CodziennikiMagazyn ZSF24



Business Intelligence



01.03.2021

Pulpity nawigacyjne i podręczniki informacyjne

Niektórzy dyrektorzy lubią opisywać firmy w terminach morskich. Mówią, że start-upy są jak łodzie motorowe, które potrafią zmieniać kierunek w mgnieniu oka, zgodnie z warunkami rynkowymi. Z drugiej strony ogromne międzynarodowe konglomeraty to supertankowce, niezdarne i potężne kadłuby, które wymagają dużo planowania i przewidywania, zanim wykonają najmniejszy ruch. Cóż, pomyślmy o supertankowcu Knock Nevis, największym statku świata. Przechyla szalę na prawie 600 000 ton (ośmiokrotność masy największego pancernika, jaki kiedykolwiek zbudowano) i ma około 1500 stóp długości. Pomimo tej ogromnej i złożonej masy, wieloma systemami Nevis może sterować tylko garstka marynarzy z małego pomieszczenia w nadbudówce. Każda firma, jak każdy statek, musi mieć kogoś za sterami, odczytywać warunki, nawigować po kursie i podejmować ważne decyzje. Ale dyrektorzy nie mają korzyści z mostu statku, pojedynczego miejsca, w którym każda operacja może być monitorowana i kontrolowana za pomocą jednego przełącznika. Do takiego polecenia najbliżej prezesa mogą dojść narzędzia informatyczne oparte na systemach Business Intelligence. Na przykład kokpity biznesowe zapewniają to, co zasadniczo jest panelem sterowania do monitorowania podstawowych funkcji firmy. Dostarczają natychmiastowych informacji i wskazują, kiedy i gdzie spada wydajność. Z pomocą pulpitu nawigacyjnego jego użytkownik może być w stanie utrzymać statek na powierzchni.
Powrót

02.03.2021

Pochodzenie paneli informacyjnych

W latach 80., kiedy praktycznie każda firma rozbudowywała swoją infrastrukturę technologiczną, menedżerowie i dyrektorzy zaczęli żądać - i uzyskiwać - pewne korzyści za całą tę moc obliczeniową. Kwitnące technologie ułatwiały życie wszystkim innym w firmie; niezależnie od tego, czy byłeś sekretarką, księgowym czy sprzedawcą, komputery i sieci ingerowały w Twoje codzienne funkcje zawodowe, pozwalając na podejmowanie bardziej świadomych decyzji i zwiększając produktywność. Ale potrzeba było nowej klasy oprogramowania - a nawet zupełnie nowego paradygmatu technologicznego - aby procesy na piętrze zaczęły czerpać korzyści z całego tego silikonowego mięśnia.
Powrót

03.03.2021

EIS: złoto informacyjne dla górnego mosiądzu

Normalny proces decyzyjny dla liderów firm obejmował analizę ogromnych ilości danych i łączenie ich z interpretacją tych danych przez podwładnych. Executive Information Systems (EIS) zmieniły to wszystko. We wczesnych latach 80-tych firmy zaczęły współpracować ze swoimi działami IT w celu kierowania kluczowych informacji o firmie do narożnych biur i sal konferencyjnych. Programy te - zwykle zbudowane wewnętrznie - gromadzą dane operacyjne z systemów mainframe i minikomputerów firmy. Zebrali wszystkie te dane, połączyli je, zmanipulowali i zaprezentowali w łatwych do odczytania podsumowaniach. Zamiast surowych liczb menedżerowie mieli teraz trochę kontekstu, analizy i informacji. Dostali więcej niż tylko dane, teraz byli karmieni informacją. Podstawą koncepcji EIS był system wspomagania decyzji (DSS) - wczesne oprogramowanie, które określało ilościowo sposób podejmowania decyzji biznesowych i wykorzystywało moc obliczeniową do wspierania tego procesu. Dla firm, które parały się DSS w latach 70., EIS był logicznym następnym krokiem. Zastosował rachunek decyzyjny do szerszego zakresu problemów biznesowych - i zwrócił uwagę kierownictwa wyższego szczebla. Na początku pakiety oprogramowania DSS i EIS były w większości tworzone wewnętrznie przez korporacyjne zespoły technologiczne. W połowie lat 80. do gry zaczęli wkraczać sprzedawcy. Firma Pilot Executive Software zaczęła instalować swoją aplikację Command Center w 1984 roku i szybko została zastosowana przez inne firmy, takie jak Comshare, Metapraxis i Execucom. Większość paczek kosztuje około ćwierć miliona dolarów; na początku lat dziewięćdziesiątych EIS był biznesem wartym 100 milionów dolarów. Większość oprogramowania EIS w starym stylu została zbudowana przy użyciu języka programowania czwartej generacji (4GL), przy użyciu wstępnie napisanych zapytań i wstępnie zdefiniowanych parametrów w celu przywołania potrzebnych danych z systemów operacyjnych lub transakcyjnych.

EIS a raportowanie klasyczne

Zaletą zainstalowania pakietu EIS było to, że pozwalało decydentom uniknąć trudnego i czasochłonnego procesu przeszukiwania ryz raportów w poszukiwaniu kluczowych informacji oraz spowodowało zwarcie kaskadowej pętli sprzężenia zwrotnego, w której personel terenowy zgłaszał wyniki. swoim menedżerom - którzy z kolei podsumowali lokalne wyniki dla swoich menedżerów i tak dalej, aż w końcu informacje dotarły z powrotem do liderów firmy. Interfejs użytkownika programu EIS można skonfigurować tak, aby wyświetlał najważniejsze informacje, metryki i trendy. Programator lub Administrator mógł ustawić zakresy i parametry, które definiowały, kiedy elementy wymagały uwagi i uruchamiały wizualne komunikaty ostrzegawcze. W ten sposób grube ryby z ograniczonym czasem do stracenia mogą szybko przejrzeć stosowne informacje, zatrzymując się tylko, aby zagłębić się w nakrętki i śruby, gdy zobaczyły migające czerwone światło. Z punktu widzenia dyrektora było to idealne: żadnych bizantyjskich zapytań do napisania, żadnej góry danych do skalowania. Oprogramowanie wykorzystywało pojawiające się standardy baz danych i można je było podłączyć do dowolnego z wiodących systemów baz danych i komputerów typu mainframe. Informacje mogą być kontrolowane i przekazywane tylko wtedy, gdy są one niezbędne. Wszystkie ekrany były obsługiwane przez menu; grafika była piękna.
Powrót

04.03.2021

EIS: System Infrmacyjny Dla Każdego

Chociaż EIS został pierwotnie zaprojektowany, aby dostarczać dane operacyjne tylko najwyższemu szczeblowi firmy, reszta organizacji szybko zainteresowała się tymi samymi możliwościami. W końcu zadaniem oprogramowania EIS było pobranie danych z odpowiednich magazynów danych, podsumowanie ich i przedstawienie użytkownikowi. Dlaczego nie miałoby to pomóc menedżerom średniego szczebla w podejmowaniu decyzji dotyczących ich konkretnej domeny, tak jak miało to miejsce w przypadku kadry kierowniczej podejmującej decyzje dotyczące całego przedsiębiorstwa? Jedyną różnicą między EIS na poziomie wykonawczym a EIS średniego szczebla jest zakres danych, które zasilają system. Dyrektor operacyjny może przeglądać wskaźniki sprzedaży we wszystkich 250 sklepach w całym kraju - sprawdzając stan, szukając trendów w cyklach sprzedaży i zapasów kategorii produktów, być może porównując dane z poprzednimi kwartałami i latami. Menedżer regionalny byłby zainteresowany tymi samymi rodzajami informacji - jeśli tylko dla 32 lokalizacji tego konkretnego regionu. Jeśli szefowi zależy na tym, niższe poziomy też powinny się tym przejmować. EIS i pulpity nawigacyjne mogą również mieć jednoczący wpływ na działalność, która nie była częścią ich pierwotnego mandatu. Gdy dostawca lub zespół IT dostosowuje system do potrzeb firmy podczas instalacji, kierownictwo musi zdefiniować kryteria sukcesu i porażki. Formuły oparte na tych kryteriach muszą być dołączone do kluczowych metryk, które są analizowane. Wiedza o tym, jak szef ocenia wydajność firmy, może pomóc skoncentrować wysiłki podwładnych na osiągnięciu tych docelowych wskaźników. To sprawia, że cały zespół zmierza w tym samym kierunku, pracując, aby osiągnąć ten wspólny cel.
Powrót

05.03.2021

EIS zostaje w tyle

Choć systemy informacyjne kierownictwa były rewolucyjne, w połowie lat dziewięćdziesiątych XX wieku istniały pewne ograniczenia, które wypchnęły to podejście z mody. EIS zaczął się kojarzyć z prymitywnym, statycznym wyświetlaniem danych - jeśli chciałeś dostosować dane lub zmienić pytania zadawane przez system, programista nadal musiał dostosować kod. Ale kilka kluczowych koncepcji wyszło na jaw w erze EIS; ewoluowały i zostały wplecione w systemy Business Intelligence, z których obecnie korzystają firmy:

•  Pulpit nawigacyjny: Przedstawienie użytkownikowi interaktywnego GUI (graficzny interfejs użytkownika) jako sposobu na podsumowanie informacji było pojęciem, które utknęło. W kokpicie samolotu lub na desce rozdzielczej samochodu znajdują się wskaźniki i wskaźniki najważniejszych elementów systemu - ale nie wszystkie informacje, które istnieją. Na przykład kokpit 777 nie potrzebuje wyświetlacza pokazującego, czy pasażer na miejscu 17F zjadł kurczaka lub rybę na obiad; to nie jest ważne dla pracy pilota (z wyjątkiem filmu Samolot). Kapitan i pierwszy oficer widzą rzeczy, które mają znaczenie dla latania samolotem - takie jak wysokość, położenie i kierunek. Kluczem do użyteczności pulpitu nawigacyjnego jest prezentacja i umiejscowienie wskaźników: wszystkie niezbędne informacje należy przekazać jednym spojrzeniem. W zależności od danych może to oznaczać użycie grafiki, na przykład wskaźnika czerwonego / zielonego światła, wykresu, wykresu lub tabeli. Ta technika - ubijanie i wyrażanie informacji w jej zasadniczej formie - stała się ważnym narzędziem analizy biznesowej.
•  Interaktywne elementy sterujące: większość oprogramowania EIS, które rozkwitło pod koniec lat 80. i na początku lat 90., dobrze radziło sobie z przygotowanym wcześniej procesem ze zbiorem danych opracowanym z dużym wyprzedzeniem. Jednak nie radził sobie tak dobrze w rozwiązywaniu nieprzewidzianych problemów, analizowaniu danych poza oczekiwaną domeną EIS lub tworzeniu zaawansowanych prognoz, obliczeń i analiz typu "co, jeśli". Wraz z ewolucją systemów w latach 90. stało się jasne, że produkty będą wymagały kilku nowych funkcji:
•  Konfigurowalny interfejs dopasowany do poziomu i funkcji użytkownika
•  Możliwość dostosowania do pracy z dowolnym źródłem danych w sieci
•  Możliwość prezentacji danych na różne sposoby

Ten zwiększony poziom elastyczności i interaktywności w locie był częścią fundamentów dzisiejszego BI.

06.03.2021

System metryczny

Na co dokładnie patrzą użytkownicy, gdy włączają swoje pulpity nawigacyjne?

Firmy są złożonymi zwierzętami i można je mierzyć na tysiące różnych sposobów. Jednak każde przedsiębiorstwo dysponuje tylko kilkoma wskaźnikami, które ujawniają istotę funkcjonowania firmy - kluczowe wskaźniki wydajności (w skrócie KPI). To jedna z najważniejszych koncepcji w dziedzinie analizy biznesowej.

Definiowanie wskaźników KPI

Kluczowe wskaźniki efektywności wykraczają poza proste miary finansowe i stanowią sedno działalności firmy. Ale KPI muszą być starannie dobrane, niezależnie od tego, czy pojawiają się w aplikacji typu dashboard, w standardowym raporcie czy w jakimś innym narzędziu. Muszą mierzyć to, co jest ważne dla sukcesu firmy - i robić to w sposób podsumowujący inne, bardziej szczegółowe pomiary, aby zapewnić większy, bardziej ogólny pomiar. KPI zajmuje środek pomiędzy szczegółami a ogólnymi:

•  Wystarczająco szczegółowe, aby wskazać, gdzie znaleźć źródło problemu, jeśli taki istnieje
•  Wystarczająco ogólne, aby czytelnik lub użytkownik nie zgubił się w szczegółach i złożoności dużej organizacji

Dobrym odpowiednikiem wskaźników KPI jest świadectwo z gimnazjum. Na początek, chociaż dziecko można było mierzyć według wielu różnych kryteriów, karty raportów zawierały tylko ważne elementy. Na przykład twoje karty raportów nie zawierały oceny twojej postawy ani tego, jak dobrze zawiązałeś sznurowadła. Były ograniczone do przedmiotów, które rada szkoły uznała za ważne z naukowego punktu widzenia (takich jak matematyka, język angielski i nauki społeczne). Ale na karcie raportu nie było konkretnego wskazania, jak dobrze można sporządzić wykres zdania lub dokonać długiego podziału, mimo że te umiejętności były kluczowe dla sukcesu akademickiego. Dzieje się tak, ponieważ karty raportów pokazują złożone metryki - łączą wszystkie wyniki testów i zadań domowych w pewnych powiązanych obszarach w bardziej ogólnych nagłówkach. Na przykład Twoja ocena z matematyki to szeroka miara, która odzwierciedla twoją umiejętność dzielenia długiego, zamiany ułamków na ułamki dziesiętne, pełnych zadań tekstowych (ugh) i tak dalej. Dlaczego nie wymienić każdego testu i wyniku pracy domowej na karcie raportu? Ponieważ znacznie łatwiej jest ocenić ogólne wyniki w nauce ucznia, pokazując kilka ogólnych ocen, zamiast wyświetlać wszystkie oceny otrzymane w ciągu semestru. W efekcie twoje oceny były kluczowymi wskaźnikami wydajności z dzieciństwa.
Powrót

07.03.2021

KPI biznesowe

Firmy to złożone bestie. Rynki, na których działają, mają szeroki wachlarz ruchomych części. Jak możesz stwierdzić, czy złożony organizm, taki jak korporacja, zmierza w dobrym kierunku? Istnieją oczywiste środki - na przykład te, które dotyczą sprzedaży i rentowności - ale czy opowiadają całą historię? Wskaźniki finansowe mogą wskazywać na ogólną kondycję firmy, ale mogą jedynie wskazać, co dzieje się za kurtyną. To jest jak mierzenie stanu zdrowia samochodu na podstawie prędkości, z jaką porusza się po drodze. Możesz jechać 65 mil na godzinę, ale to nie pomaga w tym, że olej wycieka i że w przednim zderzaku zaplątana jest skrzynka pocztowa. Aby lepiej przyjrzeć się temu, co naprawdę dzieje się w ich organizacjach, szefowie biznesów zwracają się do kluczowych wskaźników wydajności. Biznesowe wskaźniki efektywności pomagają mierzyć sukces - nie całej firmy, ale poszczególnych procesów. Są punktami odniesienia obejmującymi prawie każdy aspekt operacyjny działalności i pozwalają firmom zarządzać swoim ogólnym sukcesem. BI zyskuje na popularności każdego dnia, ponieważ daje lepsze wskaźniki KPI w ręce menedżerów - opracowane w ramach procesów Business Intelligence, zaprojektowane od samego początku tak, aby były dokładne, sensowne i terminowe. Ponadto same wskaźniki KPI są wystarczająco precyzyjne, aby wskazywać działania wymagane do wykonania im lepiej. Rozważmy następujące przykładowe wskaźniki KPI:

•  Średni czas oczekiwania w kolejce do call center klienta
•  Liczba przewracanych zapasów w ciągu roku
•  Procent wyprodukowanych wadliwych jednostek
•  Średni czas cyklu sprzedaży
•  Sprzedaż na stopę kwadratową powierzchni handlowej

Istnieje nieskończona liczba kombinacji kluczowych wskaźników wydajności; ta lista jest tylko najlżejsza. Obejmują szeroki zakres dziedzin operacyjnych, od obsługi klienta, przez sprzedaż, po produkcję. Chociaż sukces każdej firmy zawsze sprowadza się do pieniędzy, zwróć uwagę, że poprzednie pomiary niekoniecznie obejmują bezpośredni pomiar w dolarach. Dzięki procesom Business Intelligence gromadzone i oceniane są dane operacyjne, które pokazują (na przykład), że czas oczekiwania call center rośnie i maleje w określonych porach dnia. Mając te informacje, menedżer call center może następnie podjąć działania w celu zmiany poziomu zatrudnienia. Kilka tygodni później system BI przedstawia menedżerowi raport pokontrolny, który przedstawia wyniki zmian kadrowych. Nie trzeba mówić (ale i tak powiemy), że każda organizacja jest trochę inna. Nawet firmy sprzedające dokładnie te same produkty lub oferujące identyczne usługi mają swoje szczególne mocne i słabe strony. Pozycja każdej firmy na rynku jest wyjątkowa; każda ma pewną domieszkę talentu i umiejętności, której nie ma żadna inna organizacja. A przede wszystkim filozofie korporacyjne różnią się na różnych rynkach. W rezultacie wskaźniki KPI różnią się w zależności od firmy.
Powrót

08.03.2021

Przeglądanie pulpitów nawigacyjnych BI

Dzisiejsze pulpity nawigacyjne są bezpośrednimi potomkami starych systemów EIS i DSS - o znacznie ulepszonej funkcjonalności i wyglądzie. Dzieje się tak, ponieważ są one połączone z dzisiejszymi potężnymi systemami danych (podstawą nowoczesnych rozwiązań Business Intelligence) i wykorzystują ściśle określone wskaźniki KPI.

Powrót

09.03.2021

Kontrola misji na pulpit

Podobnie jak w przypadku narzędzi do tworzenia zapytań i raportowania BI lub raportów drążenia w dół, najnowsza generacja pulpitów nawigacyjnych może być szeroko dostępna dla ludzi w całej firmie - na wszystkich poziomach i dla prawie wszystkich rodzajów stanowisk. Dział wysyłkowy może mieć system, który łączy się z bazami danych produkcji, zapasów i logistyki, oprócz haków prowadzących do systemów firm drogowych i kolejowych. Ich pulpit nawigacyjny może pokazywać status przesyłek, zestawione dzienne i tygodniowe statystyki dostaw, wskaźniki uszkodzeń i opóźnień w dostawach oraz inne wskaźniki zrozumiałe i istotne tylko dla personelu działu wysyłkowego. Faktem jest, że od 80 do 90 procent indywidualnych współpracowników przeprowadza jakąś analizę. Nie wszyscy ci pracownicy mają umiejętności lub przeszkolenie, aby pisać złożone zapytania lub kierować skomplikowaną aplikacją w celu uzyskania pożądanych wyników. Dobrze zaprojektowany pulpit nawigacyjny może znacząco wpłynąć na produktywność pracowników, ponieważ umożliwia im podejmowanie natychmiastowych decyzji na podstawie informacji w czasie rzeczywistym. Pulpity nawigacyjne to elastyczne narzędzia, które można wygiąć w dowolną liczbę różnych kształtów. Można je dostosować do wszystkich poziomów organizacji i można je skonfigurować tak, aby wyglądały wstecz lub koncentrowały się na obecnej sytuacji, w zależności od potrzeb użytkowników. Administratorzy mogą wypełniać pulpit nawigacyjny danymi historycznymi, aby pokazać ogólną sytuację strategiczną lub mogą podawać dane o niskiej opóźnieniu (czyli prawie w czasie rzeczywistym), aby działać jako aktualny raport o stanie bieżących operacji. Każdy ekran i element sterujący na jednym pulpicie nawigacyjnym powinny reprezentować informacje istotne dla domeny biurowej użytkownika. Pulpit przedstawiciela call center (na przykład) może wyświetlać bieżącą grafikę przedstawiającą liczbę połączeń, średni czas wstrzymania i czas połączeń, połączenia obsługiwane na pracownika i inne wskaźniki charakterystyczne dla tego środowiska. Urzędnik ds. Rozrachunków z odbiorcami może mieć inne wskaźniki, takie jak spóźnieni płatnicy, trendy tygodniowych i dziennych przychodów oraz zaległe powiadomienia o windykacji. Pulpity nawigacyjne mogą pokazywać abstrakcyjne dane o firmie wysokiego poziomu (powiedzmy, zagregowane pomiary finansowe), ale są równie skuteczne - jeśli nie bardziej efektywne - jeśli pokazują rzeczywiste informacje operacyjne, które odnoszą się bezpośrednio do zadań, które zespoły i osoby wykonują każdego dnia. Na rynku istnieją dziesiątki dostawców pulpitów nawigacyjnych. Niektóre oferują ogólne pakiety, które znajdują się na szczycie rozwiązania BI; inne zapewniają wyspecjalizowane kontrole, które koncentrują się na określonych obszarach działalności. Jednak większość pulpitów nawigacyjnych ma zestaw wspólnych funkcji:

•  Układ umożliwiający nawigację: ekrany komputerów są tylko tak duże, że pulpity nawigacyjne pozwalają na wyświetlanie wielu łatwo dostępnych ekranów. Niezależnie od tego, czy są to karty, ścieżki nawigacyjne, czy jakiś rodzaj systemu opartego na menu, większość pulpitów nawigacyjnych ma funkcję globalnej nawigacji, która umożliwia wyświetlenie większej ilości informacji, niż może obsłużyć pojedynczy ekran. Oznacza to, że użytkownicy mają dostęp do wielu informacji.
•  Atrakcyjna i zróżnicowana grafika: przekazująca informacje o złożonym temacie nie zawsze są łatwe i intuicyjne. Dobry pulpit nawigacyjny umożliwia prezentację wskaźników na różne sposoby, na przykład wykresy, wykresy, tabele i prędkościomierze.
•  Interaktywność: gdy użytkownik widzi ważny środek, który wymaga uwagi, pulpit nawigacyjny przedstawia ścieżkę do głębszych warstw informacji. Na przykład, jeśli wskaźnik prędkościomierza spadnie z sekcji zielonej do sekcji czerwonej, użytkownik może chcieć zobaczyć pomiary komponentów, które składają się na większą miarę, próbując dotrzeć do źródła problemu. Kliknięcie kontrolki na pulpicie nawigacyjnym może zrobić coś prostego (np. Posortować lub rozwinąć listę lub obrócić tabelę wokół bardziej odpowiedniego wymiaru) lub może prowadzić do innej aplikacji, a nawet automatycznie wygenerować raport OLAP, który można następnie zgłębić i przeanalizować .
•  Konfigurowalny interfejs: użytkownicy powinni mieć możliwość nie tylko poruszania się po różnych obszarach tematycznych, ale także konfigurowania pulpitów nawigacyjnych w sposób, który zapewnia im idealną kombinację informacji związanych z ich pracą. Z wyjątkiem pakietów specjalnych, pulpity nawigacyjne oferują dostosowywanie i personalizację.
•  Zawartość osadzona: ta funkcja umożliwia administratorom i użytkownikom mieszanie zawartości zewnętrznej ze wskaźnikami i grafiką dostarczanymi przez aplikację. Analityk finansowy powinien mieć okno pulpitu nawigacyjnego z indeksowaniem giełdowym. Lub zespół księgowy może potrzebować interaktywnego kalendarza.
•  Możliwości oparte na przeglądarce: Pulpity nawigacyjne mogą być samodzielnymi aplikacjami lub mogą być udostępniane za pośrednictwem standardowego oprogramowania przeglądarki. Ułatwia to dystrybucję i kontrolę informacji.
Powrót

10.03.2021

Najlepsze praktyki dotyczące kokpitu

Stary stereotyp o obrazie wartym więcej niż tysiąc słów sprawdza się w przypadku dashboardów. Zamiast pracować nad masą raportów i godzinami spotkań i odpraw, pracownicy umysłowi mogą rzucić okiem na swoje pulpity nawigacyjne i w jednej chwili zrozumieć, czy ich zespół, dział lub dział radzi sobie w trudnej sytuacji.
Powrót

11.03.2021

Wybór odpowiedniego rodzaju deski rozdzielczej

Rozmawialiśmy o różnych obszarach biznesowych, które można modelować za pomocą kokpitu, od księgowości po wysyłkę i zasoby ludzkie. Ale drugi wymiar jest równie ważny: jaki poziom firmy potrzebuje kokpitu? Warto zapytać; podejście do instalowania pulpitów nawigacyjnych jest w rzeczywistości zupełnie inne w zależności od wymaganego widoku. Ekspert ds. Dashboardów, Wayne W. Eckerson, definiuje trzy główne rodzaje kokpitów: taktyczne, operacyjne i strategiczne. Oto, czym się one różnią:

• * Taktyczne tablice wskaźników mierzą krótkoterminową produktywność i skuteczność; ich dorobek jest często używany przez indywidualnego współpracownika. Na przykład inżynier sieciowy może mieć taktyczny pulpit nawigacyjny, który aktywnie monitoruje statystyki i trendy dotyczące infrastruktury IT w czasie rzeczywistym - powiedzmy, odwiedziny witryny sieci Web i porzucone pakiety. Takie wskaźniki dałyby inżynierowi natychmiastową wskazówkę, gdy coś jest nie tak - i całkiem niezłe wyobrażenie o tym, czy chodzi o serwery, oprogramowanie czy łączność.
•  Kokpity operacyjne określają ilościowo krótko- i średnioterminową efektywność określonej funkcji biznesowej (lub rodziny funkcji biznesowych) na poziomie zespołu lub jednostki biznesowej. Ten poziom pulpitu może być potencjalnie wdrożony dla indywidualnego pracownika umysłowego lub lokalnego kierownika zespołu. Wyświetlane trendy i wskaźniki będą miały wpływ na krótkoterminowe decyzje. Menedżerowie call center mogą obserwować wskaźniki satysfakcji klienta na swoich operacyjnych pulpitach nawigacyjnych, wypatrując negatywnych trendów, które skłoniłyby ich do podjęcia natychmiastowych działań i wprowadzenia zmian w sposobie, w jaki przedstawiciele obsługują określone rodzaje reklamacji.
•  Strategiczne pulpity nawigacyjne są budowane dla poziomów ustalania polityki w organizacji (takich jak dyrektorzy naczelni lub dyrektorzy jednostek biznesowych). Te pulpity nawigacyjne wyświetlają metryki, które reprezentują strategię i kierunek firmy. Korespondują one z prowadzoną na dużą skalę działalnością biznesową i zazwyczaj mają wyznaczone zespoły odpowiedzialne za ich monitorowanie, interpretację, ocenę ich statusu oraz rekomendowanie wskazanych poprawek kursów (w razie potrzeby).
Powrót

12.03.2021

Tworzenie najlepszego pulpitu nawigacyjnego dla Ciebie

Chociaż pulpity nawigacyjne mogą być przydatne, wciąż istnieją sposoby, aby to zepsuć. Panele informacyjne są zaprojektowane tak, aby dostarczać pierwszego wskaźnika, gdy coś jest nie tak, ale nie mają na celu całkowitego zastąpienia wszystkich innych procesów decyzyjnych. Na szczęście dostępnych jest ponad dwie dekady najlepszych praktyk, które oferują pomoc i wygodę kierownikowi projektu w obliczu dzikiego kokpitu.

•  Wszystko zaczyna się od dwóch prostych pytań. Jaki jest zakres tego, co mierzysz? Jakie dane będziesz wyświetlać? Odpowiedz na nie, a możesz przejść do jeszcze większej liczby "sprawdzonych metod".
•  Mądrze wybieraj swoje KPI. Zacznij od celów biznesowych, a następnie przejrzyj dostępne dane operacyjne, aby znaleźć odpowiednie wskaźniki - a nie odwrotnie. Niektóre firmy mają tendencję do pozwalania ogonem machać psem i uderzać o deskę rozdzielczą jakimkolwiek starym pomiarem. Jeśli Twoim celem jest monitorowanie wydajności produkcji, pulpit menedżera fabryki nie musi wyświetlać ceny akcji firmy.
•  Nie poddawaj się przeciążeniu panelu. Tak dużo można wstawić danyh - tak wiele wskaźników i widżetów - na pulpicie nawigacyjnym, że bałagan niweluje zalety posiadania szybkiego podsumowania informacji. Pamiętaj: panele informacyjne powinny pokazywać tylko najważniejsze informacje. •  Obserwuj deskę rozdzielczą, ale od czasu do czasu sprawdzaj też olej. Pulpity nawigacyjne mogą być niezwykle przydatne same w sobie, ale najlepiej sprawdzają się, gdy są używane razem z innymi komponentami BI, takimi jak zapytania i raportowanie oparte na OLAP. •  Traktuj projekt deski rozdzielczej poważnie. Oznacza to rozważenie rozmieszczenia i rodzaju wskaźników, sprawdzonych metod dotyczących prostego interfejsu użytkownika i starannego zarządzania głębokością, na jaką użytkownicy mogą zagłębiać się w dane, aby nie zaplątać się w chwasty o zbyt dużej liczbie szczegółów. Pulpit nawigacyjny, jak każda inna aplikacja, jest tylko tak dobry, jak można go używać. Jeśli społeczność użytkowników ma problemy z nawigacją lub interpretacją danych, Twój pulpit nawigacyjny nie zapewni większej przewagi nad standardowymi reprezentacjami informacji.
Powrót

13.03.2021

Książki informacyjne i inne gadżety

Pulpity nawigacyjne doskonale dostarczają informacji w czasie rzeczywistym, ale stanowią tylko część ogólnego równania analizy biznesowej. Co jeśli jako pracownik wiedzy potrzebujesz regularnego dostępu do raportów i innych wyników aplikacji poza dostosowanymi ekranami pulpitu nawigacyjnego? A co, jeśli chcesz podzielić się konkretnymi spostrzeżeniami BI z innymi osobami w Twojej firmie? Aby współpracować przy metrykach pulpitu nawigacyjnego lub innych złożonych raportach, wiele pakietów aplikacji BI oferuje narzędzie z podręcznikiem informacyjnym. Książka informacyjna daje użytkownikowi możliwość zapisywania i gromadzenia ekranów pulpitu nawigacyjnego, kart wyników i raportów w celu utworzenia księgi powiązanych informacji. Ale podręczniki informacyjne to nie tylko zrzuty ekranu czy slajdy w programie Power Point. Użytkownicy mogą faktycznie tworzyć i organizować dynamiczne, interaktywne zbiory danych z wielu źródeł - i ściśle kontrolować ich prezentację. Na przykład w swoim podręczniku informacyjnym możesz przypisać określoną kontrolkę pulpitu nawigacyjnego do pierwszej strony, ale wyświetlać ją tylko wtedy, gdy mieści się w określonym zakresie wartości. Jeśli masz na przykład kartę wyników projektu, możesz ustawić podręcznik odprawy tak, aby wyświetlał tylko te fazy i kroki, które są zaległe i pojawiają się jako migające czerwone światła na pulpicie nawigacyjnym. Istnieją inne narzędzia, które pomagają użytkownikom zarządzać ilością dostępnych im informacji. Znaczniki można ustawić tak, aby przeszukiwały komputery użytkowników, stale aktualizując wybrane przez siebie metryki. Dostawcy BI zwiększają również swoją zdolność do wyświetlania wskaźników KPI jako powiązanych ze sobą pomiarów za pomocą diagramów przyczynowo-skutkowych i map procesów. Zasadniczo jednak wszystkie te narzędzia próbują wykonać to samo podstawowe zadanie: informować użytkownika o aktualnych, dokładnych, ważnych i wykonalnych spostrzeżeniach.
Powrót

14.03.2021

Karty wyników

W dyskusjach na temat narzędzi BI dla użytkowników końcowych karty wyników są zwykle łączone z pulpitami nawigacyjnymi - ale pełnią one różne funkcje: Karty wyników służą do pomiaru postępów w osiąganiu strategicznych celów biznesowych; kokpity są przeznaczone tylko do bieżącego monitorowania określonych działań. Pulpity nawigacyjne nie mają na celu przekazywania informacji o tym, jak bliskie operacje odpowiadają intencjom biznesowym i powiązanym celom. Karta wyników zwykle pojawia się jako graficzna lista konkretnych, osiągalnych strategicznych kamieni milowych w połączeniu z danymi, które służą jako punkty odniesienia. Pomiary tego, jak dobrze firma faktycznie wykonuje określone działania, są powiązane z kartą wyników; wynikowy wyświetlacz jest stanem każdego celu, często z jakimś wskaźnikiem graficznym. Na przykład karta wyników może wyświetlać się na zielono, gdy dana marża zysku spełnia lub przekracza oczekiwania firmy. Ale gdy rozkwitnie, a zyski opadną, kolor wypełnienia karty wyników zmieni kolor na czerwony, co oznacza, że należy ożywić firmę. Podobnie jak pulpit nawigacyjny, karta wyników zapewnia skonsolidowany, szybki wgląd w kluczowe informacje. Karty wyników mają pomóc menedżerom i kierownictwu szybko zidentyfikować inicjatywy firmy, które wymagają dodatkowej uwagi. To także doskonały sposób na rozdzielenie odpowiedzialności wśród menedżerów średniego szczebla - jeśli musisz wyjaśnić szefowi, dlaczego cel powiązany z Twoim imieniem miga na czerwono, to motywuje! Ten rysunek jest przykładem jednego z ekranów strategicznej karty wyników BI firmy Hyperion. Cele strategiczne mają kontrolki statusu, które wskazują, czy firma jest na celu. Innym ważnym aspektem tego produktu jest to, że cele są bezpośrednio powiązane z celami podrzędnymi - i (później) z konkretnymi działaniami, które należy wykonać, aby cele zostały osiągnięte. W tym przykładzie cel "Rentowny wzrost" łączy się z celami podrzędnymi "Zwiększ przychody" i "Zmniejsz koszty" - które z kolei są powiązane z określonymi działaniami, które firma musi podjąć z powodzeniem, aby osiągnąć te cele składowe. Ogólnym efektem jest możliwy do prześledzenia opis bieżącej sytuacji biznesowej, który menedżer może szybko przekształcić w działania mające na celu naprawienie wszelkich strategicznych braków.
Powrót

15.03.2021

Zaawansowane / powstające technologie BI

Od swoich skromnych początków inteligencja biznesowa ewoluuje ,jako żę dostawcy oferują dziś bardziej wydajne i innowacyjne rozwiązania. Przy tych wszystkich zmianach cel systemów BI pozostaje ten sam - aktualne, dokładne, wartościowe i przydatne w działaniu. Wszystkie nowe możliwości służą tym prostym celom w taki czy inny sposób. Niektóre z postępów, które mają miejsce dzisiaj, wykorzystują obecne możliwości i ulepszają je, na przykład bardziej zaawansowane graficzne reprezentacje danych. Jednak innowacje BI wykraczają poza zwykłe dodawanie dzwonków i gwizdków do istniejących aplikacji. Ewolucja BI odbywa się na szerokim froncie, a technologia staje się coraz potężniejsza, bardziej znacząca i zdolna do przekazywania wiedzy biznesowej większej liczbie osób. Przekształcanie danych z surowych faktów w sensowne obserwacje i reguły dotyczące operacji biznesowych nie różni się tak bardzo od badań naukowych; Każdego roku następuje stopniowy postęp, nie tylko w wyciągniętych wnioskach, ale także w metodologiach badawczych, narzędziach i technologiach, na których polegają badacze. Tempo zmian w BI jest stałe; okazjonalne drobne przełomy w sposobie budowania i użytkowania środowisk staną się w przyszłym roku najlepszymi praktykami i najlepiej sprzedającymi się narzędziami. Oczywiście w środowisku BI innowacyjność, wyobraźnia i moc to pojęcia względne. Dostawcy zawsze wprowadzają nowe narzędzia, ale nie ma gwarancji, że najnowsze rozwiązanie pomoże Ci rozwiązać problemy biznesowe; to Ty musisz ocenić, a Twój zespół urzeczywistnić. Niektóre obszary, w których badania szybko się rozwijają, obejmują następujące ogólne kategorie:

•  Wizualizacja: użycie zaawansowanej grafiki, aby krytyczne spostrzeżenia biznesowe były jaśniejsze i bardziej znaczące
•  Analiza wspomagana: interaktywna, zorientowana na cel analiza biznesowa, która odpowiada na określony zestaw pytań w uporządkowany sposób, zalecając określone działania w oparciu o dane wejściowe i analizę użytkownika
•  Eksploracja danych: znalezienie igły, której naprawdę potrzebujesz. . . w ogromnym stosie igieł
•  Narzędzia danych nieustrukturyzowanych: przekształcanie nieregularnych danych w spostrzeżenia biznesowe z funkcjami wyszukiwania i indeksowania trudnych do określenia ilościowego ormatu informacji

Czy to oznacza, że możesz dziś zainstalować te rzeczy? W takiej czy innej formie odpowiedź zwykle brzmi "tak". Wdrożenia zwykle opóźniają innowacje BI. To fajny sposób na powiedzenie, że firmy rzadko chcą jako pierwsze wypróbować niesprawdzoną technologię. Nowe narzędzie, które zniweczy obecny paradygmat, zajmie trochę czasu, zanim znajdzie się w natychmiastowym, powszechnym użyciu - a utworzenie listy "najlepszych praktyk" dla wszystkich zajmie jeszcze więcej czasu. Oczywiście narzędzie lub funkcja, które są tak powszechne we współczesnych środowiskach BI, zaczęły się jako zaledwie błysk w zbiorowym oku zespołu inżynierów oprogramowania w pracowni projektowej szczególnie innowacyjnego dostawcy. Gdy zyskał popularność na rynku, inni dostawcy skopiowaliby ten sukces, tworząc własną wersję tej funkcji. Wkrótce stanie się niezbędnym elementem każdego systemu BI. Ten proces nadal trwa, ponieważ sprzedawcy nieustannie starają się zdobyć udział w rynku, tworząc lepszą pułapkę na myszy; to ciągły cykl rozwoju w świecie BI
Powrót

16.03.2021

Rzut oka na wizualizację

Misją każdego programu analityki biznesowej jest dostarczanie informacji ludziom, kiedy i gdzie ich potrzebują. Ale jako zadanie drugorzędne, system BI musi również umożliwić wykorzystanie tych informacji, gdy dotrą do celu. Jednym ze sposobów, w jaki oprogramowanie BI może zwiększyć użyteczność informacji, są techniki wizualizacji. Wizualizacja oznacza przedstawianie liczb, statystyk, metryk i innych faktów w formacie graficznym, który ułatwia ich zrozumienie i interpretację. Przedstawienie wyników ankiety jako wykresu kołowego jest prostym przykładem wizualizacji. Jak mówi stare powiedzenie, "co oko widzi, umysł wie".
Powrót

17.03.2021

Wizualizacja podstawowa

Wraz z rozwojem oprogramowania do hurtowni danych i zapytań stawało się coraz potężniejsze i coraz bardziej rozpowszechnione, rosła też potrzeba coraz bardziej złożonych sposobów przedstawiania danych wyjściowych. W rezultacie powstało samodzielne oprogramowanie do raportowania - oddzielne lub wyposażone w podstawowe narzędzia do zapytań - które może pomóc użytkownikowi w porządkowaniu, przekształcaniu i prezentowaniu danych odbiorcom w różnych formatach. Oprogramowanie do raportowania sprawiło, że informacje były tak łatwe do zrozumienia, jak to tylko możliwe. Ponieważ BI był stosowany w całej organizacji, uzyskane informacje zyskały na wartości strategicznej. Prezentowanie danych w atrakcyjnym formacie nie było już luksusem; w rzeczywistości stało się to najwyższym priorytetem. Firmy skorzystały z narzędzi, które mogłyby przekształcić ich liczby w wykresy, wykresy i inne dostępne i zrozumiałe reprezentacje. Lekcja była jasna: tak samo ważne, jak standardowe raportowanie w postaci wierszy i kolumn, prezentowanie danych w formie graficznej może sprawić, że przekazywanie złożonych danych będzie bardziej wydajne i wydajniejsze.
Powrót

18.03.2021

Warte tysiąca słów

Dane należy rozumieć jako mające wpływ na biznes. Przedstawianie danych za pomocą wykresów, wykresów i innych obrazów to potężny sposób przekazywania spostrzeżeń członkom zespołu, menedżerom, partnerom i klientom. Koncepcja lub trend, który może nie być dramatyczny, a nawet jasny, w formie tabelarycznej, często ożywa w odpowiednim formacie graficznym. Ale tę odrobinę codziennej magii łatwo odrzucić jako nieistotną. Tworząc wykres słupkowy, wszystko, co zrobiliśmy, to przedstawić liczby z tabeli jako słupki o proporcjonalnej wielkości na wykresie. Ale ta prosta zmiana jest potężna: zamiast widzieć cyfry siedzące w tabeli lub na stronie - myśląc sobie: "Ja, ta liczba z pewnością jest większa niż ta inna liczba", a następnie analizując wyniki przypisania każdemu z nich względnych rozmiarów punkt danych - faktycznie możemy zobaczyć te relacje. Wykres słupkowy pozwala nam ominąć przeszkodę poznawczą między nami a znaczeniem liczb. Prawdą jest, że w tak prostym przykładzie można było dostrzec wzorzec sprzedaży, skupiając się tylko na 12 liczbach w tabeli. Ale wyobraź sobie tabelę z tysiącem punktów danych lub milionem. W takich przypadkach wizualizacja to nie tylko bonus czy skrót; jest to niezbędny krok do przeprowadzenia miarodajnej analizy i uzyskania wglądu biznesowego. Podobnie jak Excel wykroczył poza zwykłą reprezentację w formie siatki i obejmował dobrze znane wykresy i zestaw narzędzi do tworzenia wykresów, tak narzędzia raportowania BI rozrosły się i obejmują podstawowe techniki wizualizacji, podobne do tych, które można znaleźć w arkuszach kalkulacyjnych
Powrót

19.03.2021

Poza listami przebojów

Narzędzie do tworzenia wykresów jest rdzeniem zestawu narzędzi do wizualizacji. Na najbardziej podstawowym poziomie oznacza to statyczne reprezentacje punktów danych, takich jak wykresy kołowe, gdzie rozmiar danego "wycinka" dysku pokazuje jego względny udział w całkowitej ilości. Dostępne obecnie narzędzia do raportowania BI obejmują pakiety wizualizacyjne - ale większość z nich jest nadal dość prosta. Analitycy, którzy muszą przełożyć swoje wizualnie jałowe raporty na fascynujące historie, mają do dyspozycji specjalne narzędzia, które mogą im w tym pomóc. Tak jak narzędzia raportowania znajdują się na szczycie stosu BI, tak narzędzia wizualizacyjne są podłączane do silników raportujących - i mogą przekształcać dane w fajne obrazy, które przekazują informacje o danych znacznie szybciej niż same dane. Przekształcanie dużych, złożonych zestawów danych w znaczące obrazy to dziedzina zaawansowanych narzędzi do wizualizacji. Zamiast prostych wykresów i wykresów, pakiety graficzne umożliwiają użytkownikom renderowanie danych w skomplikowanych kształtach geometrycznych i grafice wektorowej, a wszystko to w żywych kolorach. Celem jest uczynienie tych informacji łatwymi do interpretacji; zamiast grzebać w tabelach, aby znaleźć gorące punkty rentowności w linii produktów firmy, narzędzie do wizualizacji może stworzyć obraz, który ożywi pełny obraz rentowności i umieści go w kontekście innych czynników biznesowych.
Powrót

20.03.2021

Wizualizacja jutra

Sprzedawcy muszą borykać się z nieuniknionym wyzwaniem nieodłącznie związanym z technikami wizualizacji: graficzne przedstawienie danych musi być wystarczająco przekonujące, aby można było na nie spojrzeć, zawierało informacje i było zgodne z prawdą w przedstawianiu danych - bez stwarzania użytkownikowi poważnego przypadku wizualnego przeciążenia. Ta równowaga nie jest prostym zadaniem. W miarę jak oprogramowanie do wizualizacji rozszerza się i obejmuje wielowarstwowe wykresy, możliwości drążenia wszerz i łącza nawigacyjne, może stać się tak samo trudne do zrozumienia, jak raport, który próbują uprościć! Administratorzy BI i użytkownicy narzędzi do wizualizacji muszą uważać, aby użytkownicy i konsumenci informacji nie zostali zagrzebani zbyt szczegółowo. Niemniej jednak reprezentacja graficzna dała BI wstrząs życia, czyniąc spostrzeżenia biznesowe fascynującymi i przekonującymi. Ponadto użytkownicy wykonujący wiele różnych zadań są przyzwyczajeni do interfejsów graficznych, a zaawansowana wizualizacja jest kolejnym logicznym krokiem. Pulpity nawigacyjne stały się trwałymi narzędziami rodziny BI; dostawcy, tacy jak Microstrategy, wykorzystują przestrzeń na desce rozdzielczej jako miejsce do przedstawiania danych za pomocą wizualizacji. Najnowsze narzędzia do wizualizacji oferują dość jazzowe funkcje, zwłaszcza gdy myślisz o BI i przetwarzaniu ogromnych ilości danych liczbowych:

•  Estetyka: Sprzedawcy zdali sobie sprawę, że renderowanie danych w formacie wizualnym jest przydatne tylko wtedy, gdy odbiorcy chcą czytać, przeglądać i przetrawiać informacje - a aby to zrobić, muszą najpierw spojrzeć na to. Sprawienie, by elementy sterujące na pulpicie nawigacyjnym były piękne, zamiast dawać im prostą funkcjonalność, pomaga przyciągnąć uwagę użytkownika w taki sam sposób, jak notatka lub dokument przedstawiający stanowisko, jeśli jest angażujący, przyjazny dla czytelnika i dostosowany do odbiorców. Większość pracowników umysłowych z pulpitami nawigacyjnymi nie jest pilotami, inżynierami ani matematykami; dokładność sama w sobie nie wystarczy, aby graficzna reprezentacja danych była użyteczna.
•  Interaktywność: oryginalny model deski rozdzielczej opierał się na kontrolkach graficznych, które były odczytywane tak jak każdy inny raport statyczny; dane zostały przetłumaczone na wykres lub wykres, który mógłby następnie zostać zinterpretowany przez czytelnika. Jednak następna generacja wykorzystuje większą moc obliczeniową i szybszą transformację danych - i zamienia statyczny raport w bardziej dialog. Wykracza to poza zwykłe kliknięcie kontrolki na pulpicie nawigacyjnym, aby wyświetlić drugą kontrolę na głębszym poziomie. Wyobraź sobie, że umieszczasz wskaźnik myszy nad jednym słowem w raporcie, a wszystkie inne kontrolki graficzne zmieniają się lub obracają w reakcji - jest to możliwe. Najnowsze kontrolki pozwalają również na szybkie przełączanie i tabulowanie.
•  Dostosowywane narzędzia: dostawcy nie są w stanie przewidzieć wszystkiego, więc wbudowują w swoje narzędzia programistyczne hooki, aby umożliwić programistom z Twojego zespołu zagłębienie się w przyborniku i dostosowanie pulpitów nawigacyjnych i elementów sterujących do Twojego systemu. Takie podejście umożliwia również programistom importowanie i używanie szerokiej gamy narzędzi innych firm.
Powrót

21.03.2021

Naprawdę fajna wizualizacja nowej generacji

Wysokiej jakości wizualizacja wykracza poza bardziej śliskie suwaki i smaczniejsze wykresy kołowe. Dostawcy BI starają się zastosować wystarczającą ilość narzędzi wizualnych, aby projektanci mogli przekształcić dane w znaczący materiał prezentacyjny. Nie doszliśmy jeszcze do punktu, w którym możesz otoczyć się hologramem danych BI (jak w filmie Raport mniejszości), ale wszystko, co pomaga widzom lepiej zrozumieć dane, jest uczciwą grą. Obecnie większość narzędzi przedstawia złożone, trójwymiarowe, geometryczne renderingi danych, na które nakładane są tradycyjne wizualizacje, takie jak wykresy słupkowe lub kołowe. Na przykład narzędzie może renderować punkty danych prostej dwuwymiarowej tabeli na punkty wysokości na gładkim terenie trójwymiarowym; na górze terenu byłby pasek, który odpowiadałby każdemu punktowi wzniesienia i mógłby pokazywać inny wymiar danych. Zaawansowane narzędzia do wizualizacji są opłacalne tylko wtedy, gdy jest tam ekspert, który stworzy grafikę. Oznacza to, że menedżer BI potrzebuje analityków, którzy mogą nie tylko budować zapytania i raporty, ale także pilotować narzędzia tworzące zaawansowane reprezentacje. Sprzedawcy dokładają wszelkich starań, aby narzędzia były łatwe w użyciu, ale aby w pełni wykorzystać najnowsze narzędzia, które tworzą wykresy naukowe, zaawansowane reprezentacje geometryczne i inne wizualizacje nowej generacji, lepiej mieć w zespole kogoś, kto potrafi jednocześnie

•  Dowiedz się, co się dzieje z podstawowym procesem BI.
•  Korzystaj z narzędzi do wizualizacji, które najskuteczniej prezentują informacje określonej grupie odbiorców.
Ponadto wizualizacja wymaga dobrych praktyk zarządzania danymi. Firmy zazwyczaj potrzebują narzędzi do wizualizacji, gdy mają do czynienia z ogromnymi zbiorami danych, które są odporne na interpretację innymi metodami. Jeśli doszedłeś do punktu, w którym narzędzia wizualizacyjne mają sens, to całe środowisko BI musi być w stanie przenosić i manipulować olbrzymimi ilościami informacji. Jeśli nie może tego zrobić, nie będzie w stanie obsługiwać narzędzi do wizualizacji, których potrzebujesz.
Powrót

22.03.2021

Wizualizacja przestrzenna

Jednym z najgorętszych trendów (i najnowszych modnych słów) w Business Intelligence jest przedstawianie danych za pomocą wizualizacji przestrzennej. Podejście to wykorzystuje dzisiejsze technologie mapowania, aby wplatać informacje biznesowe w mapy i inne reprezentacje geoprzestrzenne. Otrzymujesz natychmiastowe wrażenie (powiedzmy), gdzie zachodzą procesy biznesowe i jak się ze sobą porównują. Oczywiście użycie przestrzeni jako wymiaru danych nie jest niczym nowym. (W końcu, gdzie jeszcze coś wizualizujesz, jeśli nie w kosmosie?) Ale jego rozwijająca się integracja z wywiadem biznesowym jest symbiozą, która pozwala firmom reprezentować informacje o klientach, dostawcach, punktach wysyłkowych lub innych podmiotach, które znajdują się w prawdziwym świecie, i których lokalizacje są ważne w biznesie. Narzędzia te rozwinęły się wraz z pojawieniem się coraz dokładniejszej technologii GPS, która umożliwia tworzenie danych w układzie współrzędnych w podobny sposób, w jaki dane transakcyjne mogą być opatrzone datą, oznaczającą ich "lokalizację" w wymiarze czasu.
Powrót

23.03.2021

Wyznaczanie drogi dzięki analizie wspomaganej

Jednym z wyzwań związanych z analizą biznesową jest to, że potężne narzędzia stwarzają tak wiele możliwości. To wszystko może być przytłaczające dla analityka. Możliwości wciąż się mnożą - zwykle jest ich o wiele za dużo jak na ograniczony zakres problemów, które należy natychmiast rozwiązać. Czy nie byłoby miło, gdyby ktoś mógł ci po prostu pokazać, co zrobić z tymi wszystkimi przyciskami, opcjami i paskami narzędzi? W tym może pomóc analiza prowadzona. Jest to aplikacja, która znajduje się na szczycie innych narzędzi BI i dosłownie kieruje użytkownika do podjęcia określonych kroków, które zależą od początkowych wyników. To tak, jakby obok ciebie siedział korepetytor BI, który mówił: "OK, teraz będziesz chciał powtórzyć to samo zapytanie, z wyjątkiem rozszerzenia go o region północno-zachodni". Masz problem z wyobrażeniem sobie, jak wygląda analiza sterowana? Pomyśl o dobrze zaprojektowanym oprogramowaniu podatkowym. Celem jest wypełnienie całościowego zeznania podatkowego, ale oprogramowanie pomaga rozbić zadanie na łatwe do zarządzania części. Aplikacja prowadzi użytkownika przez szereg kroków prowadzących do ostatecznego rozwiązania
Powrót

24.03.2021

Taniec BI dwustopniowy

Typowy proces BI jest nadal w dużej mierze sekwencją dwuetapową:

1. Użytkownik zadaje jakieś zapytanie do systemu lub może zapisuje się, aby regularnie otrzymywać pewną tablicę informacji. Następnie, gdy system dostarczy te informacje użytkownikowi, rozpoczyna się drugi krok: analiza.
2. Użytkownik bierze zestaw informacji i wykonuje wszelkie manipulacje i gimnastykę danych, które mogą być potrzebne do wyciągnięcia użytecznych wniosków. W przypadku wielu złożonych zadań biznesowych wiąże się to z wykonaniem serii zapytań, po których następują pośrednie kroki manipulacji danymi i na końcu uzyskanie niezbędnej odpowiedzi.
Analiza wspomagana to proces, który pomaga użytkownikom dostać się z punktu A do punktu B w bardziej wydajny i skuteczny sposób.
Powrót

25.03.2021

Stary pomysł, nowe ruchy

Im bardziej BI rozprzestrzenia się na masy firmy, tym ważniejsze jest, aby użytkownicy końcowi mieli jakąś formę wskazówek podczas manipulowania danymi w celu podejmowania decyzji. Jest to szczególnie prawdziwe, gdy dział lub zespół podejmuje regularne decyzje, w których zmienne są dobrze zrozumiałe, nawet jeśli te procesy decyzyjne są długie i skomplikowane. Analiza wspomagana to element BI, w którym programiści konfigurują narzędzia wspomagające podejmowanie decyzji, aby oferować użytkownikom bezpośrednią pomoc podczas ich zwykłych procesów. Na przykład pracownik banku rozpatrujący wniosek o kredyt hipoteczny może być zmuszony do wprowadzenia setek informacji o kliencie i pożyczce. Ten proces prawdopodobnie obejmuje dziesiątki gałęzi, które są brane w zależności od wprowadzonych danych. Ponadto pracownik może potrzebować dostępu do systemów BI w celu przeglądania raportów rynkowych, profili kredytowych i innych informacji w locie. Analiza sterowana obejmuje ten złożony proces w jedną "skórkę", prowadząc użytkownika z jednego ekranu na drugi, dostarczając w razie potrzeby kontekstowe informacje. Podstawowa idea analizy kierowanej nie jest niczym nowym; dostawcy oprogramowania zawsze starali się łączyć zadania obliczeniowe w sekwencje, aby tworzyć aplikacje o szerszym zasięgu. A ponieważ systemy BI są zbudowane w celu wspierania procesu podejmowania decyzji, można by pomyśleć, że techniki analizy sterowanej w naturalny sposób pasowałyby do zadań opartych na BI. Ponieważ jednak narzędzia BI zostały zbudowane tak, aby były ściśle funkcjonalne, od użytkowników oczekiwano zaprojektowania własnego przepływu pracy w celu rozwiązania ich konkretnych problemów. Projektanci rzadko rozważali umieszczanie narzędzi w spójnym pakiecie, który mógłby łączyć ze sobą procesy gromadzenia informacji dla użytkowników. Przy tak dużej ilości danych przechowywanych i analizowanych w tak wielu różnych zakątkach dzisiejszego świata biznesu sensowne jest, aby dostawcy stosowali paradygmat analizy sterowanej. Użytkownicy w dowolnej dyscyplinie mogą łączyć zadania transakcyjne z zadaniami analitycznymi - dwoma czynnościami, które tradycyjnie były oddzielne. Zespoły mogą tworzyć podręczniki i kompleksowe procesy wokół narzędzi BI, dzięki czemu już strategiczna funkcja jest znacznie potężniejsza.
Powrót

26.03.2021

Światła przewodnie

Systemy analizy wspomaganej nie tylko dodają kilka ikon pomocy do narzędzia raportowania. Narzędzia BI z funkcjami analizy wspomaganej mogą mieć (na przykład) kreatory procesów, które prowadzą użytkowników od kroku do kroku lub konfigurują alerty o zdarzeniach, które monitorują system - lub aktywność użytkownika - i oferują pomoc tylko wtedy, gdy jest potrzebna. Gdy spełnione są określone warunki wyzwalania, użytkownik zostaje ostrzeżony, a narzędzia analizy wspomaganej wkraczają, aby wskazać użytkownikowi, jak postępować. Wyzwalacz może spowodować dowolną z następujących sytuacji:

•  Użytkownik jest ostrzegany o problemie i otrzymuje porady, jak go rozwiązać.
•  System automatycznie uruchamia procesy lub zapytania, których użytkownik może potrzebować do wykonania zidentyfikowanego zadania.
•  System prowadzi użytkownika wzdłuż znanej ścieżki najlepszych praktyk, prezentując ekrany i zadania, które zostały wstępnie skrypty.

Wykorzystując złożone, wieloetapowe procesy, silnik analizy sterowanej spełnia kilka funkcji:

•  Pomaga utrzymać użytkowników na dobrej drodze i gwarantuje, że przekazali pełne informacje
•  Śledzi postęp zadań gałęzi, które mogą być potrzebne ponownie odwiedzone później
•  Daje pomoc kontekstową dotyczącą postępów w rozwiązaniu. Rezultat: użytkownicy nie pracują tylko w próżni liczb i arkuszy kalkulacyjnych; działają w kontekście szerszych celów biznesowych. Ścisłe zarządzanie procesami w połączeniu z uznanymi najlepszymi praktykami, które pomagają w organizacji pracy i współpracy użytkowników, sprawiają, że analiza sterowana jest użytecznym przejawem możliwości analizy biznesowej.
Powrót

27.03.2021

Eksploracja danych: szum czy rzeczywistość?

Ilość informacji przechowywanych przez firmy osiągnęła naprawdę zadziwiające poziomy. Większość nawyków korporacyjnych pakujących można przypisać szybkiemu postępowi w technologiach pamięci masowej. Dane, które kiedyś wymagały całego magazynu pełnego dokumentów, można teraz renderować cyfrowo i umieścić na kilku milimetrach kwadratowych taśmy magnetycznej lub na talerzu dysku twardego. Wiele korporacji przyjmuje również postawę `` na wszelki wypadek '': Trzymaj się swoich danych, ponieważ w społeczeństwie, w którym toczy się bardziej spory, nigdy nie wiesz, kiedy będziesz ich potrzebować. Ale jest prawdopodobne, że nadzieja napędza część trendów w przechowywaniu danych. Są ludzie, którzy poświęcają swoje życie szukaniu ukrytych trendów cen akcji i wskaźników ekonomicznych w nadziei, że mogą przekształcić te informacje w zysk. Kierownictwo najwyższego szczebla przyjmuje to samo podejście: wszystkie dane firmy muszą skrywać tajemnice i trendy, które, jeśli zostaną wykorzystane, mogą pomóc firmie osiągnąć większy sukces niż kiedykolwiek wcześniej. Na tym właśnie polega eksploracja danych - badanie oceanów przeszłych danych biznesowych w celu znalezienia przydatnych spostrzeżeń na temat przeszłości, które mogą służyć jako przewodnik po przyszłości. Bliźniacze trendy zwiększonego przechowywania informacji i stałego wzrostu mocy obliczeniowej oznaczają, że marzenie może nie być poza zasięgiem.
Powrót

28.03.2021

Przekopywanie się przez przeszłość eksploracji danych

Koncepcja eksploracji danych istnieje od lat pięćdziesiątych XX wieku, kiedy to pierwsze komputery wyprowadzały się z całych pięter budynków do pojedynczych pomieszczeń. Gdy oczy naukowców były otwierane na możliwości maszyn, które mogą rozwiązywać problemy matematyczne, marzyli oni również o znacznie bardziej złożonych problemach, a nawet o maszynach, które potrafią znaleźć własne problemy do rozwiązania. Termin sztuczna inteligencja został ukuty w 1956 roku w Dartmouth. Ale nie mieli na myśli marki sztucznej inteligencji, która polega na tym, że robot kosi trawnik, zręcznie unikając begonii. Informatycy początkowo postrzegali sztuczną inteligencję jako sposób na rozwiązanie ewoluujących problemów poprzez włączenie pętli sprzężenia zwrotnego do kodu.

Pomysł jest prosty: kiedy aplikacja sztucznej inteligencji próbuje rozwiązać problem, "uczy się" na podstawie błędnych domysłów, odnotowując, jakie zmienne się zmieniają - i jest zaprogramowana tak, aby szukała, dlaczego się zmieniają. AI dała początek tak zwanym systemom eksperckim (trend, który osiągnął szczyt pod koniec lat 80. XX wieku) - programy komputerowe, które akceptują dane wejściowe i stosują do nich zestaw heurystyk (fantazyjny termin, którego informatycy używają w odniesieniu do formuł i reguł) do tworzenia wynik. Programiści zwykle zasilali system ogromną ilością danych z przeszłości i pracowali w sposób losowy, którego system używałby jako modelu do przewidywania przyszłych wyników.

Teoretycznie odłączasz moc komputera od danych i czekasz, aż pojawi się rozwiązanie. Jednak w praktyce było to trudne do wdrożenia. Jeśli nie zostały prawidłowo skonfigurowane lub nie otrzymały poprawnych danych, systemy eksperckie okazały się mniej inteligentne. Ale pomysł był słuszny, a wraz z rozwojem innych technologii informacyjnych wokół nich systemy eksperckie z lat 80. przekształciły się w coraz potężniejsze oprogramowanie do dopasowywania wzorców z lat 90-tych i XXI wieku. Eksploracja danych wyszła sama.
Powrót

29.03.2021

Poszukiwanie złota danych

Podobnie jak "analiza biznesowa", eksploracja danych jest frazą ogólną; odnosi się do dowolnej techniki obliczeniowej, która próbuje przekształcić mnóstwo surowych danych w znaczące spostrzeżenia biznesowe. Oprogramowanie do eksploracji danych często zawiera zaawansowane algorytmy dopasowywania wzorców i zaawansowane analizy statystyczne - wszystko, co ma pomóc użytkownikowi narysować przydatne powiązania między przeszłością a przyszłością. Bez względu na to, jak to się nazywa, oto pytania, na które udzielono odpowiedzi:

•  Co naprawdę wydarzyło się w przeszłości? Tutaj pojawia się góra punktów danych. Nie mówimy tylko o wyświetlaniu raportów dotyczących wczorajszej sprzedaży. Narzędzia do eksploracji danych wykorzystują zaawansowane modele matematyczne do znajdowania wzorców i motywów w danych historycznych, które w innym przypadku nie byłyby oczywiste.
•  Dlaczego to się stało? Wiedza o tym, co się stało, jest cenna - ale nawet lepiej, jeśli wiesz, jakie były pierwotne przyczyny. Eksploracja danych porównuje wiele różnych zmiennych i szuka subtelnych korelacji w długich okresach czasu.
•  Co może się wydarzyć w przyszłości? Jeśli potrafisz zastosować wzorce z przeszłości do obecnych warunków w firmie, możliwe jest przewidzenie wyniku pewnych działań biznesowych.
Te trzy pytania leżą u podstaw całej doktryny, niezależnie od tego, czy chodzi o biznes, medycynę, wojnę czy jakąkolwiek inną dyscyplinę. Jeśli potrafisz rozpoznać, że obecnie śledzisz określony łańcuch wydarzeń, które miały miejsce wcześniej i doprowadziły do określonego wyniku, daje to możliwość działania, aby tym razem poprawić ten wynik. Warto powtórzyć w kontekście eksploracji danych: nie myl przyczynowości ze zbiegiem okoliczności. To, że dwie rzeczy dzieją się mniej więcej w tym samym czasie, nie oznacza, że jedno zdarzenie spowodowało drugie.
Powrót

30.03.2021

Eksploracja danych dzisiaj

Eksploracja danych została z powodzeniem zastosowana do problemów biznesowych, zwłaszcza w ciągu ostatniej dekady. Niektóre branże (na przykład bankowość i ubezpieczenia) używają go do przypisywania prawdopodobnych wyników do pewnych wzorców zachowań - co pomaga określić główne zmienne biznesowe, takie jak ryzyko finansowe. Ponieważ techniki eksploracji danych stały się bardziej wyrafinowane, stały się głównym narzędziem również dla firm niefinansowych. Coraz więcej dostawców oprogramowania postrzega eksplorację danych jako istotny komponent BI i zaczyna włączać go do swoich podstawowych produktów DBMS (system zarządzania bazami danych). Na przykład firma Microsoft zainstalowała narzędzia do eksploracji danych w najnowszej wersji programu SQL Server 2005, umożliwiając korzystanie z wszelkiego rodzaju fajnych kreatorów statystycznych na danych. Jeśli wiesz, jak wykorzystać takie rzeczy, jak regresja wieloraka i analiza nieparametryczna, eksploracja danych jest dla Ciebie. Jeśli używasz eksploracji danych, upewnij się, że nie zostaniesz uczniem czarownika i nie uwolnij magii, której nie możesz kontrolować. Zaawansowane narzędzia do eksploracji danych i narzędzia statystyczne są jak broń: tylko osoby dobrze wyszkolone w ich używaniu i stosowaniu powinny mieć dostęp do nich. Problem jest prosty: trudno jest zarówno uzyskać znaczące wyniki, jak i (niestety) łatwo przekształcić doskonale dobre dane w totalne śmieci o wysokiej wartości za pomocą cudu statystyk. Częścią wyzwań jest eksploracja danych, która powinna znaleźć się na mapie drogowej każdego kierownika projektu BI jako krytyczna część całego zestawu narzędzi. Używana mądrze, może wnieść ogromną wartość do biznesu.
Powrót

31.03.2021

BI 2.0 i świat jutra

Nabywcy technologii są zachwyceni numerami wersji i żadna liczba nie jest bardziej znacząca pod względem szumu niż 2.0. Widać, że jest to związane z każdą tak zwaną technologią "następnej generacji". (Oczywiście, kiedy to pokolenie rzeczywiście nadejdzie, prawdopodobnie wymyślą dla niego nowe modne hasło, a następnie zastosują "2.0" do kolejnego pokolenia. I tak się stało). rynek i stają się powszechnie akceptowane, dyrektorzy na całym świecie autoryzują instalacje BI w swoich firmach. Ale faktem jest, że BI jest już trochę za długi w zębie; termin ten istnieje od pierwszego prezydentury George'a Busha. Jest więc naturalne, że dostawcy konkurują ze sobą o zdobycie większej ilości nieruchomości umysłowych jako dostawcy BI nowej generacji. Nic dziwnego, że BI 2.0 weszło do leksykonu jako popularne hasło określające "pojawiające się narzędzia Business Intelligence". Oczywiście BI 2.0 oznacza różne rzeczy dla różnych dostawców i ekspertów:

•  W przypadku niektórych dostawców i ekspertów wersja 2.0 obejmuje określone funkcje, które wymieniliśmy w tym rozdziale, takie jak zaawansowane techniki wizualizacji.
•  Dla innych chodzi o architekturę - na przykład bardzo stylową architekturę zorientowaną na usługi (zasadniczo budowanie narzędzi Business Intelligence bez hurtowni danych oraz stosowanie innych metod zbierania i agregowania danych przed przekazaniem ich do narzędzi BI).

Z bardziej ogólnej perspektywy, BI 2.0 obejmuje szerokie ulepszenia istniejących trendów BI - krótszy czas od analizy do działania, szerszą bazę użytkowników w miarę rozprzestrzeniania się BI w całej organizacji oraz potężne spotkania z innymi produktami i procesami IT, takimi jak ERP (zasoby przedsiębiorstwa planowanie). Okay, nikt nie ma jedynej prawdziwej definicji BI 2.0. Zapewniamy jednak, że termin ten nadal będzie pojawiał się w artykułach i literaturze dostawców. Na razie nie pomylisz się, jeśli pomyślisz o tym jako o ogólnym przyspieszeniu istniejących trendów BI.
Powrót