ETAP I : Istnienie

Na tym etapie głównym problemem biznesu jest pozyskanie klientów i dostarczenie zakontraktowanego produktu lub usługi. Wśród kluczowych pytań są następujące:

* Czy możemy zdobyć wystarczającą liczbę klientów, dostarczać nasze produkty i świadczyć usługi na tyle dobrze, aby stać się rentowną firmą?

* Czy możemy rozszerzyć proces od tego jednego kluczowego klienta lub pilotażowego procesu produkcyjnego do znacznie szerszej bazy sprzedaży?

* Czy mamy wystarczająco dużo pieniędzy, aby pokryć znaczne zapotrzebowanie na gotówkę w tej fazie rozruchu?

Organizacja jest prosta – właściciel robi wszystko i bezpośrednio nadzoruje podwładnych, którzy powinni mieć przynajmniej przeciętne kompetencje. Systemy i formalne planowanie są minimalne lub nie istnieją. Strategią firmy jest po prostu pozostać przy życiu.  Właściciel jest firmą, wykonuje wszystkie ważne zadania i jest głównym dostawcą energii, kierunku, a wraz z rodziną i przyjaciółmi – kapitału. Firmy na etapie istnienia obejmują zarówno nowo otwarte restauracje i sklepy detaliczne, jak i zaawansowanych technologicznie producentów, którzy jeszcze nie ustabilizowali produkcji ani jakości produktów. Wiele takich firm nigdy nie uzyskuje wystarczającej akceptacji klientów ani możliwości produktu, aby stać się rentownymi. W takich przypadkach właściciele zamykają firmę, gdy wyczerpie się kapitał początkowy i, jeśli mają szczęście, sprzedają firmę za wartość jej aktywów. W niektórych przypadkach właściciele nie mogą zaakceptować wymagań firmy dotyczących ich czasu, finansów i energii i rezygnują. Firmy, które pozostaną na rynku, stają się przedsiębiorstwami etapu II.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *