodobnie odwiedzą Twoją witrynę. Ogólnie rzecz biorąc, obciążenie generowane przez indywidualnego klienta na serwerze jest zwykle dość ograniczone i krótkotrwałe. Sesja internetowa zainicjowana przez typowego użytkownika jest bezstanowa, co oznacza, że ​​serwer nie musi utrzymywać ciągłej, dedykowanej interakcji z klientem. Sesja internetowa zwykle rozpoczyna się żądaniem strony, po czym serwer odpowiada i sesja zostaje zakończona. Sesje mogą trwać od dziesiątych części sekundy do minuty na użytkownika. Niemniej jednak wydajność systemu spada, ponieważ coraz więcej jednoczesnych użytkowników żąda usługi. Na szczęście degradacja (mierzona jako „transakcje na sekundę” i „opóźnienie” lub opóźnienie w odpowiedzi) jest dość łagodna w szerokim zakresie, aż do osiągnięcia szczytowego obciążenia i jakości usług nie do zaakceptowania (patrz Rysunek 4.13). Obsługa statycznych stron internetowych wymaga intensywnych operacji we / wy, co oznacza, że ​​wymaga operacji wejścia / wyjścia (I / O), a nie dużej mocy obliczeniowej. W rezultacie wydajność witryny jest ograniczona głównie przez ograniczenia we / wy serwera i telekomunikację połączenia, a nie szybkości procesora. Inne czynniki, które należy wziąć pod uwagę przy szacowaniu popytu na stronę internetową, to profil użytkownika i charakter treści. Jeśli użytkownicy zażądają przeszukiwania, formularzy rejestracyjnych i przyjmowania zamówień za pośrednictwem wózków sklepowych, zapotrzebowanie na podmioty przetwarzające znacznie wzrośnie.

skalowalność: zdolność witryny do zwiększania rozmiaru zgodnie z wymogami popytu

skalowanie pionowe: zwiększenie mocy obliczeniowej poszczególnych komponentów

skalowanie poziome: wykorzystywanie wielu komputerów do współdzielenia obciążenia

ODPOWIEDNI WYMIAR PLATFORMY SPRZĘTOWEJ: STRONA DOSTAW

Gdy oszacujesz prawdopodobny popyt w swojej witrynie, musisz zastanowić się, jak skalować witrynę, aby sprostać popytowi. Omówiliśmy już jedno rozwiązanie, które nie wymaga wiele przemyślenia: outsourcing hostingu Twojej strony internetowej do usługi w chmurze. Możesz także skorzystać z usług sieci dostarczania treści (CDN), takiej jak Akamai. W rozdziale 3 omówiono usługi przetwarzania w chmurze oraz studium przypadku dotyczące Akamai. Jeśli jednak zdecydujesz się hostować własną witrynę internetową, ważna jest skalowalność. Skalowalność odnosi się do zdolności witryny do zwiększania rozmiaru w zależności od zapotrzebowania. Istnieją trzy kroki, które możesz podjąć, aby spełnić wymagania dotyczące usług w Twojej lokalizacji: skalowanie sprzętu w pionie, skalowanie sprzętu w poziomie i / lub ulepszanie architektury przetwarzania w lokalizacji (patrz Tabela 4.8). Skalowanie pionowe odnosi się do zwiększenia mocy obliczeniowej poszczególnych komponentów. Skalowanie poziome odnosi się do wykorzystywania wielu komputerów do współdzielenia obciążenia i zwiększania „śladu” instalacji (IBM, 2002). Możesz skalować swoją witrynę w pionie, modernizując serwery z jednego procesora do wielu procesorów. Możesz dodawać procesory do komputera w zależności od systemu operacyjnego, a także uaktualniać do szybszych układów. Skalowanie w pionie ma dwie wady. Po pierwsze, zakup dodatkowych procesorów z każdym cyklem wzrostu może być kosztowny, a po drugie, cała witryna staje się zależna od niewielkiej liczby bardzo wydajnych komputerów. Jeśli masz dwa takie komputery i jeden z nich ulegnie awarii, połowa witryny lub cała witryna może stać się niedostępna. Skalowanie poziome polega na dodaniu wielu serwerów jednoprocesorowych do witryny i zrównoważeniu obciążenia między serwerami. Następnie można podzielić obciążenie tak, aby niektóre serwery obsługiwały tylko żądania stron HTML lub ASP, a inne tylko obsługa aplikacji bazodanowych. Będziesz potrzebował specjalnego oprogramowania do równoważenia obciążenia (dostarczanego przez różnych dostawców, takich jak Cisco, Microsoft i IBM), aby kierować przychodzące żądania do różnych serwerów. Skalowanie poziome ma wiele zalet. Jest to niedrogie i często można je wykonać przy użyciu starszych komputerów, które w przeciwnym razie zostałyby usunięte. Skalowanie poziome również wprowadza nadmiarowość – jeśli jeden komputer ulegnie awarii, istnieje prawdopodobieństwo, że inny komputer może dynamicznie przejąć obciążenie. Jednak gdy witryna rozrasta się z jednego komputera do około 10 do 20 komputerów, rozmiar wymaganego obiektu fizycznego („ślad”) wzrasta i zwiększa się złożoność zarządzania. Trzecia alternatywa – ulepszenie architektury przetwarzania – to połączenie skalowania w pionie i poziomie, w połączeniu z pomysłowymi decyzjami projektowymi. W tabeli 4.9 wymieniono niektóre z typowych czynności, które można wykonać, aby znacznie poprawić wydajność witryny. Większość z tych kroków obejmuje podzielenie obciążenia na działania intensywnie korzystające z operacji we / wy (takie jak obsługa stron internetowych) i działania intensywnie korzystające z procesora (takie jak przyjmowanie zamówień). Po oddzieleniu tej pracy możesz dostosować serwery do każdego rodzaju obciążenia. Jednym z najtańszych kroków dostrajania jest po prostu dodanie pamięci RAM do kilku serwerów i przechowywanie wszystkich stron HTML w pamięci RAM. Zmniejsza to obciążenie dysków twardych i znacznie zwiększa prędkość. Pamięć RAM jest tysiące razy szybsza niż dyski twarde, a pamięć RAM jest niedroga. Następnym najważniejszym krokiem jest przeniesienie działań intensywnie obciążających procesor, takich jak przyjmowanie zamówień, na wysokiej klasy serwer wieloprocesorowy, który jest przeznaczony do obsługi zamówień i uzyskiwania dostępu do niezbędnych baz danych. Podjęcie tych kroków może pozwolić zmniejszyć liczbę serwerów wymaganych do obsługi 10 000 jednoczesnych użytkowników ze 100 do 20, zgodnie z jednym szacunkiem

Wybór platformy oprogramowania do handlu elektronicznego

W przypadku wszystkich tych dostawców, jak wybrać właściwego? Ocena tych narzędzi i dokonanie wyboru to jedna z najważniejszych i najbardziej niepewnych decyzji, jakie podejmiesz podczas budowania witryny e-commerce. Prawdziwe koszty są ukryte – wiążą się ze szkoleniem oprogramowania open source, które jest opracowywane przez społeczność programistów i projektantów i które można swobodnie używać i modyfikować personel w celu korzystania z narzędzi i integracji narzędzi z procesami biznesowymi i kulturą organizacyjną. Oto niektóre z kluczowych czynników, które należy wziąć pod uwagę:

  • Funkcjonalność, w tym dostępność na zasadzie SaaS
  • Wsparcie dla różnych modeli biznesowych, w tym m-commerce
  • Narzędzia do modelowania procesów biznesowych
  • Narzędzia do wizualnego zarządzania witryną i raportowania
  • Wydajność i skalowalność
  • Łączność z istniejącymi systemami biznesowymi
  • Zgodność z normami
  • Zdolność globalna i wielokulturowa
  • Lokalny podatek od sprzedaży i zasady wysyłki

Na przykład, chociaż platformy oprogramowania do handlu elektronicznego obiecują zrobić wszystko, Twoja firma może wymagać specjalnych funkcji – takich jak strumieniowe przesyłanie dźwięku i obrazu. Będziesz potrzebować listy wymagań dotyczących funkcji biznesowych. Twoja firma może obejmować kilka różnych modeli biznesowych – na przykład detaliczną i biznesową; możesz prowadzić aukcje na nadwyżki zapasów, a także sprzedaż po stałej cenie. Upewnij się, że pakiet może obsługiwać wszystkie Twoje modele biznesowe. Możesz chcieć zmienić swoje procesy biznesowe, takie jak przyjmowanie i realizacja zamówień. Czy platforma zawiera narzędzia do modelowania procesów biznesowych i przepływów pracy? Zrozumienie, jak działa Twoja witryna, będzie wymagało wizualnych narzędzi raportowania, które umożliwiają jej działanie , przejrzyste dla wielu różnych osób w Twojej firmie. Źle zaprojektowany pakiet oprogramowania znacznie spadnie, gdy liczba odwiedzających i transakcji wzrośnie do tysięcy na godzinę lub minutę. Sprawdź wydajność i skalowalność, testując wersję pilotażową w warunkach skrajnych lub uzyskując od dostawcy dane dotyczące wydajności pod obciążeniem. Będziesz musiał połączyć platformę e-commerce z tradycyjnymi systemami biznesowymi. W jaki sposób zostanie nawiązane połączenie z istniejącymi systemami i czy Twój personel ma odpowiednie umiejętności? Ze względu na zmieniające się środowisko techniczne – w szczególności zmiany na platformach m-commerce – ważne jest, aby dokładnie udokumentować, jakie standardy obsługuje obecnie platforma i jaka będzie ścieżka migracji w przyszłości. Wreszcie, Twoja witryna e-commerce może działać zarówno globalnie, jak i lokalnie. Możesz potrzebować wydania w obcym języku z denominacjami w obcej walucie. Będziesz musiał pobierać podatki od sprzedaży w wielu lokalnych, regionalnych i krajowych systemach podatkowych. Czy platforma handlu elektronicznego obsługuje ten poziom globalizacji i lokalizacji?

PAKIETY OPROGRAMOWANIA MERCHANT SERVER (PLATFORMY OPROGRAMOWANIA E-COMMERCE)

Zamiast tworzyć witrynę na podstawie zbioru różnych aplikacji, łatwiej, szybciej i ogólnie bardziej opłacalnie jest kupić pakiet oprogramowania serwera sprzedawcy (zwany także platformą oprogramowania do handlu elektronicznego). Oprogramowanie serwera handlowców oferuje zintegrowane środowisko, które obiecuje zapewnić większość lub wszystkie funkcje i możliwości potrzebne do stworzenia wyrafinowanej witryny zorientowanej na klienta. Ważnym elementem pakietów oprogramowania handlowców jest wbudowany koszyk, który może wyświetlać towary, zarządzać zamówieniami i rozliczać transakcje kartą kredytową. Platformy oprogramowania do handlu elektronicznego występują w trzech ogólnych przedziałach cenowych i funkcjonalnych. Podczas gdy istniejące firmy często mają kapitał finansowy, aby zainwestować w oprogramowanie serwerów komercyjnych, wiele małych firm i firm rozpoczynających działalność nie. Istnieją naprawdę dwie opcje, a kluczowym czynnikiem jest to, ile masz doświadczenia w programowaniu i czasu. Jedną z opcji jest skorzystanie z usług handlu elektronicznego świadczonych przez witryny, które ułatwiają tworzenie witryny handlu elektronicznego z dostosowywanymi szablonami, takimi jak Yahoo Aabaco Small Business, który oferuje plan Basic za 29 USD miesięcznie i 1,5% transakcji opłata za każdą transakcję realizowaną za pośrednictwem sklepu. Stanowisko e-commerce to wstępnie zaprojektowana witryna internetowa, która umożliwia użytkownikom dostosowanie wyglądu i działania witryny do ich potrzeb biznesowych oraz zapewnia standardowy zestaw funkcji. Większość dzisiejszych szablonów zawiera gotowe projekty witryn z wbudowanymi funkcjami handlu elektronicznego, takimi jak koszyki na zakupy, rozliczanie płatności i narzędzia do zarządzania witryną. Plan podstawowy obejmuje również sklep mobilny, narzędzia do optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, obsługę mediów społecznościowych i wiele innych narzędzi marketingowych. Wiele innych, takich jak Bigcommerce, Homestead, Vendio i Shopify, oferuje podobne usługi. Jeśli masz znaczące lub przynajmniej pewne doświadczenie w programowaniu, możesz rozważyć oprogramowanie serwera handlowego typu open source. Oprogramowanie open source to oprogramowanie opracowane przez społeczność programistów i projektantów, które można swobodnie używać i modyfikować. Tabela 4.6 zawiera opis niektórych opcji open source. Zaletą korzystania z narzędzi do tworzenia stron internetowych typu open source jest to, że otrzymujesz dokładnie to, czego chcesz, naprawdę dostosowaną, unikalną witrynę internetową. Wadą jest to, że opracowanie witryny i zapewnienie bezproblemowej współpracy wszystkich narzędzi zajmie jednemu programiście kilka miesięcy. Ile miesięcy chcesz czekać, zanim trafisz na rynek ze swoimi pomysłami? Platformy oprogramowania do handlu elektronicznego średniej klasy obejmują IBM WebSphere Commerce Express Edition i Sitecore Commerce Server (dawniej Microsoft Commerce Server). Zaawansowane rozwiązania dla dużych firm globalnych są dostarczane przez IBM Websphere Professional i Enterprise Editions, IBM Commerce on Cloud, Oracle ATG Web Commerce, Salesforce Commerce Cloud (dawniej Demandware), Magento, NetSuite i inne. Wiele z tych platform oprogramowania do handlu elektronicznego jest teraz dostępnych na zasadzie oprogramowania jako usługi (SaaS), modelu, w którym oprogramowanie jest hostowane w chmurze i uruchamiane przez klienta za pośrednictwem przeglądarki internetowej. Model ten umożliwia firmie bardzo szybkie uruchomienie serwisu e-commerce. Na przykład Williams-Sonoma, sieć sprzedaży detalicznej artykułów gospodarstwa domowego w Stanach Zjednoczonych, wykorzystała hostowane w sieci oprogramowanie e-commerce od NetSuite do uruchomienia witryny e-commerce w Australii w zaledwie 3 miesiące (Dusto, 2014). Istnieje kilkaset firm programistycznych, które dostarczają oprogramowanie e-commerce, co podnosi koszty podejmowania rozsądnych decyzji w tej sprawieZamiast tworzyć witrynę na podstawie zbioru różnych aplikacji, łatwiej, szybciej i ogólnie bardziej opłacalnie jest kupić pakiet oprogramowania serwera sprzedawcy (zwany także platformą oprogramowania do handlu elektronicznego). Oprogramowanie serwera handlowców oferuje zintegrowane środowisko, które obiecuje zapewnić większość lub wszystkie funkcje i możliwości potrzebne do stworzenia wyrafinowanej witryny zorientowanej na klienta. Ważnym elementem pakietów oprogramowania handlowców jest wbudowany koszyk, który może wyświetlać towary, zarządzać zamówieniami i rozliczać transakcje kartą kredytową. Platformy oprogramowania do handlu elektronicznego występują w trzech ogólnych przedziałach cenowych i funkcjonalnych. Podczas gdy istniejące firmy często mają kapitał finansowy, aby zainwestować w oprogramowanie serwerów komercyjnych, wiele małych firm i firm rozpoczynających działalność nie. Istnieją naprawdę dwie opcje, a kluczowym czynnikiem jest to, ile masz doświadczenia w programowaniu i czasu. Jedną z opcji jest skorzystanie z usług handlu elektronicznego świadczonych przez witryny, które ułatwiają tworzenie witryny handlu elektronicznego z dostosowywanymi szablonami, takimi jak Yahoo Aabaco Small Business, który oferuje plan Basic za 29 USD miesięcznie i 1,5% transakcji opłata za każdą transakcję realizowaną za pośrednictwem sklepu. Stanowisko e-commerce to wstępnie zaprojektowana witryna internetowa, która umożliwia użytkownikom dostosowanie wyglądu i działania witryny do ich potrzeb biznesowych oraz zapewnia standardowy zestaw funkcji. Większość dzisiejszych szablonów zawiera gotowe projekty witryn z wbudowanymi funkcjami handlu elektronicznego, takimi jak koszyki na zakupy, rozliczanie płatności i narzędzia do zarządzania witryną. Plan podstawowy obejmuje również sklep mobilny, narzędzia do optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, obsługę mediów społecznościowych i wiele innych narzędzi marketingowych. Wiele innych, takich jak Bigcommerce, Homestead, Vendio i Shopify, oferuje podobne usługi. Jeśli masz znaczące lub przynajmniej pewne doświadczenie w programowaniu, możesz rozważyć oprogramowanie serwera handlowego typu open source. Oprogramowanie open source to oprogramowanie opracowane przez społeczność programistów i projektantów, które można swobodnie używać i modyfikować. Tabela 4.6 zawiera opis niektórych opcji open source. Zaletą korzystania z narzędzi do tworzenia stron internetowych typu open source jest to, że otrzymujesz dokładnie to, czego chcesz, naprawdę dostosowaną, unikalną witrynę internetową. Wadą jest to, że opracowanie witryny i zapewnienie bezproblemowej współpracy wszystkich narzędzi zajmie jednemu programiście kilka miesięcy. Ile miesięcy chcesz czekać, zanim trafisz na rynek ze swoimi pomysłami? Platformy oprogramowania do handlu elektronicznego średniej klasy obejmują IBM WebSphere Commerce Express Edition i Sitecore Commerce Server (dawniej Microsoft Commerce Server). Zaawansowane rozwiązania dla dużych firm globalnych są dostarczane przez IBM Websphere Professional i Enterprise Editions, IBM Commerce on Cloud, Oracle ATG Web Commerce, Salesforce Commerce Cloud (dawniej Demandware), Magento, NetSuite i inne. Wiele z tych platform oprogramowania do handlu elektronicznego jest teraz dostępnych na zasadzie oprogramowania jako usługi (SaaS), modelu, w którym oprogramowanie jest hostowane w chmurze i uruchamiane przez klienta za pośrednictwem przeglądarki internetowej. Model ten umożliwia firmie bardzo szybkie uruchomienie serwisu e-commerce. Na przykład Williams-Sonoma, sieć sprzedaży detalicznej artykułów gospodarstwa domowego w Stanach Zjednoczonych, wykorzystała hostowane w sieci oprogramowanie e-commerce od NetSuite do uruchomienia witryny e-commerce w Australii w zaledwie 3 miesiące (Dusto, 2014). Istnieje kilkaset firm programistycznych, które dostarczają oprogramowanie e-commerce, co podnosi koszty podejmowania rozsądnych decyzji w tej sprawie.

FUNKCJONALNOŚĆ OPROGRAMOWANIA SERWERA E-COMMERCE SPREDAWCÓW

FUNKCJONALNOŚĆ OPROGRAMOWANIA SERWERA E-COMMERCE SPREDAWCÓW

oprogramowanie serwera sprzedawcy w handlu elektronicznym: oprogramowanie zapewniające rozszerzenie podstawowych funkcji potrzebnyh do sprzedaży online, w tym katalog online, przyjmowanie zamówień przez internetowy koszyk oraz przetwarzanie kart kredytowych online

katalog online: lista produktów dostępnych na stronie internetowej

koszyk: umożliwia kupującym odłożenie pożądanych zakupów w ramach przygotowań do realizacji transakcji, przejrzenie tego, co wybrali, edycję ich wyboru w razie potrzeby, a następnie faktyczne dokonanie zakupu, klikając przycisk

Pakiety oprogramowania serwera handlowca (oprogramowanie platformy handlu elektronicznego): oferuje zintegrowane środowisko, które zapewnia większość lub wszystkie funkcje i możliwości potrzebne do stworzenia wyrafinowanej witryny zorientowanej na klienta

oprogramowanie open source: oprogramowanie opracowane przez społeczność programistów i projektantów i jest darmowy w użyciu i modyfikowaniu

Oprogramowanie serwera handlowców dla handlu elektronicznego zapewnia podstawowe funkcje potrzebne do sprzedaży online, w tym katalog online, przyjmowanie zamówień za pośrednictwem internetowego koszyka na zakupy oraz przetwarzanie kart kredytowych online.

Katalog online

Firma, która chce sprzedawać produkty online, musi mieć listę lub katalog online swoich produktów, dostępny na swojej stronie internetowej. Oprogramowanie serwera sprzedawcy zazwyczaj zawiera funkcję bazy danych, która pozwoli na zbudowanie niestandardowego katalogu online. Złożoność i wyrafinowanie katalogu będą się różnić w zależności od wielkości firmy i jej linii produktów. Małe firmy lub firmy z małymi liniami produktów mogą publikować prostą listę z opisami tekstowymi i być może kolorowymi zdjęciami. Większy serwis może zdecydować o dodaniu dźwięku, animacji lub filmów (przydatnych do prezentacji produktów) do katalogu lub elementów interaktywnych, takich jak przedstawiciele obsługi klienta dostępni za pośrednictwem komunikatorów internetowych w celu udzielenia odpowiedzi na pytania. Obecnie większe firmy szeroko wykorzystują streaming wideo.

Wózek sklepowy

Wózki na zakupy online są podobne do ich odpowiedników w świecie rzeczywistym; obie pozwalają kupującym na odłożenie pożądanych zakupów w ramach przygotowań do realizacji transakcji. Różnica polega na tym, że oferta online jest częścią oprogramowania serwera sprzedawcy znajdującego się na serwerze internetowym i umożliwia konsumentom wybór towaru, przeglądanie tego, co wybrali, edycję swoich wyborów w razie potrzeby, a następnie faktycznie dokonanie zakupu, klikając przycisk . Oprogramowanie serwera sprzedawcy automatycznie przechowuje dane koszyka zakupów.

Przetwarzanie karty kredytowej

Koszyk na zakupy w witrynie zazwyczaj działa w połączeniu z oprogramowaniem do przetwarzania kart kredytowych, które weryfikuje kartę kredytową kupującego, a następnie przekazuje obciążenie na kartę, a kredyt na konto firmy przy kasie. Zintegrowane pakiety oprogramowania do handlu elektronicznego zazwyczaj dostarczają oprogramowanie do tej funkcji. W przeciwnym razie będziesz musiał dokonać ustaleń z różnymi bankami i pośrednikami obsługującymi karty kredytowe.

SERWERY APLIKACJI

serwer aplikacji sieci Web: oprogramowanie zapewniające określone funkcje biznesowe wymagane od strony internetowe.

Serwery aplikacji sieci Web to programy zapewniające określone funkcje biznesowe wymagane od witryny sieci Web. Podstawową ideą serwerów aplikacji jest odizolowanie aplikacji biznesowych od szczegółów wyświetlania stron internetowych użytkownikom na front-endzie i szczegółów łączenia się z bazami danych na zapleczu. Serwery aplikacji to rodzaj oprogramowania pośredniego, które zapewnia klej łączący tradycyjne systemy korporacyjne z klientem, a także całą funkcjonalność potrzebną do prowadzenia handlu elektronicznego. We wczesnych latach wiele firm programistycznych opracowało specyficzne oddzielne programy dla każdej funkcji, ale coraz częściej te konkretne programy są zastępowane przez zintegrowane narzędzia programowe, które łączą wszystkie potrzebne   funkcjonalności witryny handlu elektronicznego w jednym środowisku programistycznym, podejście oparte na oprogramowaniu pakietowym.