CodziennikiMagazyn ZSF24



Business Intelligence



01.01.2021

Decyzje klientów

Pod koniec lat dziewięćdziesiątych możliwości przetwarzania danych rosły w innych częściach firmy. Naturalnym było, że systemy CRM będą bardziej angażować się w procesy wspomagania decyzji. E-commerce również eksplodował pod koniec lat 90-tych; gorączka konkurencji zmusiła firmy do wyciśnięcia każdego dolara ze swoich rynków internetowych. To wtedy powstały firmy takie jak e.piphany, łącząc tradycyjne podstawowe funkcje CRM z funkcjami analitycznymi i raportowymi podobnymi do BI.

Zarządzanie kampaniami i nie tylko

Marketing również się zmienił. Firmy zarządzające kampaniami, takie jak e.piphany, kierowały praktykami marketingowymi swoich klientów, aby byli bardziej zorientowani na klienta. Tak, oczywiście, to głupie tautologiczne hasło - marketing zorientowany na klienta. . . jakby był jakiś inny rodzaj. Ale jest w tym zalążek prawdy. Produkty tej nowej generacji firm CRM umożliwiły analizę i integrację danych klientów w sposób, jakiego firmy nigdy wcześniej nie robiły. Dało to firmom nową możliwość tworzenia precyzyjnie kierowanych kampanii, dostosowywania ich cykli sprzedaży, aby idealnie pasowały do rodzaju przyciąganych klientów. Firmy mogły nagle zmierzyć efektywność swojej siły sprzedaży w sposób, jakiego nigdy wcześniej nie wyobrażano, i zrodził zupełnie nowe praktyki marketingowe, takie jak zarządzanie lojalnością klientów, zarządzanie rezygnacjami (czyli nękanie obecnych klientów, aby kupowali więcej) i procesy ponownego pozyskiwania klientów, aby pomóc sprowadzić zbłąkanych byłych klientów z powrotem do świata.

CRM z gałką BI na górze

Teraz, gdy CRM wyszedł poza zwykłe śledzenie tego, co robią sprzedawcy - teraz, gdy był to więcej niż fantazyjny rolodex z przechowywanymi nazwami klientów - aplikacje wyrosły na skrzydła i zaczęły dostarczać ukierunkowane na klienta analizy i raporty, które stworzyły nową naukę. pracy z klientami. Zawiera niektóre z nowych funkcji

•  Zarządzanie kampanią
•  Marketing e-mailowy

•  Personalizacja w czasie rzeczywistym •  Łańcuch popytu i marketing oparty na współpracy

Oczywiście nie wszystko było idealne. Wiele firm CRM nowej generacji umrze taką samą śmiercią, jak najbardziej frywolne firmy internetowe. Ale chociaż zyski nie zawsze istniały, wartość reklamy została zademonstrowana. BI było tutaj, aby pozostać w sferze zarządzania relacjami z klientami.
Powrót

02.01.2021

BI-ZAKUP! E-Commerce przenosi BI online

Podobnie jak wczesne oprogramowanie CRM, oryginalne aplikacje e-commerce były proste. Ich jednowymiarowa funkcjonalność była dobra do ułatwienia dość podstawowych transakcji biznesowych przez Internet - w tamtym czasie prawie wyłącznie sprzedaży między przedsiębiorcami a konsumentami. Ale na początku lat dziewięćdziesiątych opinia publiczna dopiero przyzwyczaiła się do idei istnienia Internetu; kupowanie towarów w Internecie stanowiło wielki krok naprzód. Kiedy Internet zaczął pojawiać się w domach, oprogramowanie CRM wyświetlało niewiele więcej niż te same treści, które można znaleźć w broszurach sprzedażowych. Interakcja z witrynami firmy była niewielka, jeśli w ogóle; to było ściśle wyroby billboardowe.
Powrót

03.01.2021

Wczesne dni handlu elektronicznego (oszołomienie?)

Kilka wizjonerskich firm zaczęło to wszystko zmieniać, sprzedając produkty i wchodząc w interakcję z klientami na swoich stronach internetowych. Jednym z pierwszych był Cyberian Outpost, który sprzedawał komputery i urządzenia peryferyjne poza swoją witryną. Gdy sprzedawcy detaliczni borykali się z problemami związanymi z rozwojem handlu elektronicznego, mieli do wykonania kilka kluczowych zadań: musieli opracować samo oprogramowanie (katalogi, wózki sklepowe, przetwarzanie kart kredytowych) oraz opracować systemy gromadzenia danych i raportowania, aby dopasować je do przetwarzania transakcji. Podobnie jak w przypadku systemów CRM i ERP, funkcje te musiały zostać zbudowane od podstaw, na stałe zakodowane przez programistów internetowych i tradycyjnych. Początkowo systemy analizy zaplecza dodawały niewiele informacji do samego procesu handlu elektronicznego, były to niewiele więcej niż raportowanie i analiza ex post facto.
Powrót

04.01.2021

Handel elektroniczny staje się inteligentny

Założyciel Amazona, Jeffrey Bezos, i jego pozorna fascynacja analityką byli w dużej mierze odpowiedzialni za wprowadzenie BI do sfery e-commerce, a tym samym doprowadzenie jego firmy do wysokości miliardów dolarów. Na początku Bezos prowadził firmę, która żyła, jadła i oddychała danymi. Menedżerowie wyciągnęli wskaźniki i dane raportowania z każdego możliwego elementu operacji Amazon. Zaczęło się od motywacji, aby uczynić systemy realizacji zamówień i zapasów tak oszczędnymi i wydajnymi, jak to tylko możliwe - coś, co Bezos wiedział, można osiągnąć tylko poprzez wykorzystanie twardych danych do podejmowania decyzji zarządczych. Następnie Bezos zastosoentów - i kazał aplikacji internetowej reagować na te ruchy. Wyniki kultury BI firmy Amazon przejawwał to samo wymagające analizy podejście do sklepu, gdzie śledził każdy ruch wykonany przez kliiają się dziś w hegemonii rynkowej firmy, a także w funkcjach użytkownika, które napotykasz podczas zakupów online. Po zalogowaniu się zobaczysz ostatnio oglądane produkty, a także produkty ocenione jako odpowiadające Twoim gustom (na podstawie historii przeglądania i zakupów). Kiedy dodajesz książki do koszyka, system przeprowadza analizę w czasie rzeczywistym, aby polecić Ci inne książki. BI faktycznie pomaga kształtować zachowania klientów w czasie rzeczywistym.
Powrót

05.01.2021

Zdolność Amazon do wpływania na klientów jest możliwa tylko dzięki gromadzeniu ogromnej ilości danych o klientach. Kiedy robisz zakupy, w tle działają zaawansowane narzędzia analityczne - porównujące Twoje nawyki i działania online z tymi milionami klientów, którzy byli przed Tobą. Ten system skierowany do klientów może następnie reagować na Ciebie w czasie rzeczywistym (branża nazywa to czasem zakupów) i przedstawiać opcje, które zwiększają prawdopodobieństwo, że wydasz więcej, wrócisz ponownie i będziesz zadowolony z tego doświadczenia. Ta natychmiastowa reakcja - możliwości BI kształtujące zachowanie witryny sieci Web w locie - reprezentuje poziom złożoności i użyteczności, który nie jest powszechnie spotykany w innych dyscyplinach technologicznych, które omówiliśmy w tym rozdziale. Systemy ERP, CRM i planowania są najbardziej przydatne do przeglądania danych z przeszłości i przeprowadzania jednorazowych analiz ułatwiających podejmowanie decyzji. Ale e-commerce wprowadził BI w czas teraźniejszy.
Powrót

06.01.2021

Funkcja finansów i BI

Jeszcze jeden obszar funkcjonalności oprogramowania został dotknięty przez Business Intelligence: raportowanie i analizy finansowe. Działy finansowe firm różnej wielkości i wielkości przechodzą przez proces tworzenia budżetów, inicjatyw planowania korporacyjnego i prognoz wyników. BI może pomóc w bezprecedensowy sposób. Proces budżetowania i planowania dla organizacji zawsze był w dużym stopniu ręczny - analitycy niskiego szczebla i pracownicy analizowali liczby i tworzyli indywidualne arkusze kalkulacyjne, które następnie musiały zostać scalone i podsumowane, zanim staną się częścią następnego poziomu. Budżety zespołów byłyby łączone w budżety działów, stamtąd w budżety oddziałów, a ostatecznie do ogólnego budżetu firmy. Ten proces pozostawiał bardzo mało miejsca na analizę. Wszelkie zmiany w procesie planowania musiałyby być kaskadowane w górę iw dół w całej firmie, aby naprawdę zrozumieć ich pełne skutki - proces, który jest po prostu niewykonalny w większości firm. Podobnie jak w przypadku ERP, CRM i handlu elektronicznego, wywiad biznesowy znalazł podatny grunt w globalnych funkcjach finansowych. Dyrektorzy finansowi desperacko chcieli wyjść poza ołówek i papier i arkusze kalkulacyjne Excela, które tak długo dominowały w tym obszarze. Technologia Business Intelligence umożliwia planistom przeprowadzanie analiz typu "co by było, gdyby", sprawdzanie budżetów na podstawie analiz predykcyjnych i analiz rentowności oraz tworzenie kart wyników i pulpitów nawigacyjnych, które wspomagają praktyki zarządzania wydajnością przedsiębiorstwa. . . dla otwieraczy. BI nie tylko przyspiesza te procesy, ale także daje działowi finansów znacznie większe zaufanie do samych liczb.
Powrót

07.01.2021

Sprostanie wyzwaniu BI

Prawie wszyscy zgadzają się, że posiadanie aktualnych, dokładnych, wartościowych i przydatnych do działania informacji przed podjęciem krytycznych decyzji biznesowych byłoby niezwykle pomocne. Który dyrektor ds. Marketingu nie chciałby mieć raportu, który jasno pokazuje optymalny zestaw produktów do wysłania na rynek w postaci paczki? Co V.P. sprzedaży nie chciałby mieć wiarygodnych danych, na których terytoriach i na których kontach są najbardziej dochodowe? Ale pragnienie czegoś nie czyni tego rzeczywistością. Chociaż dobra analiza biznesowa jest w zasięgu ręki praktycznie każdej firmy, na jej drodze może stanąć wiele przeszkód. Istnieją technologiczne miny lądowe, przeszkody projektowe, a nawet wyzwania polityczne. Przygotowując się do wdrożenia BI, musisz być przygotowany na udzielenie odpowiedzi na trudne pytania dotyczące funkcjonowania Twojej firmy. Musisz podjąć kilka decyzji dotyczących tego, czego dokładnie chcesz od rozwiązania BI. Powinieneś odświeżyć swoje umiejętności dyplomatyczne, aby położyć podwaliny pod zjednoczenie zespołu w ramach wspólnego celu. Ten rozdział dotyczy zidentyfikowania wszystkich rzeczy, które mogą pójść nie tak z BI. Jeśli wiesz z góry, jakie problemy czekają na Ciebie, znacznie łatwiej je rozwiązać (lub całkowicie ich uniknąć). Jeśli rzucisz się naprzód, nie zastanawiając się, co może pójść nie tak, dołączysz do grona firm, których wdrożenia BI nigdy nie wyszły z ziemi lub upadły po uruchomieniu.
Powrót

08.01.2021

Jaki masz problem?

Typowe rozwiązanie Business Intelligence składa się z wielu ruchomych części, w tym szeregu oprogramowania i sprzętu, które muszą ze sobą współpracować. Biorąc pod uwagę duże uzależnienie BI od IT, nie jest zaskoczeniem, że wiele firm marnuje większość procesu planowania na technologię. Skupienie się na technologii to błędne przekonanie, które może wpędzić Cię w kłopoty. Wybór sprzętu i oprogramowania nie jest w rzeczywistości najtrudniejszą częścią implementacji BI. Firmie, która koncentruje się na wyborze dostawców serwerów, projektowaniu architektur itp., Brakuje prawdziwego problemu: dokładnego określenia, czego firma faktycznie potrzebuje. Prawdziwym wyzwaniem związanym z BI jest znalezienie praktycznej odpowiedzi na pytanie "Jaki jest nasz problem?" Aby rozwiązania Business Intelligence zaczęły działać, dostarczając ważnych informacji biznesowych, organizacja musi określić cel wdrożenia. Okay, to może brzmieć banalnie i trochę meta, ale musisz zadać kilka pytań wstępnych, aby zidentyfikować rodzaje pytań biznesowych, na które chcesz odpowiedzieć BI. Niektóre z tych pytań są oczywiste, niektóre wymagają dogłębnych badań, niektóre mogą przynieść szereg odpowiedzi w zależności od tego, kogo zapytasz w swojej firmie, a niektóre mogą nie mieć jednej odpowiedzi - wystarczy zgadywanie. Oto próbka tych pytań:

•  Jakie dane są obecnie dostępne do pomiaru i analizy?
•  Jakie pomiary możemy monitorować, które wskazują na sukces w jednym lub kilku obszarach działalności?
•  Kiedy potrzebujemy odpowiedzi? Czy potrzebujemy ich wszystkich naraz?
•  Jak podejmiemy działania, jeśli wymagają tego pewne spostrzeżenia?
•  Jak przygotowana jest kultura firmy do wprowadzenia zmian, gdy otrzymamy odpowiedzi?
Jest ich więcej - znacznie więcej - na które trzeba odpowiedzieć, zanim zacznieszmyślenie o technologii. Niektóre z nich obejmują przyziemne pytania dotyczące projektów i logistyki, ale wiele z nich jest bliskich filozoficznym pytaniom, które trafiają prosto w sedno sposobu, w jaki Twoja organizacja jest prowadzona, i zmienia się podejście. Podsumowując, odpowiedzi na te pytania rzucają światło na cały cel wdrożenia analizy biznesowej. A co najlepsze, osiągnąłeś duży postęp w kierunku sukcesu BI, nie tracąc ani grosza na licencje na oprogramowanie lub czas konsultantów (jeszcze).
Powrót

09.01.2021

Co może pójść źle

Jeśli posuniesz się naprzód z rozwiązaniem BI, ale nie uda ci się prawidłowo lub całkowicie zidentyfikować problemu, który chcesz, aby rozwiązało, nie odniesiesz dużych korzyści z BI. W rzeczywistości wdrożenie BI może na wiele sposobów zaszkodzić Twojej organizacji. Rozważ następujące obszary wpływu.

Koszt
Gdybyś miał nieograniczony budżet, mógłbyś spróbować wszystkiego i zatrzymać tylko to, co działa. Ale BI może być kosztowną propozycją - i nie kończy się to na nowych licencjach na oprogramowanie lub rachunkach konsultantów. Zawsze istnieje potrzeba dodatkowego sprzętu i infrastruktury. Następnie musisz wziąć pod uwagę koszty utrzymania, koszty szkolenia i wszelkiego rodzaju ukryte wydatki (takie jak tymczasowy spadek wydajności pracowników, gdy dostosowują się do nowego paradygmatu, szkolenia dla użytkowników i członków zespołu projektowego, koszty alternatywne i tak dalej ). BI nie jest dla osób o słabym sercu, ani dla osób o słabym portfelu.

Czas
Jasne, czas to pieniądz, ale czasami czas to tylko pieniądz. . . dobrze . . . czas. Praca nad bezowocnym wdrożeniem BI oznacza, że nie robisz czegoś innego, co mogłoby być przydatne dla firmy. Oczekiwanie na upieczenie implementacji BI może powodować opóźnienia w rozwiązywaniu strategicznych problemów. Zasoby przeznaczone na to zadanie można ponownie wykorzystać do innych zadań z natychmiastowymi korzyściami, takimi jak przygotowanie produktu do wprowadzenia na rynek lub usprawnienie procesów wewnętrznych.

Wiarygodność
Nie wszyscy dyrektorzy wysokiego szczebla są przekonani, że BI to coś więcej niż tylko puste hasło. Jeśli jeden z wątpiących widzi, że twój projekt się nie powiódł, po prostu potwierdzisz ich z góry przyjęte wyobrażenia. A co najgorsze, to znacznie utrudnia zdobycie poparcia następnym razem. I nie chodzi tylko o ludzi z narożnego biura; dobre wdrożenie BI zależy od zaangażowania ludzi na wszystkich poziomach. Sceptycyzm to samospełniająca się przepowiednia, więc powinieneś podjąć kroki, aby upewnić się, że zrobisz to dobrze za pierwszym razem.

Zła rada
Najgorszą konsekwencją jest to, że możesz pomyśleć, że otrzymujesz to, czego potrzebujesz ze swojego rozwiązania BI, tylko po to, aby dowiedzieć się, że analiza przyniosła zalecenia, które prowadzą w kierunku dokładnie przeciwnym do sukcesu. Większość ran BI jest samookaleczeniem. Kiedy projekty BI kończą się niepowodzeniem, nie dzieje się tak z powodu awarii oprogramowania lub kłamstw zespołów konsultantów. Dzieje się tak, ponieważ firmy albo nie przygotowują się odpowiednio, albo nie rozważają wystarczająco dobrze swoich celów i możliwości (lub obu). A z tego rodzaju raną zadaną sobie przez samego siebie, nie wyjdziesz z walki. W poniedziałek rano jesteś z powrotem w biurze z bandażem na palcu u nogi i woreczkiem z lodu na czole, próbując ocalić wszystko, co możesz z katastrofalnej realizacji.
Powrót

10.01.2021

Spektrum BI - gdzie go chcesz?

Jeśli weźmiesz pod uwagę cechy Wielkiej Czwórki informacji biznesowych uzyskanych w ramach projektów BI (aktualne, dokładne, o wysokiej wartości i wykonalne), zauważysz, że są to pojęcia abstrakcyjne. Zauważ, że nigdzie w tej definicji nie ma spostrzeżeń, które pozwalają zaoszczędzić pieniądze lub pomóc w długoterminowym planowaniu. Cztery cechy analizy BI celowo pozostawiono w bezpiecznym dystansie od konkretnych kryteriów sukcesu Twojej firmy. Dzieje się tak, ponieważ projekty BI mają różne kształty i rozmiary. Dyrektor finansowy może kierować wielkim projektem BI, aby przyjrzeć się globalnym funkcjom finansowym i ich wpływowi na całe przedsiębiorstwo. Lub regionalny kierownik sprzedaży może być "klientem" systemu Business Intelligence w Twojej firmie i mieć znacznie węższą perspektywę. Ta osoba nie jest zainteresowana analizami finansowymi na poziomie przedsiębiorstwa - i nie jest szczególnie zainteresowana budowaniem wiedzy o całej firmie. Dla regionalnego szefa sprzedaży udane wdrożenie BI oferuje wgląd w sam proces sprzedaży. Wszelkie spostrzeżenia wykraczające poza to nie są przydatne na poziomie sprzedaży regionalnej. To, co sprawia, że insights BI jest dobre, to nie zakres ich zastosowania w firmie, ale to, czy odpowiadają na pytania, na które mają odpowiadać - i dostarczają informacje, które są aktualne, dokładne, wartościowe i przydatne. Dobre spostrzeżenia BI mogą wyglądać różnie w zależności od kształtu i zakresu wdrożenia. To Ty decydujesz, który zakres ma sens. Firmy są różne, podobnie jak ich wewnętrzne procesy i struktury organizacyjne. Jednym z wyzwań związanych z wdrożeniem rozsądnego rozwiązania Business Intelligence jest zarządzanie zakresem tak, aby było ono stosowane dokładnie tam, gdzie jest potrzebne. Czasami oznacza to znalezienie miejsca, w którym spostrzeżenia BI mogą mieć największy wpływ; czasami chodzi o dostarczenie użytecznego rozwiązania na czas.Cokolwiek to jest, określenie zakresu projektu - jak daleko dotrze implementacja, jakich obszarów dotknie - ma kluczowe znaczenie dla jego sukcesu. W następnych sekcjach omówimy niektóre wymiary, które należy wziąć pod uwagę podczas określania zakresu projektu BI.
Powrót

11.01.2021

Przedsiębiorstwo a wydziałowe BI

W przypadku większości firm skala wdrożenia BI jest z góry określona przez zespół, który był autorem pomysłu, wielkość budżetu projektu i poziom poparcia kierownictwa firmy:

•  W przypadku mniejszych wdrożeń nacisk kładzie się na jeden dział.
•  Większe projekty to rozwiązanie obejmujące całe przedsiębiorstwo, które ma wpływ na całą firmę.

Zgodnie z najlepszą praktyką pierwsze wdrożenie BI w Twojej firmie powinno odbywać się na poziomie działu. Utrzymanie jej wąskiej koncentracji daje szansę uczenia się i popełniania błędów, zobaczenia, co działa, a co nie. Następnie, gdy będziesz gotowy na wielki czas, możesz poszerzyć zakres drugiej generacji projektu BI. Jeśli musisz wdrożyć projekt BI obejmujący całe przedsiębiorstwo, przynajmniej upewnij się, że zakres koncentruje się na jednej funkcji lub regionie geograficznym. Próba zrobienia tego wszystkiego od razu (wielofunkcyjne, na skalę przedsiębiorstwa) jest wyzwaniem, które powstrzymało nawet najlepszych guru BI.
Powrót

12.01.2021

Charakterystyka BI przedsiębiorstwa

Projekty Enterprise BI mają oczywiście szeroki zakres. Wpływają na wiele obszarów funkcjonalnych firmy; zazwyczaj obejmują one jednolite spojrzenie na całą firmę (lub na całą samodzielną jednostkę biznesową). Projekty te, często wymagające analiz i prognoz, dostarczają informacji, które mają wpływ na długoterminowe decyzje. Business Intelligence w całym przedsiębiorstwie jest obsługiwany i sponsorowany przez osoby "C-level", których tytuły zaczynają się od Chief - głównie CEO i CFO. Ma to sens, ponieważ są jedynymi, którzy mają siłę, by zmusić wszystkie jednostki biznesowe do współpracy. Dlaczego nie mieliby współpracować? Czytaj. Niektórzy dyrektorzy generalni prowadzą Darwinowskie firmy, w których ich działy lub jednostki biznesowe konkurują ze sobą o przetrwanie. W takim środowisku premie i opcje na akcje są przyznawane tylko tym, którzy odnieśli największe sukcesy. To jest problem, ponieważ BI wymaga współpracy. Projekty BI obejmują - przede wszystkim - udostępnianie potencjalnie wrażliwych danych między zespołami. Wymaga również zaangażowania technologii i zasobów biznesowych ze wszystkich stron. Chociaż powierzchnia może wydawać się spokojna przed rozpoczęciem pracy, konflikty wewnętrzne mają tendencję do wypływania na powierzchnię podczas wdrażania BI. W dużych projektach - powiedzmy, instalowaniu systemów BI na poziomie przedsiębiorstwa - prędzej czy później każdy musi położyć swoje karty na stole. W tym momencie zwykle okazuje się, że ktoś blefuje.
Powrót

13.01.2021

Charakterystyka wydziałowych BI

W przeciwieństwie do projektów Business Intelligence na poziomie przedsiębiorstwa, dział BI istnieje na poziomie operacyjnym; gdzie guma styka się z drogą w organizacji. Projekty na tym poziomie mają na celu dostarczanie spostrzeżeń, które dostrajają codzienne procesy i poprawiają krótkoterminowe decyzje. W przypadku tego typu projektów szukasz wglądu w jedną ściśle zdefiniowaną część swojej firmy, np. Marketing, sprzedaż lub finanse. Sam departament to abstrakcyjny termin, który w istocie oznacza "wszystko, co nie dotyczy całego przedsiębiorstwa". Istnieją wszystkie poziomy wydziałowego BI, od pojedynczego zespołu do wielu działów. Samo słowo dział może opisywać tradycyjny zespół biznesowy lub funkcje biznesowe, które mają wspólny region geograficzny lub misję. Nie ma powszechnie akceptowanej definicji, więc kiedy rozmawiasz z innymi o wdrożeniu "wydziałowego" rozwiązania BI, upewnij się, że wszyscy zgadzają się, co to oznacza.
Powrót

14.01.2021

Przedsiębiorstwo kontra dział: wybieraj mądrze

Często inicjatywa BI zaczyna się z myślą o zakresie przedsiębiorstwa, wraz z wielkimi marzeniami o tworzeniu spostrzeżeń biznesowych, które będą miały wpływ na strategiczny kierunek całej firmy. Jednak z biegiem czasu, gdy stajemy przed wyzwaniami projektu i radzimy sobie z nimi, często staje się jasne, że początkowy zakres był zdecydowanie zbyt ambitny, a zestaw narzędzi BI - wraz z wysokimi oczekiwaniami - musi zostać zmniejszony. Zmniejszenie zakresu projektu jest naturalnym krokiem, gdy zdasz sobie sprawę, że ugryzłeś więcej, niż możesz przeżuć. Ale strzeż się! Narzędzie BI dla pojedynczego działu lub jednostki funkcjonalnej może nadal stanowić doskonałą wartość dla firmy, o ile samo rozwiązanie nie zostało obnażone do tego stopnia, że same spostrzeżenia nie odpowiadają już standardom BI. (Zapomnij o tej myśli!) Pamiętaj, że jeśli nie pasują do cech Wielkiej Czwórki, nie są BI. Zarządzanie oczekiwaniami jest absolutnie niezbędne w każdej dyskusji dotyczącej zakresu. O wiele łatwiej, taniej i szybciej jest przeprowadzić wydziałową analizę biznesową, ale dostajesz to, za co płacisz i nic więcej. Jeśli Twoi odbiorcy oczekiwali rozwiązania dla całej firmy, będą rozczarowani, gdy podniesie się kurtyna. Inteligentne organizacje tworzą skalowalne rozwiązanie - działową aplikację, którą można rozszerzyć i połączyć z innymi źródłami danych w przypadku napotkania sukcesu, a duże firmy uznają za konieczne rozszerzenie BI firmy na całe przedsiębiorstwo
Powrót

15.01.2021

Uważaj na lukę (operacyjną)

Rozwiązania BI dla działów i przedsiębiorstw mogą stanowić wyzwanie, głównie dlatego, że tradycyjnie nie istniało płynne kontinuum rozwiązań, które byłyby w stanie obsłużyć cały zakres - BI wydziałowe na małą skalę, BI średniej wielkości jednostki biznesowej i największy BI w całym przedsiębiorstwie. Sprzedawcy zwykle wytwarzali oprogramowanie, które obejmowało tylko jeden konkretny poziom organizacji - być może nawet jedną specjalizację, taką jak księgowość, usługi turystyczne, zasoby ludzkie lub handel elektroniczny. Ta luka operacyjna - która oddziela BI na różne skale działalności w jednej firmie - jest jednym z głównych wyzwań, przed którymi stoi dziś branża. Jak zbudować pomost między grupami użytkowników BI na różnych poziomach firmy? Istota problemu polega na tym, że kiedy strategiczne spostrzeżenia pojawiają się na szczycie firmy, nie zawsze istnieje łatwa metoda przełożenia tych zmian na codzienną działalność firmy. To zadanie jest tak ważne, że zyskało własne hasło: operacjonalizacja analizy biznesowej. Przedsiębiorstwa BI mogą dostarczyć cennych informacji strategicznych lub wskazać długoterminowe przeznaczenie firmy. Ale to nie znaczy, że droga naprzód jest zawsze jasna dla poszczególnych pracowników lub działów. Operacjonalizacja BI oznacza stworzenie planu działania zawierającego możliwe do osiągnięcia codzienne usprawnienia, które przybliżą firmę do jej celów strategicznych. Jeśli Twoim celem jest zmiana sposobu, w jaki pracownicy wykonują określone zadania w dziale, ale zakres Twojego BI obejmuje całe przedsiębiorstwo, możesz prosić o kłopoty. Musisz znaleźć sposób na przełożenie tych strategicznych spostrzeżeń na format taktyczny. Dobre rozwiązanie BI uwzględni tę lukę operacyjną i podejmie kroki w celu rozwiązania nieuniknionych problemów związanych z "tłumaczeniem" między spostrzeżeniami BI a ich docelowymi odbiorcami.
Powrót

16.01.2021

Strategiczna a taktyczna analiza biznesowa

Oprócz skali operacyjnej BI, która rozróżnia rozwiązania działowe i obejmujące całe przedsiębiorstwo, istnieje również szereg różnic w zakresie decyzji, na które wskazują analizy BI. Strategiczne BI dotyczy szerszej i długiej perspektywy; taktyczna BI obsługuje bieżący proces podejmowania natychmiastowych decyzji i inne szczegóły dotyczące wykonywania pracy, dzień po dniu.

Decyzje strategiczne

Ten rodzaj BI obejmuje zdobywanie wiedzy biznesowej dla długoterminowych decyzji korporacyjnych, których łuk obejmuje szeroki kierunek działania firmy lub jednostki biznesowej jako całości. Wyobraź sobie pytanie takie jak: "Jaki jest optymalny asortyment produktów dla regionu sprzedaży Nowej Anglii w pierwszym kwartale 2009 roku?" Spostrzeżenia, które można uzyskać z takich pytań, mogą nie wpływać na codzienne funkcjonowanie firmy: recepcjonistka nadal odbierze telefon, zespół sprzedaży będzie kontynuował aby dzwonić do klientów, fabryka będzie nadal działać w ten sam sposób. Jednak w pewnym momencie takie pytania mogą skłonić do strategicznej zmiany, która prowadzi do długoterminowej zmiany w sposobie działania firmy.

Decyzje taktyczne i operacyjne

Decyzje te określają sposób, w jaki firma działa na co dzień; są zwykle specyficzne dla danego działu lub jednostki biznesowej - na przykład decyzja o wielkości rabatu, jaką mogą otrzymać określone osoby o podobnych zainteresowaniach, lub ustalenie ceny, jaką firma płaci za określony towar. Są to wybory, które wpływają na codzienne operacje i jako takie mogą się zmieniać z dnia na dzień. Trudno jest w pełni zautomatyzować te decyzje; raportowanie i inne narzędzia obliczeniowe mogą odgrywać rolę pomocniczą, ale w pewnym momencie łańcucha neurony węglowe muszą się z nimi zmagać.

Jeśli transakcje są jak ruch drogowy, decyzje operacyjne są jak duże natężenie ruchu w Twojej firmie. Są to bramki typu tak / nie, które mogą zatwierdzić lub odmówić kredytu klientowi, rozpocząć procedurę przyznawania kuponów (lub ostrzeżenie o oszustwie) lub być może zainicjować spóźnioną opłatę w systemie rozliczeniowym. Procesy BI, które mają wpływ na te decyzje - taktyczne BI - obejmują spostrzeżenia, które mogą wpływać na biznes z dnia na dzień lub z tygodnia na tydzień. Spostrzeżenia mogą prowadzić do natychmiastowych zmian lub korekt poprzednich decyzji. Wyobraź sobie aplikację BI, która może udzielić odpowiedzi na konkretne pytanie, takie jak "Kim są trzej najniżsi przedstawiciele handlowi w regionie Pacyfiku, od początku roku?" Odpowiedź na to może skłonić do korekty cen, asortymentu produktów lub podejścia do procesu sprzedaży. Decyzje podejmowane w ramach taktycznego BI zwykle nie dotyczą całej jednostki biznesowej; po prostu dotykają działu lub pojedynczego obszaru funkcjonalnego. Istnieją dwie skale, o których należy pomyśleć: BI korporacyjne i wydziałowe oraz strategiczne i taktyczne. Chociaż często idą w parze, nie ma automatycznego związku między przedsiębiorstwem / strategią a działem / taktyką. Dlatego uważaj, aby projektowane przez Ciebie rozwiązanie odpowiadało na najważniejsze pytania dotyczące Twojej organizacji.
Powrót

17.01.2021

Moc a użyteczność w narzędziach BI

To naprawdę jest kwestia twoich użytkowników. Czy prawdopodobnie będziesz mieć dużą populację użytkowników o ograniczonych umiejętnościach? A może Twoja implementacja BI będzie obsługiwana wyłącznie przez małą grupę ekspertów? BI było kiedyś wyłączną domeną wysoce doświadczonych użytkowników - eksperci IT, wysyłani na drogie szkolenia, działali następnie w imieniu społeczności biznesowej, aby czerpać informacje z aplikacji BI. Był to model, na który liczyli dostawcy BI i całą swoją uwagę skupili na tworzeniu potężniejszych narzędzi analitycznych i prognostycznych. Ponieważ jednak BI rozprzestrzeniło się w całej organizacji, użytkownicy biznesowi niebędący ekspertami - na przykład dyrektorzy generalni - muszą być w stanie wykorzystać moc aplikacji, aby móc uzyskać dostęp do spostrzeżeń. W rezultacie więcej dostawców przynajmniej deklaruje użyteczność, tworząc aplikacje samoobsługowe i pozwalając nie-ekspertom na pewien stopień niezależności od über-nerdów. Niemniej jednak istnieje napięcie między narzędziami, które koncentrują się na łatwości użytkowania, a narzędziami o większej mocy, złożoności i elastyczności. Załóżmy, że spodziewasz się, że Twoi użytkownicy będą zadawać pytania typu: "Jakie są marże zysku w pierwszym kwartale tego roku dla 10 najmniej dochodowych produktów z ostatnich pięciu lat?" W porządku - dobry autor zapytań SQL mógłby zbudować to zapytanie do pracy ze standardową bazą danych, ale nie wszystkie narzędzia BI mogą poradzić sobie z kwestią tej złożoności. Dobrym sposobem oceny potrzeb w ramach dwóch głównych kontinuów BI (przedsiębiorstwa / strategiczne i operacyjne / taktyczne) jest przewidzenie, jakiego rodzaju pytania będą chcieli zadać użytkownicy - a następnie porównanie złożoności tych pytań z prawdopodobnymi umiejętnościami ci sami użytkownicy do obsługi narzędzi BI. Nawet najłatwiejsze aplikacje BI są złożone. Oczywiście, dostawcy ułatwili przeciąganie i upuszczanie wymiarów i metryk do tabel, ale wielu użytkowników będzie zaskoczonych tak prostym ruchem. Niektórzy ludzie będą tak nastawieni na swoje sposoby; nie będą chcieli uruchamiać nawet najbardziej podstawowych raportów. Lepiej jest wykryć ten problem z wyprzedzeniem, niż po zagłębianiu się w implementację. Jeśli Twój system BI jest bezużyteczny dla ludzi, dla których go projektujesz, naraża to cały projekt na niebezpieczeństwo.
Powrót

18.01.2021

Raportowanie a analizy predykcyjne

BI daje firmom możliwość wglądu w przeszłość, dzielenia i analizowania danych historycznych w odkrywczy sposób. Dostępne są jednak aplikacje, które przeszukują wczorajsze informacje, aby tworzyć prognozy dotyczące przyszłości. W połączeniu z hurtowniami danych narzędzia BI zapewniają użytkownikom dostęp do migawek informacji z systemów operacyjnych i transakcyjnych organizacji. Zdolność do wykonywania złożonych drążeń w tym historycznym rekordzie polega na tym, że system zapewnia unikalną wartość do celów raportowania. Z drugiej strony niektórzy dostawcy BI koncentrują się na narzędziach do analizy predykcyjnej. To oprogramowanie wykorzystuje zaawansowane techniki statystyczne do tworzenia prognoz na jutro na podstawie danych z wczoraj. Nie kryształowa kula, ale następna najlepsza rzecz.
Powrót

19.01.2021

BI, to już prawda

Zainstalowanie rozwiązania Business Intelligence wymaga od planistów "TBA", czyli analizy trzech niedźwiedzi. Rozwiązanie musi być odpowiednie dla odbiorców biznesowych, do których próbujesz dotrzeć; jeśli to jest kierownictwo wykonawcze, musisz zmierzyć wydajność całych jednostek biznesowych. Z drugiej strony, jeśli Twoi użytkownicy wykonują swoją pracę na niższych poziomach w firmie, narzędzie będzie musiało obejmować metryki działowe i dane operacyjne. Ponadto zespół projektowy musi ocenić rodzaje potrzebnych spostrzeżeń; wymagany poziom zaawansowania; czy IP przeprowadzi analizę predykcyjną; i czy patrzy do tyłu, do przodu, czy do obu. Żadne z nich nie są prostymi odpowiedziami Tak / Nie, Albo / Albo. Zajmują się szerokim zakresem możliwych odpowiedzi, które wymagają od sponsorów projektu BI, kierowników projektów i analityków biznesowych wyrzucenia na bok każdej owsianki, która jest zbyt zimna lub zbyt gorąca, i używania łyżki tylko wtedy, gdy uzna się, że temperatura jest odpowiednia
Powrót

20.01.2021

Pierwsze spojrzenie na najlepsze (i najgorsze) praktyki

Jeśli czujesz się trochę zagubiony, możesz nabrać otuchy, wiedząc, że droga, którą masz przed sobą, jest dobrze przemierzona. BI to rozwijająca się dziedzina, która często wykorzystuje najnowocześniejszą technologię, ale nie oznacza to, że nie możesz uczyć się na sukcesach i porażkach tych, którzy byli przed tobą. W tej sekcji znajdziesz krótkie spojrzenie na kilka typowych porad wewnętrznych.

Dlaczego BI jest w równym stopniu sztuką, co nauką

Na szczęście, jeśli wypełnisz misję Złotowłosej, aby osiągnąć właściwy BI, to nie jest tak, że jesteś całkowicie sam. Technologia jest na tyle dojrzała, że dostępne są najlepsze praktyki - a (jak wspomnieliśmy) architektura i oprogramowanie BI są tylko umiarkowanie skomplikowane. Dlaczego więc tak wiele implementacji kończy się niepowodzeniem? Odpowiedź jest taka, że istnieje sztuka pozwalająca na żonglowanie wszystkimi konkurencyjnymi priorytetami i ustalanie odpowiedniej temperatury dla owsianki. Nie tylko znajdowanie we właściwym miejscu na kontinuum, istnieją względy polityczne, względy budżetowe i wiele innych problemów. Istnieją pytania procesowe, na które trzeba odpowiedzieć, o których nikt nigdy nie myśli: Jak postępujesz z danymi historycznymi? Jak radzisz sobie z różnymi poziomami wiedzy użytkowników? Jak sprawdzasz wymagania? Jak ustalasz ich priorytety? Kiedy zbliżasz się do terminu, jak możesz przeforsować kluczowych graczy, którym obiecano rozwiązanie? Jak upewnić się, że coś innego nie pójdzie nie tak z powodu Twojego projektu BI? Fajnie byłoby mieć zawsze pod ręką słonego kierownika projektu BI - kogoś, kto zna (a) odpowiedzi na te pytania, (b) kiedy narysować granicę na piasku, (c) kiedy unikać kontaktu wzrokowego z wściekłym CFO oraz (d) kiedy należy odsunąć się od klawiatury i schować w szafie pod stosem starych ubrań. Ale nie zawsze są dostępne i nie ma w tej książce rozdziału o intuicji. Miejmy nadzieję, że zanim skończysz, będziesz miał wystarczającą wiedzę i zrozumienie procesu, aby Twój instynkt był odpowiedni.
Powrót

21.01.2021

Unikanie zbyt powszechnych pułapek BI

Statystyki potwierdzają pogląd, że więcej implementacji BI kończy się niepowodzeniem niż sukcesem. To nie ma cię odstraszyć; to sprawdzian rzeczywistości. W niektórych przypadkach po prostu nie miało tak być. Ale najczęściej była to jedna z dobrze znanych pułapek z ruchomych piasków poniżej, która doprowadziła wyprawę do przedwczesnego zakończenia.

Samo myślenie o technologii może to załatwić

Zwykłe pobożne życzenie. Nawet jeśli jesteś gotowy wydać miliony na licencje na oprogramowanie, niemożliwe jest wdrożenie analizy biznesowej typu plug-and-play bez uzyskania poparcia konsumentów danych - i do pewnego stopnia producentów danych. Mogą być ciche i niewidoczne, ale nie można przeliterować Business Intelligence bez liter T-E-A-M. Nawet skromne wdrożenia BI wymagają współpracy wielu dyscyplin. "Jeśli go zbudujesz, nadejdą" nie jest obowiązującą mantrą dla niczego innego niż pole kukurydzy w Iowa.

Myślenie, że ludzie sami sobie z tym poradzi

Nie kwestionować talentów zespołu IT Twojej firmy, ale nie ma powodu, aby nie kupować niektórych komponentów z półki (że tak powiem), zamiast wybierać drogę zrób to sam. Sprzedawcy mogą być pełni siebie, ale w ich szumie jest ziarno prawdy. Rozwiązania Business Intelligence nie są dużo bardziej skomplikowane niż inne wdrożenia oprogramowania - ale są na tyle złożone, że tworzenie całego pakietu od podstaw zwykle nie jest warte Twojego czasu.

Kochanie danych takimi, jakie są

Trudno jest kochać dane, jeśli są bezużyteczne. Jednym z typowych błędów BI jest niewystarczająca uwaga na jakość danych zasilających system. Umieszczenie danych pod jednym dachem w hurtowni danych nie wystarczy (samo w sobie), aby zapewnić sukces. Musi zostać zbadany pod kątem wielu typowych problemów - od niezgodności formatu po brakujące dane - a następnie przetworzony i zintegrowany, aby był użyteczny. Pamiętaj, że hurtownie danych to zazwyczaj ulice jednokierunkowe. Przekształcanie danych, gdy dotrą do hurtowni, nie naraża oryginalnych danych na ryzyko. Nie bój się przekręcać, poprawiać, edytować ani usuwać informacji, które napływają do hurtowni danych.

Myląca przyczynowość i zbieg okoliczności

Chociaż prawdą jest, że analizy i raporty są tak dobre, jak dane w hurtowni danych, prawdą jest również, że osoby nieprzeszkolone nie powinny wyciągać wniosków. Łatwo jest błędnie odczytać raporty i zobaczyć rzeczy, których w rzeczywistości nie ma. Jak powiedział Mark Twain, "są kłamstwa, cholerne kłamstwa i statystyki". Miał na myśli to, że statystyki i metryki mogą opowiedzieć historię, która jest bardziej fikcją niż literaturą faktu. A Huck Finn nie ma miejsca w dziale finansowym.
Powrót

22.01.2021

Jeszcze jedno kontinuum: nadzieja kontra szum

Fakt, że dostawcy BI często sprzedają zbyt dużo swoich produktów, nie powinien być dla ciebie zaskoczeniem; w rzeczywistości sprawia, że BI tak jak każda inna technologia. To, co nieco różni się od analizy biznesowej, to sposób, w jaki na przestrzeni lat zmieniała ona nazwy. Różne akronimy utrudniają śledzenie tego, co dzieje się w branży - a to w połączeniu z innymi czynnikami oznacza, że dostawcy mogą próbować rozmawiać z Tobą w kółko. Bez względu na to, której części ich tonu słuchasz, jest bardzo dużo hałasu. Aby dodać więcej zamieszania, branża może zmieniać się z miesiąca na miesiąc, w miarę jak firmy przejmują się nawzajem i wypadają z rynku. Miej to na uwadze podczas następnej oceny produktu. Wiele z wszystkich pakietów BI to tak naprawdę mieszane kolekcje produktów zbudowanych przez różne firmy i nabytych pojedynczo na przestrzeni lat przez firmę, która teraz przedstawia Ci swoje towary. Nie oznacza to, że pakiety nie będą działać - ale jak zawsze, caveat emptor. Pamiętaj, że dostawcy BI są po to, aby Cię zachwycić, abyś myślał, że Twoja firma zmieni się z dnia na dzień, jeśli tylko kupisz ich produkty. Pamiętaj tylko, że dla każdego ocalałego na rynku BI jest firma, która upadła na bok - i mówili dokładnie to samo swoim klientom, aż do momentu, gdy wypłaty zaczęły odbijać się. W rzeczywistości jest prawie gwarantowane, że dostawca, z którym rozmawiasz w tej chwili, będzie twierdził, że ma dla Ciebie idealne rozwiązanie, bez względu na to, gdzie jesteś w cyklu życia BI. (Czy to nie takie proste?) Jeśli jesteś w trakcie nieudanej implementacji, powiedzą Ci, że ich produkt jest brakującym elementem układanki, która ustabilizuje system i sprawi, że zacznie on wypluwać niesamowite informacje organizacyjne. Jeśli wiesz bardzo mało na temat BI i dopiero zaczynasz tę drogę, sprzedawca przyjmie rolę mądrego lekarza - a recepta, którą ci wystawi, po prostu będzie zawierać zdrową dawkę ich produktów i usług. Podobnie jak w przypadku lekarzy, w razie wątpliwości zasięgnij drugiej opinii, a następnie trzeciej i czwartej.
Powrót

23.01.2021

Podstawowe raportowanie i zapytania

Do tej pory rozmawialiśmy o Business Intelligence jako abstrakcyjnym pojęciu; to narzędzia, technologie i praktyki dostarczają kluczowych informacji biznesowych. Ale w jaki sposób system BI spełnia tak ambitną misję? Skąd pochodzi inteligencja? Jak to się stało? Możesz mieć wizje grupki informatyków skupionych wokół brzęczącego superkomputera, czekających, aż wypluje odpowiedź na wszystkie ważne pytania życia, które następnie mogą rzucić prosto do dyrektora generalnego. A może wyobrażasz sobie złotą drukarkę igłową siedzącą na podwyższeniu w sali konferencyjnej, która od czasu do czasu wybucha wypowiedziami typu "Betamax pobije VHS" ku zdziwieniu rady kierowniczej. Gdyby to było takie proste. W tym rozdziale mówimy o zapytaniach i raportowaniu, gdzie guma naprawdę uderza w drogę w samochodzie sportowym zwanym Business Intelligence. Wykonywanie zapytań i raportowanie to oblicze wdrożenia BI, w którym cała praca wykonywana na zapleczu - od gromadzenia i przekształcania danych firmowych po ich tworzenie i przechowywanie w hurtowni danych - pojawia się jako wiedza krytyczna, gotowa do działania przez zespół.
Powrót

24.01.2021

Moc dla ludzi!

Hurtownie danych i powiązane z nim funkcje są wyłączną domeną zestawu Pocket Protector, ale zapytania i raportowanie reprezentują czystą demokrację IT w akcji. Są to narzędzia, które pozwalają poszczególnym współpracownikom i pracownikom wiedzy na dostęp do zagregowanych informacji w hurtowni danych, zadawanie pytań, przeglądanie i podsycanie odpowiedzi, a na koniec przekształcanie ich w aktualne, dokładne, ważne i przydatne spostrzeżenia. Narzędzia do wysyłania zapytań i raportowania nie są zamknięte w serwerowni ani nie spoczywają na błyszczącym podwyższeniu w sali konferencyjnej. Są przeznaczone do pracy na działowych komputerach osobistych i laptopach. Mają być dostępne dla osób ze średniego szczebla zarządzania i niższych w całej firmie. Sprzedawcy projektuj je z myślą o łatwości obsługi i elastyczności, tak aby mogły być wykorzystywane przez praktycznie każdy dział - dzięki czemu mogą obsługiwać zadania związane z danymi dowolnego obszaru, od księgowości i finansów po sprzedaż i marketing oraz wszystko pomiędzy. Tradycyjnym sposobem patrzenia na aplikacje do tworzenia zapytań i raportów zawsze było narysowanie ciągłej linii między nimi. Aplikacje do wysyłania zapytań koncentrowały się na umożliwieniu użytkownikom wykonywania migawek określonego zestawu danych w określonym momencie. Raportowanie zawsze koncentrowało się na wyniku - prezentacji danych. Obecnie dostawcy oprogramowania praktycznie połączyli te dwie funkcje. Zepsuty rekord trwa nadal, utknąwszy na przekonaniu, że zapytania są na zawsze oddzielone od raportowania; nie dajcie się wciągnąć w semantykę.
Powrót

25.01.2021

Zapytania i raportowanie w kontekście

Jeśli chodzi o narzędzia do wysyłania zapytań i raportowania, musisz wiedzieć, że zapewniają one użytkownikom główne ścieżki do samych danych. Aby to zrobić, muszą być tak zaprojektowane, aby ściśle współpracowały z hurtownią danych lub innymi źródłami danych za pośrednictwem wspólnych protokołów komunikacyjnych, a następnie interpretowały i wyświetlały ich wyniki. I muszą to wszystko zrobić szybko. Zapytanie to nic innego jak elektroniczne zapytanie o określone informacje z bazy danych. Zapytania zajmują ważne miejsce w świecie technologii bazodanowych, hurtowni danych, a tym samym Business Intelligence, ponieważ są najbardziej podstawowym łącznikiem między użytkownikiem a spostrzeżeniami zawartymi w bazie danych. Wielki dramaturg Eugene Ionesco napisał: "To nie odpowiedź oświeca, to jest pytanie". Mógłby być konsultantem BI; tworzenie prawidłowego zapytania, aby uzyskać potrzebne informacje, to połowa sukcesu.

Przybory

Chociaż zwykle znajdują się one w jednym pakiecie, oto krótki opis ważnych aspektów zapytań i aplikacji raportujących.

Narzędzia do zapytań

Ponieważ samo zapytanie jest żądaniem informacji z bazy danych, narzędzia do wysyłania zapytań mają na celu pomóc użytkownikowi w utworzeniu tego żądania. Typowe narzędzia do wysyłania zapytań zapewniają interfejs graficzny, który ułatwia sprawdzenie, jakie pola danych są dostępne, i daje użytkownikowi wgląd w metadane powiązania pól, strukturę tabeli i tak dalej. Narzędzia najnowszej generacji oferują również łatwe w użyciu funkcje przeciągania i upuszczania, które pozwalają użytkownikom na dostosowywanie zapytań w locie, podczas przeglądania zwracanych wyników.

Narzędzia do raportowania

Pobieranie odpowiednich informacji z bazy danych to jedno; przedstawienie go w znaczący, zrozumiały sposób to coś zupełnie innego. W tym miejscu pojawiają się dedykowane aplikacje raportujące. Zwykle są one dostarczane w pakiecie z narzędziami do zapytań lub w jednym z nich. Podobnie jak narzędzia zapytań, nowoczesne narzędzia raportowania oferują intuicyjny interfejs graficzny, który umożliwia użytkownikowi wykonywanie obliczeń na danych pobranych za pomocą zapytania, takich jak średnie i sumy. Poza prostą prezentacją oprogramowanie do raportowania pomaga organizować i rozpowszechniać wyniki zapytań w postaci raportów.

Zapytania i raportowanie w architekturze BI

Pomocne może być zrobienie migawki z 20 000 stóp całej architektury BI, aby zobaczyć, jak aplikacje do wykonywania zapytań i raportowania pasują do pozostałych składników rozwiązania BI. Zaczynając od dołu, można zobaczyć odmienne źródła danych, które mogą być rozproszone w całej firmie - między działami i oddziałami geograficznymi i funkcjonalnymi. Źródła danych to operacyjne bazy danych używane przez każdy dział do rejestrowania regularnych transakcji i przechowywania danych, do których często uzyskuje się dostęp i które są zmieniane. Źródła danych łączą się z hurtownią danych za pośrednictwem zestawu procesów powszechnie określanych jako ETL lub wyodrębnianie, przekształcanie i ładowanie. Te procesy robią dokładnie to, co mówią; najpierw pobierają odpowiednie dane z operacyjnych baz danych, a następnie przekształcają je w jeden ujednolicony format, tak aby wszystkie dane były "od jabłka do jabłka". Po wyczyszczeniu danych są one ładowane do hurtowni danych. Narzędzia do wysyłania zapytań i raportowania znajdują się okrakiem w hurtowni danych. Działają jako warstwa abstrakcji między użytkownikiem a naprawdę zagmatwanym, złożonym kodem, który pobiera właściwe dane z bazy danych i umieszcza je na czyimś pulpicie w czytelnym formacie. Mogą używać tego samego silnika zapytań i raportowania, ponieważ to oprogramowanie jest zbudowane w celu uwzględnienia praktycznie każdego rodzaju danych i może przedstawić je jako raport, który odpowiada potrzebom użytkowników przeglądających informacje.
Powrót

26.01.2021

Raporty i zapytania stawiają BI ponad garbem

W dawnych czasach tworzenie atrakcyjnych i użytecznych raportów było absurdalnie czasochłonnym i kosztownym procesem, który często wymagał usług programisty. Oznaczało to, że proces żądania raportów musiał być ściśle kontrolowany przez firmę, aby budżet sprawozdawczy wymknął się spod kontroli. Ta zamknięta informacja krążyła tylko między wyższymi szczeblami kierownictwa. Dla przeciętnego pracownika umysłowego nie było innego wyjścia, jak tylko skorzystać ze standardowych raportów, bezskutecznie prosić o dodatkowe informacje lub być może spróbować spojrzeć na te same informacje w inny sposób i mieć nadzieję na najlepsze. Nawet gdy komputery korporacyjne odeszły od komputerów typu mainframe w kierunku klienta / serwera, raportowanie nadal stanowiło wyzwanie. Niewiele istniejących narzędzi raportowania wymagało wysokiego poziomu wiedzy specjalistycznej. Wszystko, co wykraczało poza standardowe funkcje, oznaczało wywołanie programisty - tak jak poprzednio - z wyjątkiem być może poprawionego języka bazowego, dzięki czemu cykl raportowania był nieco krótszy. Wzrost znaczenia BI w biznesie można w dużej mierze przypisać pojawieniu się interaktywnych narzędzi do tworzenia zapytań i raportów. Pozwoliło to na przepływ informacji na wszystkie poziomy przedsiębiorstwa, do pracowników bez choćby odrobiny doświadczenia w programowaniu. Narzędzia wyznaczające trendy, takie jak Cognos Impromptu i Crystal Reports, umożliwiły osobom nie będącym programistami jednokierunkowe (tylko do odczytu!) Spojrzenie na dane w bazie danych lub hurtowni danych - i dzielenie się uzyskanymi spostrzeżeniami z innymi - a wszystko to przy minimalnym przeszkoleniu. Łatwo jest stracić z oczu wartość narzędzi do wysyłania zapytań i raportowania BI, ponieważ w skrócie wyglądają one podobnie do każdej innej aplikacji opartej na graficznym interfejsie użytkownika, umieszczonej w bazie danych. Więc co sprawia, że BI różni się od zwykłej starej bazy danych Access z kilkoma zgrabnymi kontrolkami i wstępnie zaprojektowanymi raportami? Siła i elastyczność rozwiązań BI. Business Intelligence łączy kilka kluczowych technologii w sposób, którego nie można naśladować za pomocą jednorazowej aplikacji lub prostej bazy danych. Po pierwsze, zapewnia jednolite spojrzenie na potencjalnie bardzo różne dane znajdujące się w wielu bazach danych. Hurtownia danych jest migawką danych operacyjnych i transakcyjnych, które użytkownicy mogą dzielić na mniejsze części w sposób niedostępny w przypadku tradycyjnych systemów. I wreszcie wszystko to jest możliwe dzięki zaawansowanym narzędziom do wysyłania zapytań i raportowania
Powrót

27.01.2021

Charakterystyka zestawu narzędzi do raportowania i zapytań

Oto spojrzenie na najnowszą generację narzędzi do wysyłania zapytań i raportów, ocenianych pod kątem kilku kluczowych funkcji, które (naturalnie) różnią się w zależności od dostawcy.

Łatwy w użyciu

Demokratyzacja BI zaczyna się od uczynienia narzędzi przyjaznymi dla użytkownika. Ponieważ te aplikacje nie są już wyłączną domeną ekspertów IT lub programistów, muszą być używane przez masy. To znaczy

•  Udostępnianie pomocy w oprogramowaniu
•  Zapewnienie intuicyjnego i logicznego interfejsu
•  Podejmowanie typowych decyzji w imieniu użytkownika
Kompromisem, jaki dokonujesz, aby uzyskać łatwość użytkowania, jest zmniejszenie ogólnych możliwości produktu.

Oparte na sieci

Nowsze narzędzia do wysyłania zapytań i raportowania oferują interfejs sieciowy, który umożliwia użytkownikom dostęp do narzędzia jako usługi za pośrednictwem zwykłej przeglądarki internetowej. Chociaż takie rozwiązanie nakłada pewne naturalne ograniczenia na możliwości oprogramowania - i budzi wątpliwości dotyczące dostępności i bezpieczeństwa - często ogólne korzyści przewyższają koszty:

•  Pracownicy nie muszą martwić się nieporęcznym oprogramowaniem klienckim ani mieć do czynienia z typowymi problemami związanymi z aktualizacjami oprogramowania.
•  Dzięki temu wsparcie dla organizacji IT jest dziecinnie proste.

Szybki

Jednym z największych wyzwań w każdej aplikacji obciążonej dużą ilością danych jest zapewnienie wystarczającej mocy do manipulowania milionami wierszy danych naraz lub wykonywania złożonych zapytań bez awarii systemu. Chociaż duża część szybkości zależy od samej implementacji hurtowni danych, aplikacja do wysyłania zapytań i raportowania może drastycznie wpłynąć na szybkość reakcji systemu. Jak mówi stare powiedzenie wsparcia IT: "Szybko, tanio, niezawodnie: możesz wybrać dowolne dwa".

Interoperacyjność

Dla narzędzi do wysyłania zapytań i raportowania ważna jest nie tylko możliwość interpretowania danych z wielu magazynów danych, ale ważne jest również, aby dane wyjściowe systemu mogły być używane na różnych platformach, takich jak Excel.

Wyszczególnij możliwości

To, co sprawia, że system BI jest tak potężny, polega na tym, że użytkownicy mogą szybko przekopać się przez dane - zdejmując warstwy, przestawiając informacje w różnych formatach, obracając je tak, aby patrzeć na dane według jednego wymiaru zamiast drugiego, i skupiać się na zwróconych informacjach z zawsze- rosnąca precyzja.

Wszechstronny w komunikacji

Udostępnianie danych między użytkownikami, między działami oraz na wyższych i niższych poziomach firmy jest kluczowym czynnikiem dla praktyków BI. Narzędzia do wysyłania zapytań i raportowania mogą ułatwić ten proces, dostarczając ustandaryzowane i zaplanowane raporty, a także niestandardowe alerty, które uruchamiają z góry określone zapytania i procesy raportowania po spełnieniu określonych warunków.
Powrót