PORTAL

portal: oferuje użytkownikom zaawansowane narzędzia wyszukiwania, a także zintegrowany pakiet treści i usług w jednym miejscu.

Portale, takie jak Yahoo, MSN i AOL, oferują użytkownikom zaawansowane narzędzia wyszukiwania, a także zintegrowany pakiet treści i usług, takich jak wiadomości, e-mail, komunikatory, kalendarze, zakupy, pobieranie muzyki, strumieniowe przesyłanie wideo i wiele innych. w jednym miejscu. Początkowo portale miały być postrzegane jako „bramy” do Internetu. Dziś jednak celem ma być model biznesowy portalu. Są one reklamowane jako miejsca, w których konsumenci, miejmy nadzieję, zostaną długo, aby czytać wiadomości, znaleźć rozrywkę i spotkać się z innymi ludźmi (pomyśl o ośrodkach turystycznych). Portale nie sprzedają niczego bezpośrednio – a przynajmniej tak się wydaje – i w tym sensie mogą przedstawiać się jako bezstronne. Możliwości rynkowe są bardzo duże: w 2016 r. około 265 milionów ludzi w Stanach Zjednoczonych korzystało z internetu za pośrednictwem różnych urządzeń w pracy lub w domu. Portale generują przychody głównie poprzez pobieranie opłat od reklamodawców za umieszczanie reklam, pobieranie opłat za przekierowanie klientów do innych witryn oraz pobieranie opłat za usługi premium. Chociaż istnieje wiele portali / wyszukiwarek, pierwsza piątka (Google, Microsoft’s Bing, Yahoo, Ask i AOL) gromadzi ponad 95% ruchu w wyszukiwarkach dzięki doskonałej rozpoznawalności marki. Wiele z najpopularniejszych portali / wyszukiwarek było jednymi z pierwszych, które pojawiły się w sieci i dzięki temu miały przewagę jako pionier. Bycie pierwszym daje przewagę, ponieważ klienci zaczynają ufać niezawodnemu dostawcy i doświadczają kosztów zmiany, jeśli przestawią się na spóźnione osoby na rynku. Gromadząc dużą część rynku, pierwsi operatorzy – podobnie jak pojedyncza sieć telefoniczna – mogą zaoferować klientom dostęp do powszechnie dzielonych pomysłów, standardów i doświadczeń (coś, co nazywa się zewnętrznymi skutkami sieci, które opisujemy w dalszych rozdziałach). Tradycyjne portale mają swoją firmę: Facebook i inne sieci społecznościowe są teraz początkowym startem lub stroną główną (portalem) dla milionów internautów w Stanach Zjednoczonych. Yahoo, AOL i im podobne są uważane za portale horyzontalne, ponieważ definiują swoją przestrzeń rynkową tak, aby obejmowała wszystkich użytkowników Internetu. Portale wertykalne (czasami nazywane wortalami) próbują świadczyć podobne usługi jak portale poziome, ale koncentrują się wokół określonej tematyki lub segmentu rynku. Na przykład Sailnet specjalizuje się w rynku żaglówek konsumenckich, który obejmuje około 8 milionów Amerykanów posiadających lub wynajmujących łodzie żaglowe. Chociaż łączna liczba użytkowników wortalu może być znacznie niższa niż liczba użytkowników portalu, przy odpowiednio atrakcyjnym segmencie rynku reklamodawcy są skłonni zapłacić wyższą cenę, aby dotrzeć do grupy docelowej. Ponadto odwiedzający wyspecjalizowane wortale niszowe wydają więcej pieniędzy niż przeciętny użytkownik Yahoo. Google i Ask również można uznać za swego rodzaju portale, ale koncentrują się głównie na oferowaniu usług wyszukiwania i reklam. Generują przychody głównie ze sprzedaży reklam w wyszukiwarkach, a także z opłat za polecenie partnerów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *