GŁÓWNE MODELE BIZNESOWE DLA BUSINESS –TO – CONSUMER (B2C)

e-sprzedawca: sklep internetowy

bariery wejścia: całkowity koszt wejścia na nowy rynek

Handel elektroniczny między przedsiębiorstwami a konsumentami (B2C), w ramach którego firmy internetowe starają się dotrzeć do konsumentów indywidualnych, jest najbardziej znanym i znanym rodzajem handlu elektronicznego.

E-TAILER

Internetowe sklepy detaliczne, często nazywane e-sklepami, są dostępne we wszystkich rozmiarach, od gigantycznego Amazon po małe lokalne sklepy. Sprzedawcy internetowi są podobni do typowych sklepów stacjonarnych, z tym że klienci muszą tylko połączyć się z Internetem lub złożyć zamówienie za pomocą smartfona. Niektórzy sprzedawcy internetowi, określani mianem „cegiełek i kliknięć”, to spółki zależne lub oddziały istniejących sklepów stacjonarnych i oferują te same produkty. REI, JCPenney, Barnes & Noble, Walmart i Staples to przykłady firm posiadających uzupełniające się sklepy internetowe. Inne jednak działają tylko w wirtualnym świecie, bez żadnych powiązań z fizycznymi lokalizacjami. Amazon, Blue Nile i Bluefly to przykłady tego typu sklepów internetowych. Istnieje również kilka innych odmian e-sprzedawców – takich jak wersje online katalogów przesyłek typu „direct mail”, centra handlowe online i bezpośrednia sprzedaż internetowa producenta. Biorąc pod uwagę, że całkowity rynek detaliczny w Stanach Zjednoczonych w 2016 r. Szacuje się na około 4,8 bln USD, możliwości rynkowe dla sprzedawców internetowych są bardzo duże. Każdy użytkownik internetu i smartfona to potencjalny klient. Klienci, którzy odczuwają brak czasu, mają jeszcze lepsze perspektywy, ponieważ chcą rozwiązań zakupowych, które wyeliminują konieczność dojeżdżania do centrum handlowego lub sklepu. Model przychodów e-tail jest oparty na produktach, a klienci płacą za zakup określonego przedmiotu. Sektor ten jest jednak niezwykle konkurencyjny. Ponieważ bariery wejścia (całkowity koszt wejścia na nowy rynek) na rynek e-tail są niskie, pojawiły się dziesiątki tysięcy małych sklepów e-tail. Uzyskanie rentowności i przetrwanie jest jednak bardzo trudne dla sprzedawców internetowych bez wcześniejszej marki lub doświadczenia. Wyzwaniem dla sprzedawcy internetowego jest odróżnienie swojej działalności od istniejących konkurentów. Firmy, które starają się dotrzeć do każdego konsumenta w Internecie, prawdopodobnie szybko wyczerpią swoje zasoby. Tych, którzy opracowują strategię niszową, jasno określając swój cel rynkowy i jego potrzeby są najlepiej przygotowane do osiągnięcia zysku. Utrzymanie niskich kosztów, szeroki wybór i kontrolowanie zapasów to klucz do sukcesu w e-tailing, gdzie zapasy są najtrudniejsze do zmierzenia

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *