Sekret Psychologiczny #7

 Niedobór

==========================

To jest zabawne. Ludzi bardziej motywuje myśl o utracie czegoś niż myśl o zdobyciu czegoś. Dlatego dobrze sprawdzą się terminy, ograniczone możliwości, ograniczone ilości produkcyjne itp. Jest tak wiele przykładów. Jeśli masz jakieś nastoletnie dzieci lub wnuki, wiesz, że najgorętszym elementem tego sezonu świątecznego jest PlayStation4. Szukałem go nawet – tylko dlatego, że był taki rzadki. Jeśli pamiętasz kilka lat temu, najgorętszymi przedmiotami były „Tickle Me Elmo”, „Cabbage Patch Kids” i „Furbies”. Czemu? Ponieważ były niezwykle rzadkie. Oto osobisty przykład. Teraz jeżdżę roadsterem S2000. Zeszły rok był pierwszym rokiem, w którym Honda wypuściła ten samochód w USA, a do sprzedaży trafiło tylko 5000 egzemplarzy. To zwiększyło moje pragnienie posiadania samochodu jeszcze bardziej niż wcześniej. Porównywałem Mercedesa SLK i S2000. SLK był dostępny u każdego dealera, ale S2000 był niesamowicie trudny do znalezienia (szczególnie w kolorze srebrnym z czerwonym wnętrzem, tak jak chciałem). Musiałem znaleźć się na liście oczekujących, a dealerzy dostawali śmieszne marże. A wszystko to tylko zwiększyło moje pragnienie jeszcze bardziej, aż znalazłem dokładnie taki samochód, jaki chciałem i przejechałem 600 mil, aby go odzyskać. Do licha, poszedłbym jeszcze dalej, skoro dzwoniłem do dealerów w całym kraju. To prosta ilustracja potęgi niedoboru. Konkluzja jest taka: ludzie będą próbowali wykorzystać okazje i zasoby, które są rzadkie lub stają się rzadkie. Możesz to zrobić w swoim egzemplarzu, wspominając, że jest tylko pewna liczba dostępnych miejsc (dobre na seminaria) lub że będziesz przyjmować ograniczoną liczbę zgłoszeń. Niedobór świetnie sprawdza się w przypadku przedmiotów kolekcjonerskich. W Maryland jest firma, która często publikuje w USA Today reklamy pamiątkowych znaczków w limitowanej edycji.

Oto jak idzie ich kopia:

* * *

„Kolekcjonerzy już przewidują, że w niedalekiej przyszłości te znaczki Jerry’ego Garcii będą o wiele bardziej poszukiwane i bardziej pożądane niż seria znaczków rock’n’rollowych w Stanach Zjednoczonych, w której znalazły się Elvis i Buddy Holly, najpopularniejsze okolicznościowe znaczki pocztowe wszechczasów . Wydano ponad 500 milionów znaczków Elvisa i Buddy Holly. Porównując to z tymi znaczkami Jerry Garcia, które są wydawane w ściśle limitowanej edycji zaledwie tysięcy na całym świecie, widać nieodparty urok, jaki mają te znaczki dla kolekcjonerów, wdzięczni Fani Dead i Jerry Garcia – dodał Van Emden.

* * *

Dobrym zastosowaniem rzadkości jest wyznaczenie terminu w kopii w następujący sposób:

* * *

Nie popełnij błędu, w tej cenie Twoja inwestycja byłaby warta każdego grosza – ale nadal chcę, aby było jeszcze łatwiej powiedzieć „Tak”, dodając 7 niesamowitych bonusów. Spójrz na to, co dla Ciebie przygotowałem …

1123,50 $ darmowych bonusów gwarantowanych przy zamówieniu do wtorku, 22 maja

Jeśli złożysz zamówienie do północy, we wtorek 22 maja, gwarantuję również, że otrzymasz 7 niesamowitych bonusów. Oto, co otrzymujesz …

* * *

Większość ludzi nienawidzi podejmowania decyzji, więc pomóż im, oferując im coś, czego nie mogą mieć, działając natychmiast

= – = – = – = –

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *