DOSTAWCA SPOŁECZNOŚCIOWY

dostawca społecznościowy: tworzy środowisko online, w którym osoby o podobnych zainteresowaniach mogą dokonywać transakcji (kupować i sprzedawać towary); udostępniać zainteresowania, zdjęcia i filmy; komunikować się z podobnie myślącymi ludźmi; i otrzymuj informacje dotyczące odsetek.

Chociaż dostawcy usług społecznościowych nie są nowym zjawiskiem, Internet sprawił, że takie strony internetowe dla osób o podobnych poglądach są znacznie łatwiejsze do spotykania się i prowadzenia rozmów, bez ograniczeń geograficznych i czasu utrudniających uczestnictwo. Dostawcy wspólnotowi tworzą środowisko online, w którym osoby o podobnych zainteresowaniach mogą dokonywać transakcji (kupować i sprzedawać towary); udostępniać zainteresowania, zdjęcia, filmy; komunikować się z ludźmi o podobnych poglądach; otrzymywać informacje dotyczące odsetek; a nawet odgrywaj fantazje, przyjmując osobowości online zwane awatarami. Facebook, LinkedIn, Twitter i Pinterest oraz setki innych mniejszych, niszowych sieci społecznościowych oferują użytkownikom narzędzia i usługi do budowania społeczności. Podstawową propozycją dostawców społeczności jest stworzenie szybkiej, wygodnej i kompleksowej witryny, w której użytkownicy mogą skupić się na swoich najważniejszych problemach i zainteresowaniach, dzielić się doświadczeniami ze znajomymi i dowiedzieć się więcej o swoich zainteresowaniach. Dostawcy wspólnotowi zazwyczaj opierają się na hybrydowym modelu przychodów, który obejmuje opłaty abonamentowe, przychody ze sprzedaży, opłaty transakcyjne, opłaty stowarzyszone i opłaty reklamowe od innych firm, które są przyciągane przez ściśle określoną grupę odbiorców. Dostawcy społecznościowi zarabiają na reklamach i dzięki powiązaniom partnerskim ze sprzedawcami detalicznymi. Niektóre z najstarszych społeczności internetowych to The Well, która stanowi forum dyskusji o technologii i Internecie, oraz The Motley Fool, która zapewnia porady finansowe, wiadomości i opinie. The Well oferuje różne plany członkostwa, od 10 do 15 USD miesięcznie. Motley Fool wspiera się poprzez reklamy i sprzedaż produktów, które na początku są „bezpłatne”, ale przekształcają się w roczne subskrypcje. Wzrasta zainteresowanie konsumentów społecznościami. Społeczność jest prawdopodobnie najszybciej rozwijającą się aktywnością online. Podczas gdy wielu usługodawcom społecznościowym trudno było osiągnąć zyski, wielu z nich odniosło sukces, a głównym źródłem dochodów była reklama. Zarówno bardzo duże sieci społecznościowe, takie jak Facebook, Twitter i LinkedIn, jak również niszowe sieci społecznościowe z mniejszymi, dedykowanymi odbiorcami, są idealnymi obszarami marketingu i reklamy. Tradycyjne społeczności internetowe, takie jak The Motley Fool i WebMD (które dostarczają członkom informacji medycznych), uważają, że szeroki zakres i głębia oferowanej wiedzy jest ważnym czynnikiem. Członkowie społeczności często proszą o wiedzę, wskazówki i porady. Brak doświadczonego personelu może poważnie utrudnić rozwój społeczności, która potrzebuje moderatorów i menedżerów, aby dyskusje toczyły się i były istotne. W przypadku nowszych społecznościowych sieci społecznościowych najważniejszymi składnikami sukcesu wydaje się łatwość i elastyczność użytkowania oraz silna propozycja wartości dla klienta. Na przykład Facebook przeskoczył swój rywal MySpace, zachęcając do tworzenia aplikacji generujących dochody stron trzecich. Społeczności internetowe odnoszą znaczne korzyści z szeptanego marketingu wirusowego offline. Społeczności internetowe zwykle odzwierciedlają relacje offline. Kiedy Twoi znajomi mówią, że mają profil na Facebooku i proszą Cię o „zaprzyjaźnienie się” z nimi, zachęcamy do stworzenia własnego profilu online

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *