Sekret psychologiczny nr 4

Prawda (i tylko prawda)

==========================

Ten często cytowany fragment „prawda was wyzwoli” powinien zostać zmieniony na „prawda wyzwoli was finansowo”! Twoja mama zawsze mówiła ci prawdę, a ty nie wiedziałeś, że miała na myśli również reklamę.

Oto przykład: John E. Powers, jeden z czołowych autorów tekstów w latach 1900, napisał tę reklamę domu towarowego w Pittsburghu, który miał poważne kłopoty finansowe:

* * *

„Jesteśmy bankrutami. Jesteśmy winni 125 000 dolarów więcej, niż jesteśmy w stanie spłacić, a to ogłoszenie sprowadzi na nas naszych wierzycieli. Ale jeśli przyjdziesz i * kupisz * jutro, będziemy mieli pieniądze, aby ich zaspokoić. Jeśli nie, będziemy po ścianą.”

* * *

Zamiast krzyczeć „WYPRZEDAŻ”, jak robi to wiele innych sklepów, mówi prawdę o tym, dlaczego ludzie powinni wydawać pieniądze w tym sklepie. A ta reklama miała być odpowiedzialna za uratowanie sklepu.

Inna reklama napisana przez Powersa dla innego kupca głosiła: „Mamy dużo zepsutych płaszczy przeciwdeszczowych, których chcemy się pozbyć”. To wyprzedało cały zapas płaszczy przeciwdeszczowych do następnego ranka. Hej, to była prawda i zadziałało!

Oto coś innego, powinieneś spróbować zawrzeć „szkodliwe przyznanie się”. To znacznie zwiększy Twoją wiarygodność i prawdomówność w oczach potencjalnych klientów. Oto o co mi chodzi:

Joe Karbo, znany z książki „The Lazy Man’s Way to Riches”, napisał w swojej często kopiowanej reklamie:

* * *

„Kiedyś ciężko pracowałem. 18-godzinne dni. 7-dniowe tygodnie. Ale nie zacząłem zarabiać dużych pieniędzy, dopóki nie zrobiłem mniej – dużo mniej. Na przykład napisanie tego ogłoszenia zajęło mi około 2 godzin. Przy odrobinie szczęścia powinno mi przynieść 50, może sto tysięcy dolarów.

Co więcej, poproszę cię o przesłanie mi 10 dolarów za coś, co nie kosztuje mnie więcej niż 50 centów. Spróbuję uczynić to tak nieodpartym, że byłbyś cholernym głupcem, gdybyś tego nie zrobił.

* * *

Wow – jeśli to nie jest uczciwe, nie wiem, co to jest.

Innym dobrym przykładem jest reklama produktu o nazwie „Magic Stat” autorstwa Joe Sugarmana, zatytułowana „Magic Baloney”, a zaczyna się tak:

* * *

„Prawdopodobnie spodziewasz się naszego typowego skoku sprzedażowego, ale przygotuj się na szok. Ponieważ zamiast próbować powiedzieć ci, jak wspaniałym produktem jest termostat Magic Stat, rozerwiemy go na strzępy. Bezlitośnie. Kiedy po raz pierwszy zobaczyliśmy Magic Stat, spojrzeliśmy na jego nazwę i powiedzieliśmy „Fuj”. Spojrzeliśmy na plastikową obudowę i powiedzieliśmy: „Jak tanio wygląda”. A kiedy szukaliśmy odczytu cyfrowego, nie było go. Więc zanim sprzedawca nawet pokazał nam, jak to działa, byliśmy całkowicie wyłączeni ”.

* * *

Wskazując wszystkie złe części tego produktu (szkodliwe przyznanie się) Sugarman zyskuje wszelkiego rodzaju wiarygodność wraz z perspektywą.

Pamiętaj, potencjalni klienci mają wbudowany system B.S. detektor, więc jeśli coś nie brzmi jak prawda – nie uwierzą Ci i nie kupią od Ciebie. Ta tajemnica idzie w parze z „powodem dlaczego”.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *