9. WIELKI BRAT JEST (WCIĄŻ) WIDZI CIĘ

„Będzie wiele prób kontrolowania sieci”, powiedziała Keonne Rodriguez z Blockchain. „Duże firmy i rządy będą poświęcać się łamaniu prywatności. Agencja Bezpieczeństwa Narodowego musi aktywnie analizować dane przychodzące przez blockchain ”nawet teraz. Chociaż łańcuchy bloków zapewniają pewien stopień anonimowości, zapewniają także pewien stopień otwartości. Jeśli przeszłe zachowanie jest oznaką przyszłych zamiarów, powinniśmy spodziewać się, że korporacje znane z szpiegowania i kraje znane z prowadzenia cyberwojny podwoją wysiłki, ponieważ w grę wchodzi wartość – pieniądze, patenty, dostęp do praw mineralnych, tytuły do ​​ziemi i skarby narodowe. To tak, jakbyśmy umieścili duże oko w Internecie. Dobra wiadomość jest taka, że ​​każdy będzie mógł zobaczyć shenanigany. Niektórzy mogą być silnie zmotywowani do „szpiegowania” szpiegostwa, ponieważ stawiają na prawdopodobieństwo ataku określonego reżimu na blockchain na rynku prognoz. Co dzieje się z prywatnością, gdy świat fizyczny zaczyna gromadzić, komunikować się i analizować nieskończone dane, które mogą być psami na zawsze? W 2014 r. Na Webstock Maciej Ceglowski żałował, że Google kupił Nest, producenta luksusowych termostatów z czujnikami, które zbierają dane o pokojach. Jego stary termostat nie był objęty polityką prywatności. Ten inteligentny termostat mógłby zgłosić się do Google, a może nawet zjeść resztki pizzy jak szkicowy współlokator. Wielu z nas czuje się już niekomfortowo w środowisku mediów społecznościowych, które śledzą nasze miejsce pobytu i zapełniają nas spersonalizowanymi komunikatami marketingowymi, gdziekolwiek się udamy. W świecie blockchain będziemy mieć lepszą kontrolę nad takimi, ale czy będziemy wystarczająco czujni, aby zarządzać naszą dietą medialną? Żadne z tych wyzwań związanych z prywatnością nie jest prawdziwym showstopperem. Ciąg dalszy Keglowski: „Dobra wiadomość jest taka, że ​​to problem projektowy! Możemy zbudować Internet, który będzie rozproszony, odporny, irytujący dla rządów na całym świecie i bezpłatny w najlepszym tego słowa znaczeniu ”, tak jak chcieliśmy w latach dziewięćdziesiątych. Ann Cavoukian z Privacy and Big Data Institute przedstawiła siedem zasad projektowania, które są „dobre dla biznesu, dobre dla rządu, dobre dla społeczeństwa”. Pierwsza to  krytyczna: ustaw prywatność jako ustawienie domyślne. Odrzuć fałszywe dychotomie, które narażają prywatność na bezpieczeństwo; każdy system informatyczny, każda praktyka biznesowa i cała infrastruktura powinny mieć pełną funkcjonalność. Liderzy powinni raczej zapobiegać naruszeniom niż reagować na nie, utrzymywać przejrzystość we wszystkich operacjach i poddawać swoje organizacje niezależnej weryfikacji. Marki zyskają zaufanie ludzi, szanując prywatność użytkowników, utrzymując użytkowników w centrum projektowania i zapewniając pełne bezpieczeństwo swoich danych, niszcząc je, gdy nie są już potrzebne. Powiedziała: „To naprawdę jest propozycja wygrana-wygrana, odrzucająca sumę zerową i obejmująca pozytywy”. Powiedział Ceglowski: „Ale to wymaga wysiłku i determinacji. Będzie to oznaczało złomowanie stałej masowej inwigilacji jako modelu biznesowego, który będzie boleć. Będzie to oznaczać przepychanie prawa przez sklerotyczny system prawny. Trzeba będzie trochę dokuczać. Ale jeśli nie zaprojektujemy tego Internetu, jeśli nadal będziemy go rozbudowywać, w końcu przyciągnie on niezwykłych, wizjonerskich ludzi. Nie będziemy ich lubić i to nie będzie miało znaczenia ”.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *