DOSTAWCA USŁUG

usługodawca: oferuje usługi online

Podczas gdy e-sprzedawcy sprzedają produkty online, usługodawcy oferują usługi online. Nastąpiła eksplozja usług online, które są często nierozpoznawane. Udostępnianie zdjęć, udostępnianie wideo i treści generowane przez użytkowników (na blogach i w sieciach społecznościowych) to wszystkie usługi świadczone klientom. Firma Google jest liderem w tworzeniu aplikacji internetowych, takich jak Mapy Google, Dokumenty Google i Gmail. Inne usługi osobiste, takie jak zarządzanie rachunkami medycznymi online, planowanie finansowe i emerytalne oraz rekomendacje dotyczące podróży, wykazują silny wzrost. Dostawcy usług stosują różne modele przychodów. Niektóre pobierają opłatę lub miesięczne subskrypcje, podczas gdy inne generują przychody z innych źródeł, takich jak reklamy i gromadzenie danych osobowych, które są przydatne w marketingu bezpośrednim. Wielu dostawców usług stosuje model dochodów typu freemium, w którym niektóre podstawowe usługi są bezpłatne, ale inne wymagają uiszczenia dodatkowych opłat. Podobnie jak sprzedawcy detaliczni, którzy handlują produktami za gotówkę, usługodawcy wymieniają wiedzę, doświadczenie i możliwości uzyskania przychodów. Oczywiście niektórych usług nie można świadczyć online. Na przykład stomatologia, hydraulika i naprawa samochodów nie mogą być wykonywane przez Internet. W przypadku tych usług można jednak dokonać ustaleń online. Dostawcy usług online mogą oferować usługi komputerowe, takie jak przechowywanie danych (Dropbox i Carbonite), świadczyć usługi prawne (RocketLawyer) lub usługi księgowe lub księgowe (Wave, Bench). Usługi świadczone są również przez sklepy spożywcze, takie jak FreshDirect i Peapod. Aby trochę skomplikować sprawę, większość brokerów transakcji finansowych (opisanych wcześniej) zapewnia takie usługi, jak czesne i planowanie emerytalne. Pośrednicy turystyczni również zapewniają usługi planowania wakacji, a nie tylko transakcje z liniami lotniczymi i hotelami. Rzeczywiście, łączenie usług z produktami jest potężną strategią biznesową realizowaną przez wiele firm produkujących towary twarde (na przykład gwarancje są usługami). Podstawową propozycją dostawców usług jest to, że oferują konsumentom wartościowe, wygodne, oszczędzające czas i tanie alternatywy dla tradycyjnych usługodawców lub świadczą usługi, które są naprawdę wyjątkowe. Gdzie jeszcze możesz przeszukiwać miliardy stron internetowych lub natychmiast udostępniać zdjęcia dowolnej liczbie osób? Badania wykazały na przykład, że głównym czynnikiem w przewidywaniu zachowań zakupowych w Internecie jest głód czasu. Osoby spragnione czasu są zwykle zajętymi profesjonalistami, którzy pracują długo i po prostu nie mają czasu na odbieranie paczek, kupowanie artykułów spożywczych, wysyłanie zdjęć lub odwiedzanie planitów finansowych. Szanse rynkowe dla usługodawców są tak duże, jak różnorodność usług, które mogą być świadczone, i potencjalnie są znacznie większe niż możliwości rynkowe dla dóbr fizycznych. Żyjemy w gospodarce i społeczeństwie opartym na usługach; świadkami rozwoju restauracji typu fast food, usług dostarczania paczek i bezprzewodowych usług telefonii komórkowej. Rosnące zapotrzebowanie konsumentów na gotowe produkty i usługi wróży dobrze obecnym i przyszłym dostawcom usług online. Marketing usługodawców musi rozwiać obawy konsumentów związane z zatrudnianiem sprzedawcy przez Internet, a także budować zaufanie i znajomość wśród obecnych i potencjalnych klientów. Budowanie pewności i zaufania ma kluczowe znaczenie dla usługodawców, podobnie jak dla sprzedawców detalicznych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *